  • 1. Data: 2004-03-16 22:05:38
    Temat: Konto w D z obsluga on-line OPIS Jak i za ile
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Witam,

    Czesto pojawiaja sie pytania o konto za granica (kiedys sam pytalem)
    i odpowiedzi sa najprzerozniejsze.
    Poniewaz konto bylo mi coraz bardziej potrzebne do przelewow, a na
    latwe i niedrogie przelewy z PL nie zanosi sie w najblizszej
    przyszlosci, postanowilem zalozyc takie konto.

    W ciemno mozna isc na randke, wiec na poczatek wyslalem kilka maili do
    central bankow niemieckich z pytaniem czy jako Polak, mieszkajacy w PL
    moge otworzyc u nich konto, Odpowiedzi przyszlo kilka: na ogol "tylko
    dla rezydentow", ale DB odpowiedzial, ze nie ma sprawy. Moge zrobic to
    w ich oddziale lub dostarczyc formularz zgloszeniowy z potwierdzeniem
    moich danych, dokonanym przez notariusza lub konsulat niemiecki.
    Uznalem, ze droga wysylkowa z uwierzytelnianiem bedzie za dluga, bo
    pewnie trzeba bedzie cos doslac ....wiec znalazlem najblizszy mi
    oddzial DB - w Goerlitz i wyslalem do nich fax (maila do oddzialu na
    stronie DB nie znalazlem) z pytaniem czy moge u nich (dolaczylem
    odpowiedz z centrali).
    O dziwo, odpowiedz PO ANGIELSKU !!! :-))) przyszla natychmiast mailem
    z propozycja terminu wizyty.

    Pojechalem w umowionym terminie, wszystko PO ANGIELSKU !!! :-))) z
    autorem maila trwalo z 15 minut i mam konto.

    W ciagu tygodnia przyszly 4 listy:
    - karta bankomatowa,
    - pin do karty,
    - login dla obslugi on-line
    - karta 100 hasel jednorazowych.

    I to dziala, w dodatku jest wersja on-line PO ANGIELSKU !!! :-)))
    Link do nich:
    http://www.deutsche-bank.de

    Koszty:
    4 Euro za miesiac. Przelewy w D i Euro w ramach EU darmowe.
    Oprocentowanie - nie wiem, bo nie to bylo motywem ;-)
    Bezprowizyjne wyplaty w bankomatach kilku sieci min Postbank, Commerz
    w UE chyba Barcalay, BNP - sporo tego.

    Moze komus sie przyda.
    Na pytania chetnie odpowiem, ale do soboty jestem bez dostepu do
    sieci.

    --
    Pozdrawiam - Marek

  • 2. Data: 2004-03-16 22:47:50
    Temat: Re: Konto w D z obsluga on-line OPIS Jak i za ile
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > latwe i niedrogie przelewy z PL nie zanosi sie w najblizszej
    > przyszlosci, postanowilem zalozyc takie konto.
    (..)
    > Moze komus sie przyda.

    Miło od czasu do czasu przeczytać jakiegoś optymistycznego
    posta :-)
    THX w imieniu wszystkich zainteresowanych.

    > Na pytania chetnie odpowiem, ale do soboty jestem bez dostepu do
    > sieci.

    Kilka mam w zanadrzu, ale sobie spokojnie poczekam.

    > Pozdrawiam - Marek
    również, Pix