  • 11. Data: 2011-11-22 15:20:26
    Temat: Re: "Bonus za płacenie kartą do opodatkowania"
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:01:26 +0100, TZ napisał(a):

    > W takim razie Gargamelowi podam jeszcze jeden przypadek...
    > Często większe sklepy same z siebie dają rabat (kata klienta) za zakupy pow. 30zł w
    > wysokości 3%. To też trzeba opodatkować ;-))

    Ba, ja mam karty klienta na pieczątki. Czy powinienem każdą spiąć z
    formularzem PIT? ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2011-11-22 15:27:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:18:04 +0100, Waldek napisał(a):

    > A jak dodatkowo dostalem prezenty rzeczowe
    > to kto je ma wycenic ?
    > bo rozumiem ze trzeba tez zaplacic podatek od darowizny ? ;)

    III grupa, więc masz dużą szansę się wywinąć.

    Wręczający też ma w PIT sporą kwotę zwolnienia. Gorzej z VAT.

    Więc bez obaw, z tej strony Cię tak łatwo nie dopadną ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2011-11-22 15:28:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/22/2011 9:18 AM, Waldek wrote:

    > A jak dodatkowo dostalem prezenty rzeczowe
    > to kto je ma wycenic ?
    > bo rozumiem ze trzeba tez zaplacic podatek od darowizny ? ;)

    darowizny maja calkiem sporo zwolnienia od podatku.
    dostałes darowizne wieksza niz 4 tys zl?
    wowczas faktycznie.
    kto ma wycenic? to zalezy. np rzeczoznawca. :)

    dla przypomnienia, formalnie darowizna wymaga formy aktu notarialnego i
    tam wowczas wpisuje sie wartosc darowizny, wiec po fakcie w zasadzie nie
    masz problemu bo masz kwote z umowy darowizny.

  • 14. Data: 2011-11-22 15:32:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/22/2011 9:01 AM, TZ wrote:
    > Cześć Lolekanabolku!
    >
    > We wtorek, 22 listopada 2011, o godz. 14:45:09, napisałeś na temat: ""Bonus za
    > płacenie kartą do opodatkowania""
    > lolekanabolek l...@g...com, news:jag914$la$1@inews.gazeta.pl

    > W takim razie Gargamelowi podam jeszcze jeden przypadek...
    > Często większe sklepy same z siebie dają rabat (kata klienta) za zakupy pow. 30zł w
    > wysokości 3%. To też trzeba opodatkować ;-))

    i tak i nie.
    pewnie sie ministerstow finansow i do tego odniesie wymysljac, ze tak.

    narazie jest to po prostu rabat na cenie, a nie premia wyplacana tobie,
    wiec opodatkowane nie jest.

    ale myslisz w dobrym kierunku. :)
    do opodatkowania sa np. promocje.
    cena moze byc promocyjna, ale VAT naliczamy od ceny bez promocji, a w
    pit wpisujemy wartosc promocji.

  • 15. Data: 2011-11-22 15:32:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/22/2011 9:20 AM, Borys Pogoreło wrote:

    > Ba, ja mam karty klienta na pieczątki. Czy powinienem każdą spiąć z
    > formularzem PIT? ;)

    nie.
    Ale przechowywaac przez 6 lat w razie kontroli :)

  • 16. Data: 2011-11-22 16:19:43
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 09:32:18 -0600, witek napisał(a):

    > ale myslisz w dobrym kierunku. :)
    > do opodatkowania sa np. promocje.
    > cena moze byc promocyjna, ale VAT naliczamy od ceny bez promocji, a w
    > pit wpisujemy wartosc promocji.

    Zawsze można pójść o krok dalej i doliczyć do PIT różnicę między ceną w
    tym sklepie, a najdroższą ofertą w mieście/internecie ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2011-11-22 16:54:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Bogdan B. napisał(a) :

    > Odsetki pikuś. Ja żeby dostać 3 zł od Millennium muszę wydać stówę :-)

    Ekhm... jak by Ci tu delikatnie powiedzieć... bank zabiera Ci
    chlebek ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 18. Data: 2011-11-22 17:15:35
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    Z cytowanego artykułu:
    "Zdaniem Ministerstwa Finansów nie jest to też nagroda związana ze
    sprzedażą premiową, która podlega zwolnieniu".

    Czy zgodnie z powyższym mam rozumieć, że bonus za dokonanie w ciągu
    miesiąca transakcji kartą debetową na określoną w TOiP banku kwotę w
    postaci zwolnienia z opłaty za użytkowanie karty też będzie
    opodatkowany? Wątpliwości nie mam tylko w przypadku Polbanku, gdyż
    ZTCP zwrot opłaty za prowadzenie rachunku z tytułu j/w jest właśnie
    określony jako "nagroda związana ze sprzedażą premiową"

  • 19. Data: 2011-11-22 17:19:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/22/2011 10:19 AM, Borys Pogoreło wrote:

    > Zawsze można pójść o krok dalej i doliczyć do PIT różnicę między ceną w
    > tym sklepie, a najdroższą ofertą w mieście/internecie ;)

    tez o tym myslalem.

  • 20. Data: 2011-11-22 17:20:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/22/2011 11:15 AM, eisenberg wrote:
> [...]
    > miesiąca transakcji kartą debetową na określoną w TOiP banku kwotę w
    > postaci zwolnienia z opłaty za użytkowanie karty też będzie

    wypadałoby. To jest zwolnienie z opłaty, ktore podlega podatkowi.

    To teraz prosze do kontroli z ostatnich 5 lat.