  • 21. Data: 2011-01-09 11:24:15
    Temat: Re: Alior RIP
    Od: Simple Man <c...@l...de>

    W dniu 2011-01-09 11:29, xbartx pisze:
    > No ale trzeba przyznać, że "szalikowiec" ma trochę racji, bo dużo osób
    > połakomiło się na bonusy a teraz lamenty, że 5 pln za kartę to drogo.
    > Zamiast zamknąć i napisać na grupie, że wszystkie wiśnie wyjedzone, to
    > piszą jakieś takie elaboraty nie wiadomo po co.

    Nie chodzi o to, że 5 PLN za kartę to dużo tylko, że oferta stała się
    mocno przeciętna i niczym się nie wyróżnia. Przykłady ?
    - bezpłatne bankomaty to teraz są prawie wszędzie,
    - obniżenie % lokaty nocnej,
    - 1% cashback dla karty kredytowej dawno już nie obowiązuje dla nowych
    klientów,
    - pakiet fachowców to pic (przynajmniej w moim przypadku bank odmówił
    pomocy).
    Alior to nie jest zły bank ale z banku, który w pewnych kwestiach był
    pionierem i zapoczątkował rewolucję nagle zjechał z jakością oferty do
    poziomu typowego średniaka.

  • 22. Data: 2011-01-09 11:41:46
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    ""Michał K."" <n...@n...org> wrote in message
    ....(bo są tańsze banki ale zwykle
    > internetowe).

    Chyba jestes w bledzie, bo teraz takie czasy, ze te banki czysto internetowe
    nie sa tansze niz te tradycyjne. To w wiekszosci PR powoduje, ze taki mBank
    jest uwazany za tanszy.

  • 23. Data: 2011-01-09 11:59:10
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 10:29:26 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > No ale trzeba przyznać, że "szalikowiec" ma trochę racji

    Nie zauważyłem, żeby darkblue pojawiał się wyłącznie w wątkach
    krytykujących Alior i dopisywał kilka słów bez znaczenia, nie jego miałem
    na myśli.

    Co do reszty, to Simple Man w podsumowaniu napisał to, co i ja chciałem,
    więc nie będę powtarzał :)

    AK

  • 24. Data: 2011-01-09 12:05:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 09.01.2011 08:04, Krzysztof wrote:

    > Alior to nietylko ROR PLN, proponowalbym spojrzec szerzej. Dla mnie to
    > przede wszystkim konkurencyjna oferta dla lokat walutowych w stosunku do
    > Getina ( w zaleznosci od waluty raz jeden raz drugi jest bardziej
    > konkurencyjny), posiada dostep on-line do lokat walutowych czego
    > niestety przez lata nie zrobil Getin. Prekursor lokat walutowych z
    > dzienna kapitalizacja.

    To jak jest w Getinie z tymi lokatami walutowymi (wlaczajac
    jednodniowe)? Nie da sie wyklikac w internecie, i trzeba za kazdym razem
    do banku latac?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 25. Data: 2011-01-09 12:51:21
    Od: "Michał K." <n...@n...org>

    W dniu 2011-01-09 12:41, Krzysztof pisze:

> [...]
    > internetowe nie sa tansze niz te tradycyjne. To w wiekszosci PR
    > powoduje, ze taki mBank jest uwazany za tanszy.

    Być może, ale też siedzę w "tematyce" i nie wiem czy istnieje normalny,
    oddziałowy bank który miałby wszystkie bankomaty gratis za prawdziwe
    0zł- Przypominam, że DbNET, ING Direct czy OpenOnline/GetinOnline ciężko
    traktować jak banki oddziałowe, skoro np. w ING wypłata w oddziale
    kosztuje, Openy tego w ogóle nie wspierają, w DbNET też do końca nie
    wiem jak to wygląda. W sztandarowym MBanku taka przyjemność kosztuje 5zł
    / miesiąc a konto jest oprocentowane na 0%. A jedynym rachunkiem całkiem
    bezwarunkowym jest dziś Open/Getin.

    Wiem natomiast dokładnie, że w Aliorze jedynym kosztem który ponoszę
    przy zwykłym korzystaniu jest 5zł za kartę a dostaję w zamian całkiem
    sporo. I o ile fundamenty nie będą się psuć (ale raczej nie ma na to
    warunków rynkowych, żeby się coś bardzo w Aliorze popsuło), to nadal
    będę uważać ROR Aliora za bezkonkurencyjny :)

    Pisałem też o systemie- proszę zlituj się i nie mów, że DbNET nadaje się
    na ROR przy swojej archaiczności i offlineowości czy Openy bez rachunków
    walutowych (a systemy też perfekcyjne nie są). System Aliora jest mocny,
    ostatnimi czasy bezawaryjny i naprawdę funkcjonalny.

    I oczywiście- ktoś może woleć MBank czy nawet Open/Getin, ale pisanie,
    że Alior stał się totalnie niekonkurencyjny nie oddaje po prostu stanu
    rzeczy. Ostatecznie- wiem co za te 5zł mam i mnie tak bardzo po kieszeni
    nie swędzi (chociaż rzecz jasna wolałbym 0zł).

    Michał

  • 26. Data: 2011-01-09 12:59:07
    Od: "Michał K." <n...@n...org>

    W dniu 2011-01-09 13:51, "Michał K." pisze:

> [...]
    > rzeczy. Ostatecznie- wiem co za te 5zł mam i mnie tak bardzo po kieszeni
    > nie swędzi (chociaż rzecz jasna wolałbym 0zł).

    I jeszcze dla zachowania pełnego obrazu tego, jak ja to widzę- dostałem
    100zł za kartę kredytową samochodową (wypowiedziałem i nie naliczyła mi
    się opłata), teraz korzystam z lotniczej gold, z której już z premii
    uzyskałem ponad 200zł, w najnowszej promocji facebookowej zanosi się na
    150-200zł dla mnie jako polecającego, a rachunek zakładałem w momencie
    jak zwalniali z opłaty za kartę na rok.

    Same kwoty bonusowe dają mi darmowość tej nieszczęsnej debetówki na
    najbliższe kilka lat i póki co to bank sporo do mnie dopłacił,
    zapewniając bardzo dobre usługi. A np. takie detale, że karty Aliora
    jako jedne z pierwszych miały PIN offline, działają bezproblemowo
    wszędzie (a już troszkę świata zwiedziłem z kartami Aliora) , autoryzują
    się również offline tam gdzie mogą, paypass działa offline- szczegóły
    niby nieistotne, ale jak umilają życie :)

    Michał

  • 27. Data: 2011-01-09 14:14:28
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak to wygląda. W sztandarowym MBanku taka przyjemność kosztuje 5zł /
    > miesiąc a konto jest oprocentowane na 0%. A jedynym rachunkiem całkiem

    Chyba opacznie zrozumiales moj post, bo chcialem wlasnie podkreslic, ze te
    banki, jak mBank NIE sa wcale tansze niz Alior, bo tam tez musisz placic 5zl
    za wszystkie bankomaty. Oferty mBanku nie porownuje nawet do Aliora w
    obrebie walut, bo nie ma czego porownywac, banki z oferta walutowa bez
    fizycznej kasy przyjmujacej gotowke to jest atrapa.
    Osobiscie juz dawno rozstalem sie z takimi czysto wirtualnymi jak mBank, VW,
    bo stosunek jakosci do ceny nie wypada dla nich dobrze.
    Akurat z debetowki Aliora nie korzystam, bo mam tansze rozwiazanie z DBneta,
    ktore wlasnie wykorzystuje do wyplat z bankomatow.
    Nie ma co poszukiwac banku, ktory wszystkie uslugi, ktorych oczekujemy
    mialby calkowicie i bezwarunkowo za darmo.
    Ja osobiscie wykorzystuje kilka bankow i wtedy mam oferte darmowa i
    dopasowana do swoich potrzeb- niestety takie sa czasy z jednego karta, w
    innym lokaty, inny bank na wplaty/wyplaty gotowki, itd.

  • 28. Data: 2011-01-09 14:25:16
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > To jak jest w Getinie z tymi lokatami walutowymi (wlaczajac jednodniowe)?
    > Nie da sie wyklikac w internecie, i trzeba za kazdym razem do banku latac?

    Ano niestety Getin ma czesto dobry % na walutach (oczywiscie nie zawsze i
    nie na wszystkich), ale obsluga tylko w placowkach.
    Getin z oferta walutowa tkwi jeszcze we wczesnym 'sredniowieczu' i jakos nic
    nie slychac, zeby chcial zbudowac jeden pelny system on-line dla obslugi
    swoich rachunkow dla indywidualnych. Tworzy te kolejne odnogi w postaci OF,
    GO, ale to niczego generalnego- scalajacego wszystkie rachunki klienta nie
    tworzy.
    Zastanawia mnie od lat, dlaczego Getin nie jest w stanie stworzyc jednego
    pelnego systemu internetowego, ktory scalalby wszystkie rachunki klienta w
    roznych walutach. Czy decydenci w tym banku sa tacy ograniczeni i nie widza
    potrzeby stworzenia takiego calosciowego systemu on-line?
    Nie sa potrzebne zadne OF/GO tylko wystarczy centralny system i odpowiednio
    skrojona oferta dla kont on-line.

  • 29. Data: 2011-01-09 15:17:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:24:15 +0100, Simple Man napisał(a):

    > - obniżenie % lokaty nocnej,

    Ale w innych bankach na kontach ROR masz 0%, więc w Aliorze nawet po
    obniżce jest jeszcze i tak naprawdę dobrze.

    > - 1% cashback dla karty kredytowej dawno już nie obowiązuje dla nowych
    > klientów,

    Ale on obowiązywał, bodajże tylko dla starych (i de facto dalej
    obowiązuje) więc nie wiem w czym problem?

    > - pakiet fachowców to pic (przynajmniej w moim przypadku bank odmówił
    > pomocy).

    A do mnie przyjechała Pani Doktor wyleczyła mnie i zwolnienie wypisała
    tylko co z tego?

    > Alior to nie jest zły bank ale z banku, który w pewnych kwestiach był
    > pionierem i zapoczątkował rewolucję nagle zjechał z jakością oferty do
    > poziomu typowego średniaka.

    Weź sobie na kartce kilka przykładowych banków i wypunktuj kilka
    najważniejszych rzeczy i porównaj. Wtedy będziesz mógł coś powiedzieć, bo
    na razie to sobie tylko piszesz i nic z tego nie wynika.

    Xenocide

  • 30. Data: 2011-01-09 15:24:39
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:12:33 +0100, Simple Man napisał(a):

    > Ale co w tym ROR Alior'a jest takiego "lepszego" ? 2% z lokaty nocnej to
    > przecież jakieś marne grosze.

    No chociażby. Dla mnie osobiście są najlepsze powiadomienia na maila o
    stanie konta, bo używam tego konta do przelewów. Nie trzeba się logować i
    sprawdzać czy pieniądze wyszły lub doszły. Fajną opcją jest też wysłanie
    potwierdzenia zrealizowanego przelewu na maila np. do osoby której
    wysyłamy pieniądze. Tego w innych bankach praktycznie nie ma a jak jest
    to nie za darmo. Ogólnie www jest w pełni konfigurowalne i można je sobie
    ustawić pod siebie, gdzie w większości banków mam wsio zrobione na
    sztywno i tyle. Można by jeszcze wymienić kilka zalet tylko po co?
    Mam wrażenie, że spór toczy się o to, że Alior na starcie dawał duże
    bonusy i wsio było za darmo. Teraz wprowadzili opłaty a bonusów
    oczywiście brak, więc płacz bo się oferta pogorszyła. Jaka oferta?
    Oprocentowanie lokat spada praktycznie w każdym banku, ale jak spadnie
    lokata nocna w Aliorze to jest pogorszenie oferty a jak w OF/GO to już
    nie? Bez przesady.

    Xenocide