  • 1. Data: 2004-08-27 06:47:25
    Temat: Czy KIR jest obowiazkowy ?
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    Moge z glupim pytaniem.

    Czy przesylanie KIRem przelewow jest obowiazkowe czy tez banki "moga sie
    dogadac".

  • 2. Data: 2004-08-27 08:11:53
    Temat: Re: Czy KIR jest obowiazkowy ?
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    > Moge z glupim pytaniem.
    >
    > Czy przesylanie KIRem przelewow jest obowiazkowe czy tez banki "moga sie
    > dogadac".

    No właśnie banki się dogadały i stąd ten kir :)

    axell

  • 3. Data: 2004-08-27 08:36:26
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > No właśnie banki się dogadały i stąd ten kir :)

    To ja wiem ale chodzi mi o umocowanie KIRu , czy banki moga sie rozliczac ze
    soba poza KIRem.

  • 4. Data: 2004-08-27 12:48:29
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@Z...MINUS.NA.PLUS.simMINUSnet.pl>

    > To ja wiem ale chodzi mi o umocowanie KIRu , czy banki moga sie rozliczac
    ze
    > soba poza KIRem.

    Chyba mogą vide mBank - Multibank - Rheinhyp chodziły tu słuchy że w grupie
    BRE
    pomijano KIR

  • 5. Data: 2004-08-27 12:54:39
    Od: Dudus <t...@w...plUSUN>

    Dnia 2004-08-27 14:48, Użytkownik Marcin Ozdzinski napisał:

    > Chyba mogą vide mBank - Multibank - Rheinhyp chodziły tu słuchy że w grupie
    > BRE
    > pomijano KIR

    Moze i moga ale jakos nie zauwazylem zeby mi pomiedzy kontami mB i
    multiB pieniadze szybciej chodzily niz z innych.. chyba ze mialem pecha :-)

  • 6. Data: 2004-08-27 12:57:16
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Dudus said the following on 2004-08-27 14:54:
    [...]

    > Moze i moga ale jakos nie zauwazylem zeby mi pomiedzy kontami mB i
    > multiB pieniadze szybciej chodzily niz z innych.. chyba ze mialem pecha :-)
    Zleć sobie przelew o 11 w z Multi do mBanku oraz do Inteligo (czy
    gdziekolwiek na zewnątrz)

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 7. Data: 2004-08-27 17:33:00
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Marcin Ozdzinski wrote:

    > Chyba mogą vide mBank - Multibank - Rheinhyp chodziły tu słuchy że w
    > grupie BRE
    > pomijano KIR

    Rheinhyp jest AFAIK oddzielnym bankiem, ale mBank i Multibank to przecież
    dwa oddziały tego samego banku.

    Bogdan B.

  • 8. Data: 2004-08-28 07:49:50
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-08-27, Dudus <t...@w...plUSUN> wrote:

    > Moze i moga ale jakos nie zauwazylem zeby mi pomiedzy kontami mB i
    > multiB pieniadze szybciej chodzily niz z innych.. chyba ze mialem pecha :-)
    Wszystko zalezy od banku:
    PKO BP ma jeszcze dwie sesje wych wew. do Inteligo o 19:30 i 20:30.
    Tak mi powiedziano w oddziale w Bialymstoku i rzeczywiscie dziala.
    Wplacalem kase ok 19:10 to kolo 20:10 byly juz w inteligo.
    Inna sprawa, ze ten ficzer maja tylko oddzialy onlinowe.
    Male filie nie...

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 9. Data: 2004-08-30 15:52:48
    Od: Ohm <o...@p...onet.pl>

    ROBBO 2 wrote:
    > Moge z glupim pytaniem.
    >
    > Czy przesylanie KIRem przelewow jest obowiazkowe czy tez banki "moga sie
    > dogadac".

    Pytanie wcale nie jest głupie.
    Nie, nie jest obowiązkowe.

    Natomiast "dogadanie" nie jest takie proste - żeby przesyłać pieniądze
    pomiędzy bankami, oba banki muszą mieć konto w jednym banku (tak żeby
    obejmowała je jedna księga - przecież wszystko opiera się na
    księgowaniach). I na tym koncie musi być wystarczająco dużo pieniędzy,
    żeby obsłużyć sesję.
    W przypadku KIR-u wszystkie banki mają konta w NBP. A trzymane tam
    pieniądze pracują podwójnie - również jako część kwoty gwarancyjnej,
    którą każdy bank musi mieć zamrożone w NBP.

    Np. SORBNET działa z tego co wiem bez KIR-u.

    Pozdrawiam,
    Ohm