  • 1. Data: 2004-07-09 13:48:54
    Temat: Niewielki kredyt - gdzie?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Chcę kupić parę małych mebli. Cena - załóżmy że wszystko ok. 3000zł...

    Firma, w której te meble są - proponuje kredyt w Lukasie: 18% w skali roku +
    prowizja, co daje ok. 25% w skali roku... Tanio to nie jest.

    Zadzwoniłem do BPHu z pytaniem o "pożyczkę od ręki".
    Ich propozycja: 135zł na starcie + 10 rat po 320zł, co daje 3347zł - więc
    zaledwie 10% w skali roku...

    Czy warto szukać czegoś więcej czy też jest to razcej dobra oferta?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2004-07-09 14:14:26
    Temat: Re: Niewielki kredyt - gdzie?
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > zaledwie 10% w skali roku...
    >
    > Czy warto szukać czegoś więcej czy też jest to razcej dobra oferta?

    Nie wiem do końca jak liczysz oprocentowanie. Pytaj zawsze o oprocentowanie
    rzeczywiste. To w BPH wygląda na ok. 25-30% (jest ogromna różnica między
    oprocentowaniem rzeczywistym o wartością odestek podzieloną przez sumę
    pożyczki). Możesz aktualnie znaleźć kredyty gotówkowe (nazywane wakacyjne) z
    oprocentowaniem rzeczywistym poniżej 20% (chyba nawet widziałem około 14% w
    Raiffeisenie).

  • 3. Data: 2004-07-09 14:37:40
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    = = = (...ciach...) = = =
> [...]
    > oprocentowaniem rzeczywistym poniżej 20% (chyba nawet widziałem około 14%
    ====================
    Mi tez "wychodzi", ze BPH chce ok. 25[%], wiec oferta NIE jest atrakcyjna.
    Zerknij moze do PKO BP SA. Tam - oferta wakacyjna=uproszczona nazywa sie
    "Olimpijskie Lato z PKO BP SA".
    Powodzenia, i popre mego przedpiszce: ZAWSZE pytaj o RZECZYWISTA ROCZNA
    STOPE %owa!!!
    PL

  • 4. Data: 2004-07-09 16:19:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

> [...]
    >
    > Zadzwoniłem do BPHu z pytaniem o "pożyczkę od ręki".
    > Ich propozycja: 135zł na starcie + 10 rat po 320zł, co daje 3347zł - więc

    Policz dokladniej :-)
    I nie chodzi mi o 12 zl, a o oprocentowanie.
    Albo niech Ci policza w Lukasie wysokosc raty, przy pozyczce na kwote
    3000 zl - 135 zl (bo taka wlasnie dostajesz w BPH).

    > Czy warto szukać czegoś więcej czy też jest to razcej dobra oferta?

    Sa gorsze, ale - zdaje sie - sa karty kredytowe 17%. Tyle ze nie wiem
    czy mozna z nich wyjac gotowke w bankomacie (bez prowizji, tylko
    z odsetkami), a jesli nie, to sklep musi przyjmowac karty, zeby to
    mialo sens.

    Kredyty "konsumpcyjne" sa najwyzej oprocentowane i tylko na pozor jest
    to zblizone do 10%. Za wyjatkiem kredytow udzielanych za posrednictwem
    sklepu - wtedy koszt kredytu jest wliczony w cene, bo bezposrednio
    placi go (calkowicie lub czesciowo) sklep, a nie klient.

    Szczerze mowiac, odradzam korzystanie z kredytow "konsumpcyjnych"
    (zwlaszcza wielomiesiecznych, nie takich, ktore zapewniaja chwilowo
    zagrozona plynnosc finansowa). Kredyt, zeby mial sens, musi sie zwrocic
    - tzn. po jego wzieciu trzeba zarobic netto wiecej (mniej wydac), niz
    bez kredytu. Inwestycyjne, mieszkaniowe - to inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2004-07-12 07:51:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 9 Jul 2004 16:14:26 +0200, rsa127 napisał(a):

> [...]
    > rzeczywiste. To w BPH wygląda na ok. 25-30% (jest ogromna różnica między
    > oprocentowaniem rzeczywistym o wartością odestek podzieloną przez sumę

    Wielkie dzięki wszystkim za zwrócenie uwagi :)

    Poszukałem kalkulatorów kredytowych i ten BPH faktycznie daje jakieś 25%...
    Rozejrzę się po innych ofertach :)

    Pozdrawiam,