  • 41. Data: 2011-01-09 20:51:24
    Temat: Re: Alior RIP
    Od: Ra <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-09 12:24, Simple Man pisze:
    > W dniu 2011-01-09 11:29, xbartx pisze:

    > Alior to nie jest zły bank ale z banku, który w pewnych kwestiach był
    > pionierem i zapoczątkował rewolucję nagle zjechał z jakością oferty do
    > poziomu typowego średniaka.

    no tak ale na bezpłatnym koncie i dopłatach do kk nie da daleko ujechać
    Dla mnie było jasne od początku że żaden fundusz nie będzie dopłacał
    przez lata to interesu żeby wyjść na 0, podobnie z bankami pana
    Czarneckiego. Każdy kto inwestuje prywatną kasę chce możliwe szybko mnie
    zwrot, to naturalna rzecz
    na dłuższe czekanie to mógł sobie pozwolić mbank

  • 42. Data: 2011-01-09 20:52:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > A to dobre ! Cena dla rachunku osobistego (standard) w VW jest 0.
    > To stosunek jakości do ceny jaki mamy ?

    Erm. A nie ma tam jakiejś opłaty za token?
    KJ

    People who make no mistakes do not usually make anything.

  • 43. Data: 2011-01-09 20:56:22
    Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem>

    W dniu 2011-01-09 20:33, animka pisze:

    > Są, ale czynne do 18-stej bodajże.

    Albo załatwiają w nich sprawy które mogliby robić bankierzy nudzący się
    przy biurkach. Kasa to kasa a nie czekasz 30 min bo ktoś konto otwiera,
    dopytuje się o coś itp. Ja wpłacam w wpłatomacie mbanku i przelewam do
    Aliora ;)

  • 44. Data: 2011-01-09 21:09:21
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Simple Man" <c...@l...de> napisał w wiadomości grup

    > Jak ktoś jest "lojalny" wobec banku i daje się golić niczym baran to po
    > prostu jest kretynem :) Rachunek czy inny produkt w banku to relacja
    > czysto biznesowa, jeśli gdzieś jest lepiej to każdy myślący człowiek
    > skorzysta z lepszej usługi. Lojalność wobec banku ? ROTFL

    powiedz ile na tym tracisz? płacisz parę złotych miesięcznie? otrzymujesz
    przecież coś w zamian (ktoś tam wymienił pozytywne aspekty konta w tym
    aliorze), co nie generuje dla ciebie dodatkowych kosztów...
    proszę Cię, bądź poważny. dla tych paru złotych robić rewolucję i zmieniać
    bank? przecież często więcej wydajesz na codzienne opłaty parkingowe ;)
    myślę, że przeznaczając czas na kombinowanie, gdzie uciułać dodatkową
    złotówkę i śledzeniu forum - na uczciwą pracę zarobisz dużo więcej i nie
    będziesz musiał robić rewolucji związanej ze zmianą konta bankowego.
    oczywiście to mój punkt widzenia i każdy może mieć inny. tym niemniej
    uważam, ze nie warto, przy tych wszystkich wymienionych pozytywnych
    apsektach, które zostały wymienione.

    p.s. pisząc wcześniejszą odpowiedź nie miałem na uwadze przytaczanego w
    Twojej wypowiedzi aliora, odniosłem się generalnie do powodów zmiany banku.

  • 45. Data: 2011-01-09 21:27:50
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Kamil Jońca wrote:

    > Erm. A nie ma tam jakiejś opłaty za token?
    > KJ

    Jest ale do firmowego. Więc jak się takie ma mieć, trzeba
    wcześniej założyć prywatne (Konto plus) i załatwione (token jest
    wspólny do wszystkich kont).

    witrak()

  • 46. Data: 2011-01-09 23:00:24
    Od: "Michał K." <n...@n...org>

    W dniu 2011-01-09 17:39, Miernik pisze:

    > Co to znaczy "autoryzują się offline"?
    > Znaczy nie komunikują się z bankiem podczas zakupów?

    Tak. Tzn nie komunikują się- w wybranych odpowiednio skonfigurowanych
    terminalach, tj głównie w ESErvice, w Polcardzie przy dobrej łączności
    tego nie uświadczysz.

    > To jak to się ma do limitu na koncie?

    Ano tak, że to właściciel konta jest odpowiedzialny za to, żeby sobie
    debetu nie zrobić i jest to zgodne z regulaminem.

    > To znaczy że w serwisie Internetowym nie wiadomo ile tak naprawdę ma się
    > na koncie, bo może się zrobiło transakcję której nie widać jeszcze na
    > koncie?

    No to albo się zrobiło i się wie albo się nie zrobiło. Jak się zrobiło i
    się nie wie, to się sięga po slipa do portfela.

    > Trochę niebezpieczne

    Bo? Niebezpieczne to jest skonfigurowanie kart jak do niedawna MBank czy
    Citi (tam już zmienili i jest PIN offline czy jeszcze nie)- bo tracisz
    możliwość normalnego korzystania z karty np. w UK oraz zapłacenia przy
    problemach z łącznością.

    > a już na pewno bardzo nie podobałoby mi się
    > że to co widzę w systemie www może nie odzwierciedlać rzeczywistego stanu
    > konta.

    Ale taka jest specyfika transakcji bezgotówkowych. Chcesz mieć pełne
    odzwierciedlenie- ciągnij z bankomatu i płać gotówką.

    > I mówisz o której karcie dokładnie?
    > Debetowej czy jakiejś kredytowej? Której dokładnie?

    Kredytowe idą offline dość często, debetowa wypukła idzie offline przy
    PayPass, przy transakcjach stykowych zdarzyło mi się raz.

    > Mam nadzieję że płaska MasterCard debetowa bez Paypassa nie robi takich
    > cudów,

    Jest płaska więc w normalnym użytkowaniu nie powinna.

    > i zawsze komunikuje się z bankiem podczas transakcji.

    Użyj jej gdzieś w vending machine w UK i zobacz jak sie zachowuje :)

    Michał

  • 47. Data: 2011-01-09 23:04:23
    Od: "Michał K." <n...@n...org>

    W dniu 2011-01-09 15:14, Krzysztof pisze:

    > Chyba opacznie zrozumiales moj post, bo chcialem wlasnie podkreslic, ze

    Chyba tak ;) Skoncentrowałem się na tym, że nawet banki marmurkowe przy
    swojej internetowej ofercie nie są idealne.

    > placic 5zl za wszystkie bankomaty. Oferty mBanku nie porownuje nawet do

    MBank jest genialny dla specyficznej grupy klientów i w czasach
    studenckich oraz "chudszych" był moim jedynym bankiem. Zresztą nadal
    mógłby nim być... Chcąc mieć jednak chociażby rozsądną KK czy dostęp do
    walut MBank już nie daje rady... :(

    > Akurat z debetowki Aliora nie korzystam, bo mam tansze rozwiazanie z
    > DBneta, ktore wlasnie wykorzystuje do wyplat z bankomatow.

    Jasne- nie chcę tutaj wychwalać pod niebiosy/a oferty Aliora, po prostu
    uważam, że stwierdzenie że jest ona "niekonkurencyjna" jest mocno
    przesadzone- bo jak udowadniamy, jest wręcz przeciwnie :)

    Michał

  • 48. Data: 2011-01-09 23:05:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 15:37:43 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Ale zauważ, że nie wybierasz oferty tylko korzystasz z promocji, które są
    > czasowe i jakoś ciężko traktować to jako oferta banku.

    Czepiam się, ale korzysta z "oferty promocyjnej" ;)

    Dzisiaj niestety nie ma lekko - brak jednego drzewa z wisienkami, trzeba
    skubać z każdego krzaczka po trochę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 49. Data: 2011-01-09 23:08:55
    Od: "Michał K." <n...@n...org>

    W dniu 2011-01-09 12:12, Simple Man pisze:

    > Ale co w tym ROR Alior'a jest takiego "lepszego" ? 2% z lokaty nocnej to
    > przecież jakieś marne grosze.

    To nieskończenie wiele więcej niż 0% w zdecydowanej większości innych
    banków. Na palcach jednej ręki można policzyć banki które mają
    oprocentowany ROR (cały czas jesteśmy w Polsce rzecz jasna, bo co do
    innych krajów ciężko mi się wypowiedzieć).
    - Alior
    - Eurobank
    - Raiffeisen (na pewno premium, ale czy zwykły też)
    - Toyota
    - ???

    Michał

  • 50. Data: 2011-01-09 23:34:55
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-09 21:56, adams99 pisze:

> [...]
    > przy biurkach. Kasa to kasa a nie czekasz 30 min bo ktoś konto otwiera,
    > dopytuje się o coś itp. Ja wpłacam w wpłatomacie mbanku i przelewam do

    Proponowali mi żebym jednak zostawila sobie konto w ING Banku to nie
    posłuchałam :-(

    --
    animka