  • 1. Data: 2003-02-06 17:10:34
    Temat: Premia gwarancyjna - tylko do '90 ????
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Mam taka oto ksiazeczke, a wlasciwie przez te lata to juz 3 szt.
    sie uzbieraly ;-)) Zreszta co z tego skoro mniejsz z tym ;-)

    Zanioslem je do wyceny - naliczyli 600 zl premii gwarancyjnej...
    Nie wiem czy sie smiac czy plakac ale takiej kwoty na pewno sie
    nie spodziewalem.

    Ksiazeczka zostala zalozona w sierpniu'88 r. i dokonywane byly
    na nia dosc regularne wplaty (bardzo rzadko zdazalo sie, zeby
    nie bylo wplaty - wtedy w nastepnym miesiecu bylo wplacane
    2x tyle). Spytalem czemu tak malo - kobieta w okienku udzielila
    informacji, ze premia gwarancyjna liczy sie tylko dla wplat
    do roku 1990 a pozniej juz nie - czy to jest prawda???

    Jezeli tak to po cholere byly te wszystkie wplate w latach
    pozniejszych... heh - nawet odsetek wyszlo wiecej niz tej
    premii - lol :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 2. Data: 2003-02-06 18:40:02
    Temat: Re: Premia gwarancyjna - tylko do '90 ????
    Od: "milutka" <m...@o...pl>

    kobieta w okienku udzielila
    > informacji, ze premia gwarancyjna liczy sie tylko dla wplat
    > do roku 1990 a pozniej juz nie - czy to jest prawda???

    tak, to prawda. Zarządzenie to nie jest zależne od banku tylko od polityki
    państwa. Taka była decyzja, i najwięcej skorzystali ci którzy założyli
    książeczki w latach 70 , 80tych. Wtedy zazwyczaj wpłacało sie pełen wkład na
    mieszkanie.
    W dużym uogólnieniu dostałeś tyle premii ile metrów kwadratowych mogłeś
    kupić za wkład przy wpłacie.

    > Jezeli tak to po cholere byly te wszystkie wplate w latach
    > pozniejszych... heh - nawet odsetek wyszlo wiecej niz tej
    > premii - lol :-)

    nalicza sie tylko odsetki.

    Pozdrawiam
    Milutka

  • 3. Data: 2003-02-13 11:51:42
    Od: Ramol <r...@r...com.pl>

    On Thu, 6 Feb 2003 19:40:02 +0100, "milutka" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >mieszkanie.
    >W dużym uogólnieniu dostałeś tyle premii ile metrów kwadratowych mogłeś

    Faktycznie dosyć dziwne wyglądają te naliczenia... Ja mam podobną
    sytuację - za książeczkę na którą były dokonywane wpłaty bodajże od
    '84 do '89 naliczono mi premię gwarancyjną w wysokości... uwaga ...
    428PLN. Po prostu mało z krzesła przy tym okienku nie spadłem. Znając
    tabelę wartości m2 w danym kwartale i zasadę, że premia powinna z
    grubsza wynieść tyle ile mogłem kupić m2 w kwartale dokonywania
    poszczególnych wpłat, delikatnie można powiedzieć, że spodziewałem się
    zupełnie innej sumy...
    Nawet biorąc pod uwagę fakt, że jest to "druga" książeczka (pierwsza
    się skończyła) i w nowej mam tylko przepisanie sumy z poprzedniej i
    jeszcze dwie wpłaty, to zakładając skrajnie niekorzystne wyliczenie
    (kwota przepisana z poprzedniej) potraktowana jest jako pierwsza
    wpłata), to z tabeli wartości m2 wynika, że za tamte pieniądze mogłem
    kupić sobie 2-3m2... a to raczej będzie kwota bliższa 6-7 kPLN niż
    pięciu stówom. Żeby było trudniej dojść do tego w jaki sposób
    wyliczyli taką premię , to oczywiście babsztyl w okienku zapierał się,
    że napewno mają wszyskie stare książeczki i byłu one uwzględniane
    przy wyliczeniach. Mam jeszcze pójść zareklamować to wyliczenie, tak
    więc sytuacja może się zmienić, ale mina tego babska nie wróżyła zbyt
    dobrze...

    pzdr
    Tomek

  • 4. Data: 2003-02-16 10:21:00
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Feb 2003 12:51:42 +0100, Ramol <r...@r...com.pl>
    napisał(a):

> [...]

    Wtedy wkłąd, to było 10% awrtości mieszkania.

> [...]
    >428PLN.
    > Znając tabelę wartości m2 w danym kwartale i zasadę, że premia powinna
    ^^^^^^^^^

> [...]

    >to z tabeli wartości m2 wynika, że za tamte pieniądze mogłem
    >kupić sobie 2-3m2... a to raczej będzie kwota bliższa 6-7 kPLN niż

    Czyli przez 6 lat kupowałeś <0,5 m2 rocznie.
    Zatem w ciągu roku nie kupiłeś żadnego metra,
    to i żadnej premi nie dostałeś. ;-((

    > Mam jeszcze pójść zareklamować to wyliczenie, tak
    >więc sytuacja może się zmienić, ale mina tego babska nie wróżyła zbyt
    >dobrze...
    :-((

    BAH