  • 1. Data: 2004-10-19 13:44:19
    Temat: Lokaty w Mbanku - pomocy!!!
    Od: "Piter" <p...@t...pl>

    Od dłuższego czasu nurtuje mnie problem naliczania odsetek za trzymanie kasy
    na lokacie w Mbanku.
    Otóż planuje na wstępie wpłacić na lokatę 3 miesięczną (oprocentowanie w
    skali roku 5%) ok. 2500 zł.
    Po roku otrzymam po odliczeniu 18% podatku Belki --> 102.5 zł (jeżeli
    pomyliłem się w obliczeniach to przepraszam i proszę o sprostowanie)

    Moje pytanie jest w związku z tym następujące.
    Jeżeli upłynie termin jednej lokaty a ja za jakieś 3 - 4 dni założę taką
    samą lokatę, z taką samą kwotą pieniędzy i na taki sam okres czasu to czy
    mam rozumieć, że po roku również otrzymam 102.5 zł?

    W skrócie rozumiem to tak - zakładam dwie lokaty 3 miesięczne. Kiedy skończy
    się jedna zakładam kolejną na tych samych warunkach. W związku z tym czy
    mogę liczyć na to, że kwota 102.5 będzie pomnożona przez 2 (przecież
    założyłem w ciągu roku 2 lokaty) a co za tym idzie po roku otrzymam nie
    102.5 zł ale 205 zł?
    Liczę na waszą pomoc :)

    PS. Trochę namieszałem ale mam nadzieję, że wiecie o co mi chodziło? :D
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-10-19 16:04:42
    Temat: Re: Lokaty w Mbanku - pomocy!!!
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > 102.5 zł ale 205 zł?
    > Liczę na waszą pomoc :)
    >
    > PS. Trochę namieszałem ale mam nadzieję, że wiecie o co mi chodziło? :D

    namieszales na maxa, i nie rozumiesz, jak sądzę, kilku aspektów:
    Po pierwsze lokata jest na termin 3 miesiące , z oprocentowaniem w skali ROKU ! czyli
    trzymasz pieniądze 3 miesiące, i dostajesz (3/12x5%)-podatek - po upływie okresu
    kapitalizacji, czyli 3 miesięcy, jak potem założysz następną, to dostajesz nastepne
    3/12*5%-podatek , o ile oczywiscie sie nie zmieni stawka oprocentowania lokaty w tej
    ofercie.

    Po drugie to na Otwartym Koncie Oszczednościowym w śląskim masz oprocentowanie
    obecnie 5.25 konta (podobnego do eMaxa), więc jest wygodniejsze niż lokaty na
    jakikolwiek termin.

    Wojtek

  • 3. Data: 2004-10-19 16:20:35
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    wlasciwie to pytanie o lokate w mbanku - juz samo w sobie jest smieszne :-))
    no ale oczywiscie sa ludzie ktorych wala odsetki i robia lokaty dla samych
    lokat :-)

  • 4. Data: 2004-10-19 16:47:11
    Od: "Piter" <p...@t...pl>

    "Fotech" news:cl3e10$rua$1@atlantis.news.tpi.pl
> [...]
    > to dostajesz nastepne 3/12*5%-podatek , o ile oczywiscie sie nie zmieni
    > stawka oprocentowania lokaty w tej ofercie.

    Jestem prosty człowiek :) I raczkuje dopiero w bankowości :) Tak więc na
    chłopski rozum - jeżeli zakładam dwie lokaty 3 miesięczne bez kapitalizacji
    odsetek co miesiąc. I wpłacam na nie taką samą kwotę tj. 2500 to ile zyskam
    po roku?

  • 5. Data: 2004-10-19 16:59:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 18:20:35 +0200, "Krab" <_...@h...pl__> wklepał(-a):

    >wlasciwie to pytanie o lokate w mbanku - juz samo w sobie jest smieszne :-))
    >no ale oczywiscie sa ludzie ktorych wala odsetki i robia lokaty dla samych
    >lokat :-)

    Przy kwotach rzędu paru tys. zł nawet 1% różnicy w oprocentowaniu nie jest zbyt
    istotny. Weźmy np. lokatę 5% i 6% dla kwoty 2500 zł. Przy lokacie 3-miesięcznej
    różnica w odsetkach (przed opodatkowaniem) wynosi 6,25 zł. O co tu się bić?

    Więcej się zaoszczędzi nie kupując papierosów, pączków czy co tam kto kupuje
    codziennie... Oszczędzanie nie polega na porównywaniu oprocentowania, a
    systematycznych wpłatach.

  • 6. Data: 2004-10-19 17:01:19
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > odsetek co miesiąc. I wpłacam na nie taką samą kwotę tj. 2500 to ile zyskam

    Skoro zakładasz na 5% to z każdej 5%, proste, nie?
    (o ile nie zmienią oprocentowania)
    a z tego po 23.80 zeżre podatek.

  • 7. Data: 2004-10-19 17:09:01
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 18:47:11 +0200, "Piter" <p...@t...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >odsetek co miesiąc. I wpłacam na nie taką samą kwotę tj. 2500 to ile zyskam

    To nie bankowość tylko matematyka.

    2500 x 5% / 4 = 31,25 zł
    Podatek = 31,25 x 19% = 5,94 zł
    Zysk po 3 miesiącach = 31,25 - 5,94 = 25,31 zł

    Zysk po roku = 25,31 x 4 = 101,24 zł (gdy odsetki nie są dopisywane do lokaty).

    Mogą wystąpić groszowe nieścisłości, bo nie wiem kiedy banki zaokrąglają wyniki.

  • 8. Data: 2004-10-19 17:11:04
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro zakładasz na 5% to z każdej 5%, proste, nie?
    > (o ile nie zmienią oprocentowania)

    Ano proste. I nie 5% a okolo 5,0945% (kapitalizacja kwartalna). :-)

    marekz

  • 9. Data: 2004-10-19 17:17:57
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ano proste. I nie 5% a okolo 5,0945% (kapitalizacja kwartalna). :-)

    Piter chciał bez kapitalizacji
    (co miesiąc, to co kwartał też nie zrobiłem ;-))

  • 10. Data: 2004-10-19 17:25:18
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-19 18:47, kiedy Piter napisał(a) co
    następuje:

    > Jestem prosty człowiek :) I raczkuje dopiero w bankowości :)

    LMAOROTF !!!
    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****