  • 1. Data: 2004-11-13 09:52:15
    Temat: Karty kredytowe - na czym zarabiaja banki?
    Od: "Ciekawy" <c...@m...pl>

    Pewnie moje pytanie jest naiwne, a sam temat pojawial sie na grupie...
    Czy banki zarabiaja w jakis sposob na transakcjach kartami kredytowymi?
    Chodzi mi o generalna zasade, a nie o przypadki platnosci w POS danego
    banku.
    Pisze o tym w kontekscie np. BPH, ktory intensywnie reklamuje swoje karty i
    brak kosztow zwiazanych z wydaniem lub wznowieniem (przy spelnieniu
    odpowiednich warunkow dotyczacych liczby/wartosci transakcji).

    Pozdrawiam grupowiczow.
    PS. Pomijam tutaj oczywiscie oplate za wydanie karty i odsetki od kredytu.

  • 2. Data: 2004-11-13 10:08:10
    Temat: Re: Karty kredytowe - na czym zarabiaja banki?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <c...@m...pl> napisal(a):
> [...]
    >
    > Pozdrawiam grupowiczow.
    > PS. Pomijam tutaj oczywiscie oplate za wydanie karty i odsetki od kredytu.

    To fatalnie, bo właśnie na tym zarabiają. ;) 3/4 ludzi nigdy nie odda im
    ani złotówki odsetek od kredytu, bo spłacą wcześniej, ale część potrafi
    się konsekwentnie w taki sposób zadłużać, a oprocentowanie jest
    słooone...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-11-13 10:13:37
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > Czy banki zarabiaja w jakis sposob na transakcjach kartami kredytowymi?
    > Chodzi mi o generalna zasade, a nie o przypadki platnosci w POS danego

    -sklep płaci prowizję za płatności bezgotówkowe bankowi i z tego
    teoretycznie żyje bank
    -ty płacisz odsetki od salda na rachunku jak przekroczysz termin spłaty
    -ty płacisz kary za niespłacanie kredytu

    Pzdr
    Tomek

  • 4. Data: 2004-11-13 10:20:40
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Nov 2004 10:08:10 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Samotnik <s...@s...eu.org>
    napisała:
    ><c...@m...pl> napisal(a):
    [...]
    > To fatalnie, bo właśnie na tym zarabiają. ;) 3/4 ludzi nigdy nie odda im
    > ani złotówki odsetek od kredytu, bo spłacą wcześniej, ale część potrafi

    O ile wiem jest dokładnie odwrotnie. Coś 70% _płaci_ odsetki od kredytu.
    Wiem, że to brzmi niewiarygodnie, ale tak jest.

    KJ
    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 5. Data: 2004-11-13 10:38:48
    Od: i...@p...onet.pl

    > -sklep płaci prowizję za płatności bezgotówkowe bankowi i z tego
    > teoretycznie żyje bank

    Najwięcej kasy zarabia na tym (jest ona od każdej transakcji!!!!)
    Szczegulnie karty debetowe (Visa Elektron, Maestro).

    > -ty płacisz odsetki od salda na rachunku jak przekroczysz termin spłaty
    > -ty płacisz kary za niespłacanie kredytu

    A to już później jak się przyzwyczaisz się i przestaniesz spłacać
    w terminie całość kredytu
    Odsetki karne to już inna inszość.

    PS
    Banki obniżyły oprocentowanie kart kredytowych aby "łatwiej"
    było wpadać w permamentny debet.

    Pozdrawiam
    Bartek I.

  • 6. Data: 2004-11-13 12:05:02
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia 13 Nov 2004 11:38:48 +0100, <i...@p...onet.pl> napisał:

    teoretycznie żyje bank

    > Najwięcej kasy zarabia na tym (jest ona od każdej transakcji!!!!)
    > Szczegulnie karty debetowe (Visa Elektron, Maestro).

    A ja myślałem że od kredytówek :-)

    --
    JaKi

    :Ziemia jest więzieniem, gdzie odbywa się swój wyrok i gdy on się kończy,
    tutaj się umiera powracając na 'wolność':

  • 7. Data: 2004-11-13 12:19:13
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia 13 Nov 2004 11:38:48 +0100,
    osoba podpisana: i...@p...onet.pl <i...@p...onet.pl>
    napisała:

    > Najwięcej kasy zarabia na tym (jest ona od każdej transakcji!!!!)
    > Szczegulnie karty debetowe (Visa Elektron, Maestro).
    A od słowników ortograficznych to taką prowizję mają, że ho ho.
    A z ciekawości: jaką maja od kredytowych VE (np. mBanku ?)
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Q: How do you shoot a pink elephant?

  • 8. Data: 2004-11-13 12:46:52
    Od: "Ciekawy" <c...@m...pl>

    > -sklep płaci prowizję za płatności bezgotówkowe bankowi i z tego
    > teoretycznie żyje bank

    No wlasnie slyszalem rozne opinie na ten temat. Sklep placi prowizje firmie,
    u ktorej wydzierzawil terminal (eCard, eService, PolCard, niektore banki: BZ
    WBK, PEKAO SA): http://profit.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artyk
    ul=2271.

    Dlatego jestem ciekaw, czy bank ma jakas prowizje od kazdej transakcji.
    Wyglada na to, ze tak skoro BPH kusi darmowymi kartami (nie tylko wydanie
    pierwszej, ale rowniez wznowienie), a wszystko warunkuje odpowiednia
    liczba/wartoscia transakcji.

    Moze jakis grupowy autrytet sie wypowie - najlepiej karciany (Wielki Szu).
    :)))

  • 9. Data: 2004-11-13 13:32:47
    Od: i...@p...onet.pl

    > A od słowników ortograficznych to taką prowizję mają, że ho ho.
    > A z ciekawości: jaką maja od kredytowych VE (np. mBanku ?)

    Cóż zawsze miałem/mam kłopoty z ortografią :(( i raczej już zapóźno
    na zmianę.

    A jeśli chodzi o prowizję to (nie znam dokładnie):
    - sklep płaci dostawcy terminalu 3-5% (np. PolCard, eService)
    te pieniądze są dzielone pomiędzy :
    - wystawcę karty(bank posiadacza karty),
    - organizację kartową (VISA, MasterCARD),
    - właściciel terminala.
    Może są to małe pieniądze jednostkowo, ale w sumie jest to niezła kasa.

    Pozdrawiam
    Bartek I.

  • 10. Data: 2004-11-13 13:38:36
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ciekawy" <c...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > liczba/wartoscia transakcji.
    >

    > Moze jakis grupowy autrytet sie wypowie - najlepiej karciany (Wielki Szu).

    autorytetem sie nie czuje, ale prowizję od każdej transakcji dzielą między
    siebie bank z akłajerem, przy czym bank bierze więcej. Prowizja jest
    ustalana z danym punktem, w zależności od rodzaju sklepu, obrotów, ilości
    posów itp. Akłajer może jeszcze pobierac "czynsz" za POSa, ale to też jest
    indywidualnie negocjowane. Jakiś czas temu sklepy protestowały, że płacą za
    dużą prowizję ( dochodzi do ok.5% kwoty transakcji ), ale to wszystko
    ucichło. Sam jestem ciekaw, czemu