  • 1. Data: 2008-05-11 07:40:42
    Temat: [PKO BP] pamietacie kredyt Alicja?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    A kiedys "Alicja" to byl produkt roku - obsypywany pochwałami i
    wyróżnieniami.
    Dzis okazuje się że wyróżnienie powinien dostac ktos kto go wymyslil
    z korzyscią dla banku a nie dla klienta.
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,51985
    21.html

    Cytat: "W 1996 r. pożyczyłam ok. 37 tys. zł. Kredyt spłacam zgodnie z
    harmonogramem. Spłaciłam ponad 52 tys. zł, a i tak zostało mi jeszcze
    ok. 90 tys. zł"
    - czyż to nie idealny dla banku produkt :-)
    piszą, że "twórcy kredytu pomylili się w rachubach" ale wg mnie z
    pewnością liczyli na to że dobrze na tym zarobią
    A pomysł polegał na tym, że odsetki były odroczone, dopisywane do
    kapitału co powodowało liczenie "odsetek od odsetek" a inflacja wtedy
    była ok 25% - i petla na szyję gotowa
    *** blad ***

  • 2. Data: 2008-05-11 08:02:15
    Temat: Re: [PKO BP] pamietacie kredyt Alicja?
    Od: Pete <n...@n...com>

    blad pisze:
> [...]
    > A pomysł polegał na tym, że odsetki były odroczone, dopisywane do
    > kapitału co powodowało liczenie "odsetek od odsetek" a inflacja wtedy

    Jak ja się cieszę, że solidnie zaciskając pasa spłaciłem całość grubo
    przed terminem. Ale od początku widziałem, w jakim tempie rosną odsetki.
    Z tym, że u mnie było to ok. 17%.
    Ufff.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2008-05-11 08:21:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    blad napisał(a):
    > A pomysł polegał na tym, że odsetki były odroczone, dopisywane do
    > kapitału co powodowało liczenie "odsetek od odsetek" a inflacja wtedy
    > była ok 25% - i petla na szyję gotowa

    To nie bank jest winien tylko ludzie ktorzy nie mysla. Zupelnie tak jak
    ci, co dostaja KK Eurobanku z limitem 10k i wyplacaja gotowke po 100 zl
    dziennie z bankomatu po czym po 3 miesiacach nie stac ich nawet na
    splacanie kwoty minimalnej.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2008-05-11 09:46:37
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości

    > piszą, że "twórcy kredytu pomylili się w rachubach" ale wg mnie z
    > pewnością liczyli na to że dobrze na tym zarobią

    Po prostu nie był to produkt dla półdebili. A że półdebile, względnie osoby
    z góry zamierzajace go nie spłacić go wzięli i nie rozumieli na czym polega,
    to już raczej nie wina banku wprost.

    marekz

  • 5. Data: 2008-05-11 13:57:06
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Myslisz, że półdebilstwem było kupno [na kredyt] małego mieszkania po 1650 zł/m2
    wartego dziś rynkowo 8500 zł/m2 ?
    To prawda, mądry brał duże ;-)
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-05-11 14:25:40
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    >wyróżnieniami.
    > Dzis okazuje się że wyróżnienie powinien dostac ktos kto go wymyslil
    > z korzyscią dla banku a nie dla klienta.

    Moja małżonka miała ten kredyt.
    Jak zorientowałem się o co chodzi, zaczęliśmy spłacać więcej niż raty, bo
    raty na początku nie starczały nawet na odsetki.
    Reszta odsetek dopisywała się do kapitału.
    Sprytne i pogrążające dla nieświadomych :)

  • 7. Data: 2008-05-11 14:37:57
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

> [...]
    >wyróżnieniami.
    > Dzis okazuje się że wyróżnienie powinien dostac ktos kto go wymyslil
    > z korzyscią dla banku a nie dla klienta.

    Jak ktos splacal raty minimalne - ponizej odsetek - to sam sie wpieprzyl w
    maliny.
    Ja go splacilem dzieki czemu kupilem mieszkanie w Gdansku po 1500 zl za metr

  • 8. Data: 2008-05-11 14:40:51
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > raty na początku nie starczały nawet na odsetki.
    > Reszta odsetek dopisywała się do kapitału.
    > Sprytne i pogrążające dla nieświadomych :)

    Bralem ten kredyt w 1998 roku i zanim go wzialem kobietka mi cierpliwie
    tlumaczyla jego mechanizm.
    Widocznie bank juz wiedzial ze niektorzy popadli w samonakrecajacy sie
    mechanizm zadluzenia....

  • 9. Data: 2008-05-11 17:43:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> writes:

> [...]
    > ok. 90 tys. zł"
    > - czyż to nie idealny dla banku produkt :-)

    Dosc interesujacy, rzeczywiscie. Ciekawe ilu klientow przestalo splacac.

    > piszą, że "twórcy kredytu pomylili się w rachubach" ale wg mnie z
    > pewnością liczyli na to że dobrze na tym zarobią

    Pewnie tak, jak w przypadku kazdego kredytu chyba?

    > A pomysł polegał na tym, że odsetki były odroczone, dopisywane do
    > kapitału co powodowało liczenie "odsetek od odsetek" a inflacja wtedy
    > była ok 25% - i petla na szyję gotowa

    Odroczenie odsetek nie ma znaczenia tak naprawde. Istotna jest ich
    wysokosc (efektywna), oraz wielkosc i czestotliwosc rat. Jesli rata
    wystarcza tylko/glownie na splate odsetek (albo nie wystarcza), to
    takie sa efekty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-05-11 21:02:06
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    W efekcie (licząc wzrost cen mieszkań) i tak większość
    kredytobiorców jest 'do przodu', czyli nie ma nad czym płakać.

    a.