  • 1. Data: 2006-11-02 20:37:54
    Temat: Lukas - wersja hackerska witryny bankowej ???
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl>

    Mój firewall zarejestrował próbę ataku na kompa. Nazwa witryny to:
    HTTP://www.lukas.com.pl
    Po wejściu z tego linka wygląda na prawdziwą witrynę Lukas Banku; można się
    zalogować, jest też żółta kłódeczka...

    Niby wszystko wygląda OK..... ale dlaczego ochrona zarejestrowała próbę ataku ???
    Mam z tego powodu nieco niepewności, czy to nie haker jakiś działa :(

    Co o tym mogą powiedzieć specjaliści ?

  • 2. Data: 2006-11-02 20:49:32
    Temat: Re: Lukas - wersja hackerska witryny bankowej ???
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Nov 2006 20:37:54 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Zbigniew Demidowicz <d...@W...gazeta.pl>
    napisała:
    > Mój firewall zarejestrował próbę ataku na kompa. Nazwa witryny to:
    > HTTP://www.lukas.com.pl
    Co to znaczy "próba ataku" ?
    KJ

    "We all know Linux is great...it does infinite loop
    in 5 seconds." (Linus Torvalds)

  • 3. Data: 2006-11-02 21:08:15
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Co to znaczy "próba ataku" ?
    > KJ

    Kerio>Logi i Ostrzeżenia>Ataki>Ustawienia:
    network-scan, portscan, detected

  • 4. Data: 2006-11-02 21:36:16
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Zbigniew Demidowicz wrote:
    > Kerio>Logi i Ostrzeżenia>Ataki>Ustawienia:
    > network-scan, portscan, detected

    No to faktycznie prawdziwy atak :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 5. Data: 2006-11-03 07:51:57
    Od: <p...@o...pl>

    > Kerio>Logi i Ostrzeżenia>Ataki>Ustawienia:
    > network-scan, portscan, detected

    atak ze strony głównej ? hmmm a czytałeś dokładnie tego instrukcje? może to
    jakaś naturalna rzecz np: zapisanie nowych cokie? rozumę oczywiście obawę w
    końcu to Bank ale nie lepiej może troche o tym poczytać jeszcze alebo
    popytać kolegów z IT?

  • 6. Data: 2006-11-03 07:59:43
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Zbigniew Demidowicz wrote:
> [...]
    > Mam z tego powodu nieco niepewności, czy to nie haker jakiś działa :(

    Jaka wersja hackerska? Jak się próbujesz zalogować to przenosi cię na
    "https://e-bank.lukas.com.pl/" który jest potwierdzony certyfikatem
    wydanym przez VeriSign. Jak dla mnie wszystko w jak najlepszym porządku
    z tą stroną.

    reik.

  • 7. Data: 2006-11-03 13:05:29
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 2 Nov 2006 21:08:15 +0000 (UTC), w <eidmnv$ssh$1@inews.gazeta.pl>,
    "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Kerio>Logi i Ostrzeżenia>Ataki>Ustawienia:
    > network-scan, portscan, detected

    :)))

  • 8. Data: 2006-11-05 01:40:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Strona zarejestrowana na LUKAS-BANK. Osobą odpowiedzialną za nią jest Sebastian
    Wincierz
    - Swincierz(a)lukas.com.pl* . Do niego możesz kierować ewentualne pytania.
    Strona faktycznie "leży" na serwerze firmy Energis Polska Sp. z o.o. z/s ul.
    Jana Pawła II 66, 05-500 Piaseczno. W ostateczności możesz i do nich skierować
    mail na adres bgp4(a)energis.pl*. Strona logowania ma ważny certyfikat wydany
    przez VeriSign, którego oświadczenie możesz znaleźć pod adresem:
    https://www.verisign.com/repository/rpa.html .

    Strona zapisuje sobie na Twoim komputerze trzy cooki:

    Set-Cookie: FirstPageBanner=BannersPath=77%2C; expires=Thu, 04-Jan-2007 01:29:10
    GMT; path=/
    Set-Cookie: VisitedLukasSite=name=visited; expires=Sun, 04-Nov-2007 23:00:00
    GMT; path=/
    Set-Cookie: ASPSESSIONIDSSTTQAAT=KMAHPKHCKPJCBNJGIOCEKBME; path=/

    i to one - moim zdaniem - wyrzucają w tym wypadku ewentualny alarm. Ale ja tam
    nic niebezpiecznego w nich nie widzę.

    ------
    * - pozamieniaj (a) na @ w adresach.