  • 1. Data: 2009-07-01 15:41:05
    Temat: Polbank - spłata w walucie kredytu hipotecznego CHF
    Od: " " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W odpowiedzi na pytania zadane i te niewypowiedziane dotyczące spłacania
    kredytu hipotecznego w Polbanku w walucie, ogólne warunki kształtują się
    następująco
    - aneks 500 pln
    - brak obsługi kasowej
    - konto CHF bez opłat

    Powstrzymuję się by nie piszczeć z radości! W tej ekstazie coś mi może
    umknąć, może ktoś pomoże znaleźć wady zaproponowanego przez bank rozwiązania?

    --
    Pozdrawiam,
    R.

  • 2. Data: 2009-07-01 15:55:19
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > - brak obsługi kasowej

    Diabeł tkwi w szczególach
    Jezeli brak obsługi kasowej tzn ze nie wpłacisz keszu , zostają przelewy CHF
    a za te banki raczej sobie liczą . Ogolnie poczytaj watek o multibanku i
    tylniej cześci ciała.

    pozd
    as

  • 3. Data: 2009-07-01 17:47:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Diabeł tkwi w szczególach
    > Jezeli brak obsługi kasowej tzn ze nie wpłacisz keszu , zostają przelewy
    > CHF a za te banki raczej sobie liczą . Ogolnie poczytaj watek o
    > multibanku i tylniej cześci ciała.

    zwłaszcza banki pośredniczące poważnie sobie za taki przelew liczą i
    niestety wysokość opłaty nie jest znana przed wykonaniem przelewu; poza
    tym czy Polbank nie pobiera opłaty za przyjęcie przelewu walutowego?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-07-01 18:21:02
    Od: " " <r...@W...gazeta.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > zwłaszcza banki pośredniczące poważnie sobie za taki przelew liczą i
    > niestety wysokość opłaty nie jest znana przed wykonaniem przelewu; poza
    > tym czy Polbank nie pobiera opłaty za przyjęcie przelewu walutowego?

    Tego nie wiem, a żeby tym razem już wyraźnie zaznaczyć moje stanowisko - czy
    ma to jakiekolwiek znaczenie?

    Pozdr.,
    R.

  • 5. Data: 2009-07-01 18:53:01
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tego nie wiem, a żeby tym razem już wyraźnie zaznaczyć moje stanowisko - czy
    > ma to jakiekolwiek znaczenie?
    >
    > Pozdr.,
    > R.

    oczywiscie, bo jezeli bank oplate pobiera to jest to dodatkowy koszt dla
    kredytobiorcy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-07-01 19:59:58
    Od: " " <r...@W...gazeta.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > oczywiscie, bo jezeli bank oplate pobiera to jest to dodatkowy koszt dla
    > kredytobiorcy

    Pytanie było na poły retoryczne, a pierwszy post ironiczny.
    A rzecz w tym, że przy takiej opłacie za aneks i braku obsługi kasowej,
    konieczności ponoszenia ew. opłat za prowadzenie rachunku walutowego i
    wykonywanie przelewów, koszt przyjęcia przelewu (jeśli w istocie występuje)
    marginalnie już tylko zmniejsza opłacalność korzystania z zaproponowanego
    rozwiązania.

    Reasumując - hasło "Polbank: po prostu po ludzku" nabrało dzisiaj ciekawej
    wieloznaczności.

    Pozdro,
    R.

  • 7. Data: 2009-07-01 20:00:15
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tego nie wiem, a żeby tym razem już wyraźnie zaznaczyć moje stanowisko -
    > czy
    > ma to jakiekolwiek znaczenie?

    Polbank rozejrzy się w sytuacji i da sensowne warunki pewnie za 1-3
    miesiące.

  • 8. Data: 2009-07-01 20:09:35
    Od: BK <b...@g...com>

    On 1 Lip, 21:59, " " <r...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > rozwiązania.
    >
    > Reasumując - hasło "Polbank: po prostu po ludzku" nabrało dzisiaj ciekawej

    Chyba, ze ktos ma kredyt w euro i moze przelewac euracze do polbanku
    SEPA za 5zl od przelewu. Aneks mi sie zwroci dosc szybko bo kurs euro
    w Polbanku jest kiepski, a euro - w przeciwienstwie o CHF'ow - sa
    latwo dostepne i raczej ich cena w kantorach nie skoczy pod wplywem
    "wykupu" przez kredytobiorcow :)

  • 9. Data: 2009-07-01 20:33:48
    Od: " " <r...@W...gazeta.pl>

    MarekZ <b...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Polbank rozejrzy się w sytuacji i da sensowne warunki pewnie za 1-3
    > miesiące.

    Myślisz? Moim zdaniem poprzez obecne warunki jasno dają do zrozumienia, że
    im rekomendacja knf nie leży i robią ile się da, by zniechęcić klientów do
    zmiany warunków.

    Pozdr.,
    R.

  • 10. Data: 2009-07-02 07:38:24

[...]