  • 1. Data: 2006-01-15 14:49:15
    Temat: Kradzież karty debetowej
    Od: Astron the White <A...@s...pl>

    Co może zrobić mi ktoś, jeśli ukradłby mi/znalazł zgubioną
    kartę debetową Visa Electron wydawaną do ekonta w mBanku? Nie zna PINu,
    więc czy może w jakikolwiek sposób jej użyć? Jak się ma sprawa z kartami
    kredytowymi? I gdzie mógłbym poczytać o różnicach między kartą kredytową
    a debetową także w dziedzinach bezpieczeństwa tychże?

  • 2. Data: 2006-01-15 15:45:44
    Temat: Re: Kradzież karty debetowej
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-01-15 15:49- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Astron the White, gdy pisał(a):
> [...]
    > kredytowymi? I gdzie mógłbym poczytać o różnicach między kartą kredytową
    > a debetową także w dziedzinach bezpieczeństwa tychże?

    Zanim zadasz następne pytania mógłbyś się nieco wysilić, zaczynając
    choćby tutaj: http://skocz.pl/asnt

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 3. Data: 2006-01-15 16:40:22
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Astron the White <A...@s...pl> wrote:
    > Co może zrobić mi ktoś, jeśli ukradłby mi/znalazł zgubioną
    > kartę debetową Visa Electron wydawaną do ekonta w mBanku? Nie zna PINu,
    > więc czy może w jakikolwiek sposób jej użyć?

    Może kupować tam gdzie nie ma PIN-padów, a trochę takich miejsc niestety
    jeszcze w Polsce jest, zanim ją zastrzeżesz oczywiście. Aby się przed
    tym uchronić należy większe środki trzymać na subkoncie bez karty i
    bezpośrednio przed transakcją przelać na konto karty ile potrzeba.
    A na koncie z kartą trzymać tylko 5 do 20 PLN aby na taki drobny wydatek
    nie fatygować się z przelewem. A większe przelewać stojąc w kolejce do
    kasy przez WAP.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 4. Data: 2006-01-15 21:44:01
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    ain.local...

> [...]
    > A na koncie z kartą trzymać tylko 5 do 20 PLN aby na taki drobny wydatek
    > nie fatygować się z przelewem. A większe przelewać stojąc w kolejce do

    no daj spokoj, i co jeszcze?
    za kazdym razem przelewac przez WAP????
    Rozumiem ze bezpieczenstwo jest wazne, ale nie wpadajmy w skrajnosci.

  • 5. Data: 2006-01-15 21:57:56
    Temat: Re: Kradzie? karty debetowej
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Radio69 <r...@u...com.pl> wrote:
    > Zlodziej moze sobie zrobiae zakupy w sklepie (do wysoko?ci stanu konta)
    > , bo karta mBanku debetowa przy transakcji nie wymaga pinu tylko
    > podpis, którego nikt nie sprawdza.

    Ze 3 miechy temu testowaliśmy nową VE mBanku na terminalu eService i
    wołało PIN. Może starsze nie wołają no i w terminalach PekaoSA i
    Citibaku nie woła PINu dla żadnych VE chyba, tylko dla Maestro.

  • 6. Data: 2006-01-15 22:28:57
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Astron the White" <A...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredytowymi? I gdzie mógłbym poczytać o różnicach między kartą kredytową
    > a debetową także w dziedzinach bezpieczeństwa tychże?

    A tak jak zielony dla zielonego:
    Zlodziej moze sobie zrobić zakupy w sklepie (do wysokości stanu konta) , bo
    karta mBanku debetowa przy transakcji nie wymaga pinu tylko podpis, którego
    nikt nie sprawdza. I chyba tylko tyle. (Conajmniej ja tak myśle)

    SRS

  • 7. Data: 2006-01-15 23:29:16
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@g...com>

    nowa tzn. jaka? z chip'em? z nowej partii kart czy nowo wydana?

    --
    pozdrawiam,
    mk

    ---------------
    jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku, to przelej ją ;)

    77 1140 2004 0000 3002 2490 7057
    48 1140 2017 0000 4602 0387 8329

  • 8. Data: 2006-01-16 05:42:39
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > no daj spokoj, i co jeszcze?
    > za kazdym razem przelewac przez WAP????
    > Rozumiem ze bezpieczenstwo jest wazne, ale nie wpadajmy w skrajnosci.

    Niedawno mialem taka sytuacje przed bankomatem: stoi młody facet i grzebie sie,
    grzebie klikajac bez konca. Po 2 minutach konczy i spoglada na mnie przerażony.
    Pytam " nie działa?" na co facet zły i smutny ostrzega "może działa, ale nie
    wystawia potwierdzeń to nie można brać pieniedzy". I mało na siłe mnie od bankomatu
    nie oderwał, uznajac zapewne za debila, co wezmie z bankomatu bez wydrukowanego
    swiastka. Tak ze przelewanie z komorki 10 zł do autoryzacji moze byc zupelnie
    niewinna chorobą.
    Ja bym nie umial zyc przelewajac przed kazdym uzyciem karty pieniedzy z innego konta,
    tempo zycia nie pozwala po prostu.

    Wojtek

  • 9. Data: 2006-01-16 07:45:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2006 22:44:01 +0100, pit. napisał(a):

    > no daj spokoj, i co jeszcze?
    > za kazdym razem przelewac przez WAP????
    > Rozumiem ze bezpieczenstwo jest wazne, ale nie wpadajmy w skrajnosci.

    Właśnie - nie po to człowiek używa kart żeby się bawić w takie manewry
    i mieć przez to jeszcze więcej problemów niż przy używaniu gotówki...
    "Chwilka, niech Pani jeszcze raz spróbuje autoryzować, właśnie złapałem
    zasięg" ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 10. Data: 2006-01-16 08:48:00
    Od: mm <m...@m...com>

    Ja tak przelewam, tyle że nie przez wap a przez bezpłatne połączenie
    telefoniczne.