  • 1. Data: 2002-03-30 06:54:50
    Temat: Podatek w mBanku-jak liczyc?
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Dzis mBank powital mnie odsetkami o podatkiem na koncie. Pytanko tylko jak
    liczyc ten podatek? Bo na zadnym z 3 kont, ktore obsluguje nie wynosi on
    20%. Na jednym to 19,78%, drugie ponad 29% (z 67 groszy odsetek zabrali 20gr
    podatku), a trzecie w ogole nie opodatkowane (37gr odsetek).

    Domyslam sie, ze chodzi tu o zaokraglenia, ale jak? Jesli do 10gr, to z 67gr
    odsetek powinno byc 10gr podatku, a nie 20. Jesli zaokraglaja w gore to z
    37gr powinni doliczyc 10gr (20% to wszak ponad 6gr).

    Jak to jest?
    By The Way: Fajny prezent na swieta te podatki :-(

    Szymon Wiaderski

  • 2. Data: 2002-03-30 07:30:51
    Temat: Re: Podatek w mBanku-jak liczyc?
    Od: "Piotr Filipkowski" <p...@i...pl>

> [...]
    > odsetek powinno byc 10gr podatku, a nie 20. Jesli zaokraglaja w gore to z
    > 37gr powinni doliczyc 10gr (20% to wszak ponad 6gr).

    U mnie było: odsetki 2,06 zł, podatek 40 gr.
    Myślę, że chodzi tu o zaokrąglanie podstawy opodatkowania, z tym, że odsetki
    poniżej 50 gr nie są opodatkowane (w zaokrągleniu = 0). Gdy odsetki wynoszą
    powyżej 50 gr., za podstwę naliczenia podatku bank bierze kwotę zaokrągloną
    do pełnych złotówek.

    Pozdr.
    Piotrek

  • 3. Data: 2002-03-30 10:34:50
    Od: Dentarg <...@i...com>

    On Sat, 30 Mar 2002 08:30:51 +0100, "Piotr Filipkowski"

> [...]
    >powyżej 50 gr., za podstwę naliczenia podatku bank bierze kwotę zaokrągloną

    No to niech ktos mi wytlumaczy to ...

    29-03-02 - Kapitalizacja odsetek - 0.01 saldo po operacji 0.01
    29-03-02 - Kapitalizacja odsetek-obciazenie - -0.01 saldo po operacji
    0.00

    Tyle ze prawdziwe saldo jest -0.02 ... czyli 1grosz odsetek dostalem a
    3 grosze podatku zabrali ?

    Nie znam sie na podtkach, ale rozumiem ze podatki od oszczednosci sa
    anonimowe. Bo chyba do imiennego ich rozliczania to potrzebny jest NIP
    ? Troche nie zrozumialem sa dla mnie podatki sciagane od mojej siostry
    ktora ma 14 lat ... czy panstwo zapewnia jej miejsce pracy ze sciaga
    od niej podatek ? Mi tez nie zapewnia ......

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 4. Data: 2002-03-30 10:46:21
    Od: Dentarg <...@i...com>

    On Sat, 30 Mar 2002 11:34:50 +0100, Dentarg <...@i...com> wrote:

    >No to niech ktos mi wytlumaczy to ...
    >
    >29-03-02 - Kapitalizacja odsetek - 0.01 saldo po operacji 0.01
    >29-03-02 - Kapitalizacja odsetek-obciazenie - -0.01 saldo po operacji
    >0.00
    OK, mea culpa, to nie podatek, tylko jakies dziwne rozliczenie ...
    pewnie mialem kiedys ujemne saldo to mnie ukarali ;((

> [...]
    >ktora ma 14 lat ... czy panstwo zapewnia jej miejsce pracy ze sciaga
    >od niej podatek ? Mi tez nie zapewnia ......

    Ale na emaxie mam ...
    80 gr odsetek i 20 gr podatku ... to jest po prostu zlodziejstwo ;((.
    Dla mnie 20% to 20% a nie 25 ... dlaczego to ma byc na moja niekorzysc
    ? Nie dosc ze to panstwo mi nic nie pomaga to jeszcze tylko zdziera

    pzdr,
    Dentarg

  • 5. Data: 2002-04-02 07:28:14
    Od: "kosrys" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dentarg" <...@i...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dla mnie 20% to 20% a nie 25 ... dlaczego to ma byc na moja niekorzysc
    > ? Nie dosc ze to panstwo mi nic nie pomaga to jeszcze tylko zdziera

    Wg zarzadzenia bank ma obowiazek zaokraglic podstawe opodatkowania do
    pelnych zlotych. Jezeli dopisane odsetki sa mniejsze niz 50 gr to nie
    placisz podatku wogole, jezeli natomiast dopisane odsetki przekrocza granice
    o 1 gr to placisz podatek od podstawy 1 PLN co daje 20 gr

    pzdr
    kosrys

  • 6. Data: 2002-04-02 07:58:31
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > odsetek powinno byc 10gr podatku, a nie 20. Jesli zaokraglaja w gore to z
    > 37gr powinni doliczyc 10gr (20% to wszak ponad 6gr).

    Cześć,
    Zgodnie z ogólnie obowiazującymi przepisami prawa podatkowego podstawę
    naliczenia podatku czyli w naszym przypadku odsetek od środków na rachunku
    należy zaokrąglić do pełnych złotówek (czyli 49 gr = 0,00 zł; 1,51zł = 2,00zł)
    natomiast naliczony podatek należy zaokraglić do 10 gr - w chwili obecenj gdy
    wysokość podatku wynosi 20% nie będzie trzeba zaokrąglać należnego podatku (od
    pełnych złotówek podstawy naliczenia podatku, podatek zawsze będzie krotnością
    20 gr) - ale w przypadku gdy podatek zostanie obniżony (oby) np. do 18% będzie
    trzeba już zaokrąglać.
    PZDR
    Pater Noster ;-)

  • 7. Data: 2002-04-02 10:27:44
    Od: "Dzieju" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości
    > Dzis mBank powital mnie odsetkami o podatkiem na koncie. Pytanko tylko jak
    > liczyc ten podatek?

    Zauwazcie, ze w przypadku skrajnym: odsetki 0,50 zl, zaokraglajac 1zl,
    podatek wynosi 0,20 zl, czyli 40% !!!!!

    pozdraiwm MF za przebieglosc
    Andrzej

  • 8. Data: 2002-04-02 15:58:54
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Dzieju" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zauwazcie, ze w przypadku skrajnym: odsetki 0,50 zl, zaokraglajac 1zl,
    > podatek wynosi 0,20 zl, czyli 40% !!!!!

    Mozesz tez zalozyc darmowe konta i trzymac tyle, by dawali Ci 49gr odsetek.
    Wowczas unikniesz calkowicie podatku :-))

    Ale nasunal mi sie inny problem. Jesli trzymam 100 zl na 5% w trzech
    bankach, przy czym bank A kapitalizuje co miesiac, bank B co 3 miesiace, a C
    raz na rok, to czy:

    1. Bank A: miesiecznie dopisuje 41gr odsetek - 0 zaplaconego podatku (0zl
    rocznie)
    2. Bank B: co 3 miesiace dopisuje 1,25zl - 20 gr podatku (80gr na rok)
    3. Bank C: dopisal 5zl - 1zl zabral

    Cos tu chyba nie tak, wiec zapewne i na to jest rozwiazanie.

    pozdrawiam
    Szymon

  • 9. Data: 2002-04-02 18:52:52
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Cos tu chyba nie tak, wiec zapewne i na to jest rozwiazanie.

    To może kapitalizacja cogodzinna :-))))
    Dla niektórych codzienna ??? byłaby ominięciem podatku

  • 10. Data: 2002-04-04 07:31:33
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > To może kapitalizacja cogodzinna :-))))
    > Dla niektórych codzienna ??? byłaby ominięciem podatku

    Przy obecnym oprocentowaniu lokat, to lokaty tak gdzies do 2000 zlotych
    bylyby zwolnione od podatku. Przy codziennej kapitalizacji.
    Tylko czekac az banki cos takiego wprowadza...
    :-)

    Michal