  • 1. Data: 2005-04-09 11:56:21
    Temat: Prognozowanie cen akcji banku
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Mam za zadania zaprognozować ceny akcji BZ WBK w oparciu o zmienne wiodące
    (takie, które z wyprzedzeniem zmieniają się, sygnalizują późniejszą zmianę
    cen akcji).

    Co może być zmiennymi wiodącymi dla cen akcji banku ?

    Czytałem, że to może być m.in. wskaźnik cen obligacji. Czy na WGPW jest
    jakiś wskaźnik obligacji? Bo zmiany cen poszczególnych typów obligacji są
    raczej zbyt niewielkie.

  • 2. Data: 2005-04-09 13:35:12
    Temat: Re: Prognozowanie cen akcji banku
    Od: "Lucek" <t...@N...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > cen akcji).
    >
    > Co może być zmiennymi wiodącymi dla cen akcji banku ?

    A jeżeli ceny można zaprognozować w oparciu o AT?
    Zaproponuj temu, kto Ci dał to zadanie, ze podejmiesz sie tego
    na podstawie AT.
    Jeśli wyrazi zgodę, powiedz mu, że:

    Widoczna dywergencja sygnalizowała spadki,
    co uwidoczniło sie na wykresie dziennym.
    Spadamy od poziomu 104.00
    Zakres wyliczamy z fibonów, obserwując jednym okiem inne wskaźniki:)
    I zakres spadku to 94.00 - 95.00
    II zakres 90.50
    III zakres 86.50 - 88.00 gdzie zgrupowane są zniesienia
    z trzech kolejnych ruchów w górę

    Aktualny wykres tygodniowy:
    http://www.trader-lucek.info/articles.php?id=100

    Pozdrawiam
    Lucek

  • 3. Data: 2005-04-09 13:50:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Lucek" <t...@N...pl> napisał > A jeżeli ceny można
    zaprognozować w oparciu o AT?

    Prognozuję różnymi metodami, w tym także muszę zrobić to w oparciu o zmienne
    wiodące. O ile pozostałe metody nie nastręczyły mi poważnych problemów, to
    nie mogę dobrać zmiennych wiodących.

  • 4. Data: 2005-04-09 14:07:16
    Od: "Lucek" <t...@N...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    To może badaj franka szwajcarskiego do dolara.
    To jest dobre dla prognozy rynku amerykańskiego.
    Jeśli tam spadnie to i u nas spadnie, a jesli u nas,
    to nie ostoi sie BZWBK.
    A wtedy szczegóły i tak pokaże AT:)
    Ja bym sie upierał przy AT, liczy sie efekt końcowy.

    Lucek

  • 5. Data: 2005-04-09 14:15:30
    Od: "r-a-d" <s...@d...com>

    "Piotr [trzykoty]"
    > Prognozuję różnymi metodami, w tym także muszę zrobić to w oparciu o
    zmienne
    > wiodące. O ile pozostałe metody nie nastręczyły mi poważnych problemów, to
    > nie mogę dobrać zmiennych wiodących.

    moze kursy akcji innych spolek z sektora?

    mozesz tez pokombinowac z roznymi wskaznikami wyprzedzajacymi koniunktury,
    stopy procentowe, nastroje konsumentow, kurs EUR/PLN, EUR/USD

    jelsi by udalo cie sie zebrac jakies konkretne dane do estymacji, chetnie
    bym tez na to luknal okiem. daj znac c...@p...onetUSUN.pl

  • 6. Data: 2005-04-09 14:19:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "r-a-d" <s...@d...com> napisał
    > moze kursy akcji innych spolek z sektora?

    Innych banków??? Próbowałem PEKAO, ING i biegną raczej współzależnie,
    równocześnie.

  • 7. Data: 2005-04-09 16:16:57
    Od: "wolf" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cen akcji).
    >
    > Co może być zmiennymi wiodącymi dla cen akcji banku ?

    zysk, wartość księgowa, EBIT, zysk na działalności bankowej

  • 8. Data: 2005-04-09 16:21:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "wolf" <w...@g...pl> napisał
    > zysk, wartość księgowa, EBIT, zysk na działalności bankowej

    Tak, ale to nie są dane publikowane codziennie. Je można wykorzystać do
    prognozy średniej rocznej ceny przykładowo. W moim przypadku najlepiej,
    gdyba taka szukana przeze mnie zmienna była publikowana codziennie. Ale mimo
    to dziękuję.

  • 9. Data: 2005-04-09 16:30:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "r-a-d" <s...@d...com> napisał:
    > stopy procentowe, nastroje konsumentow, kurs EUR/PLN, EUR/USD

    To dziwne ale EUR/PLN ma ujemną korelację z cenami akcji. Ale PLN/EUR daje
    jakieś słabe wskaźniki do prognozy. Tylko dlaczego akurat to ?? Jak się Eur
    umacnia to tu ceny wzrostną, dlaczego?

  • 10. Data: 2005-04-09 17:30:47
    Od: "wolf" <w...@g...pl>

> [...]
    > prognozy średniej rocznej ceny przykładowo. W moim przypadku najlepiej,
    > gdyba taka szukana przeze mnie zmienna była publikowana codziennie. Ale

    możesz je zastosować do ceny zmiennej co kwartał (co kwartał nowe wyniki)