  • 1. Data: 2003-03-29 18:25:21
    Temat: Polskie banki wydajace karty a standard EMV
    Od: "hadzi" <s...@w...pl>

    Czesc wszystkim!
    Czy ktos z kolezenstwa wiem moze jak aktualnie wyglada kwestia przejscia
    polskich bankow wydajacych katy platnicze na standard EMV. Slyszalem ze 3
    polskie banki przygotowuja sie do przejscia na EMV: BRE Bank, Kredyt Bank i
    PKO BP. Zastanawiam sie jakiej wielkosci takie banki musza poniesc naklady w
    zwiazku z ta migracja chipowa, od czego te koszty zaleza i jak dlugo taki
    proces w danym banku zajmuje. Zastanawia mnie tez czy to przejscie nie
    odbije na kosztach ktore musza placic klienci.
    Serdecznie pozdrawiam
    Hadzi

  • 2. Data: 2003-03-29 19:10:02
    Temat: Re: Polskie banki wydajace karty a standard EMV
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > polskie banki przygotowuja sie do przejscia na EMV: BRE Bank, Kredyt Bank i
    PolCard z tego co słyszałem jest gotowy do wydawnictwa ... dla Banków które
    obsługuje.

    > Zastanawiam sie jakiej wielkosci takie banki musza poniesc naklady w
    > zwiazku z ta migracja chipowa,
    Kilka milionów dolarów (conajmniej) .....

    > od czego te koszty zaleza
    Od ilości ATM, terminali POs, ilości kart i systemów (upgrade) czasami nowy
    sprzęt pod system, maszyny do personalizacji kart

    > i jak dlugo taki proces w danym banku zajmuje.
    Sam proces certyfikacji od 6miesięcy do .... zalezy od drużyny

    > Zastanawia mnie tez czy to przejscie nie
    > odbije na kosztach ktore musza placic klienci.
    Na pewno. Banki to nie są instytucje charytatywne. Ktoś musi za to zapłacić.

    Tomasz

  • 3. Data: 2003-03-29 20:31:25
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "hadzi" <s...@w...pl> napisał

    > polskich bankow wydajacych katy platnicze na standard EMV. Slyszalem ze 3
    > polskie banki przygotowuja sie do przejscia na EMV: BRE Bank, Kredyt Bank i
    > PKO BP.

    BRE Bank od poczatku marca wydaje juz nowe karty chipowe (wznawiane i nowe). Z
    tego co pamietam wymiana potrwa do konca roku. Na razie TYLKO dla klientow
    instytucjonalnych.