  • 1. Data: 2010-04-10 20:20:55
    Temat: Kredyt hipoteczny i PKO BP
    Od: Karol MARCHEWKA <K...@S...pl>

    Posiadam w PKO BP kredyt hipoteczny. Bank samodzielnie pobiera z mojego
    konta w PKOBP odpowiednią kwotę raty, i praktycznie rzecz biorąc jest to
    jedyna operacja, która na tym koncie jest dokonywana - oczywiście poza
    zabezpieczeniem środków na pokrycie raty i pobraniem prowizji przez bank
    za prowadzenie konta.

    Owa prowizja to 8,90 pln/mc tymczasem za Inteligo ze średnim saldem >100
    pln nie płaci się nic...

    Czy istnieje techniczna możliwość zamiany numeru konta wpisanego w umowę
    kredytową na inny. Wiem, że taki aneks kosztuje 150zł.

    Bardziej interesuje mnie czy ktoś już coś takiego robił, czy bank nie
    stwarza problemów oraz jak wygląda ścieżka, którą należy wydeptać...

    Karol

  • 2. Data: 2010-04-10 20:43:14
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny i PKO BP
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy istnieje techniczna możliwość zamiany numeru konta wpisanego w umowę
    > kredytową na inny. Wiem, że taki aneks kosztuje 150zł.
    tak, podpisujesz aneks zmieniasz konto na techniczne (bez opłat) i te
    150 zł za jakieś 1,5 roku ci się zwróci

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-04-11 08:39:22
    Od: "mx" <m...@o...pl>

    > tak, podpisujesz aneks zmieniasz konto na techniczne (bez opłat) i te 150
    > zł za jakieś 1,5 roku ci się zwróci

    Jakoś to bez sensu. Wpłacasz na techniczne, a bank sam "pobiera". A nie
    można wpłacać bezpośrednio na konto docelowe kredytu? Albo możliwe jest
    "pobieranie" z innego banku jako np. polecenie zapłaty? Konto kredytu nie ma
    swojego numeru, jak np. kk? Kredytu nie mam, kk i owszem.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2010-04-13 08:25:05
    Od: MM <m...@p...onet.pl>

    On 10 Kwi, 22:20, Karol MARCHEWKA <K...@S...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Bardziej interesuje mnie czy ktoś już coś takiego robił, czy bank nie
    > stwarza problemów oraz jak wygląda ścieżka, którą należy wydeptać...

    Ja wypowiedziałem superkonto przy okazji ostatniej podwyżki opłaty -
    bank nie robił żadnych problemów (nie podpisywałem aneksu). Bank
    wskazał mi pisemnie techniczne konto do spłat. Dodatkowo pozostawiono
    mi darmowy dostęp do ipko co pozwala mi widzieć na bieżąco wysokosci
    rat kredytu.