  • 1. Data: 2014-04-01 18:17:48
    Temat: Karta KIS
    Od: mm <m...@n...com>

    Czy karta Keep It Simple w Open jest jeszcze dostępna w wersji VISA? Przy
    wypełnieniu wniosku jest tylko jedna opcja "Mastercard przeźroczysta". Ja chcę
    VISĘ, ale nie wiem czy mam dzwonić na infolinię w tej sprawie.

  • 2. Data: 2014-04-01 18:28:39
    Temat: Re: Karta KIS
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Niestety karty Visy w KIS są już nie dostępne. Osoby które posiadają
    VISY przy wznowieniu otrzymują z automatu Mastercardy.

  • 3. Data: 2014-04-01 18:37:01
    Od: mm <m...@n...com>

    tom pisze:
    > Niestety karty Visy w KIS są już nie dostępne. Osoby które posiadają VISY przy
    > wznowieniu otrzymują z automatu Mastercardy.
    No tak. :( VISA w odwrocie. Za dobre kursy były.

  • 4. Data: 2014-04-01 18:52:24
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Jeżeli nie zależy ci na kredytówce, to zainteresuj się kartami alior
    banku lub karta debetową Auchan skarbonka (karta działa na zasadzie
    doładowania i jest rozliczana po kursie Mastercarda
    (http://www.auchan.pl/karty-auchan/karty/karta-skarb
    onka-mastercard).

  • 5. Data: 2014-04-01 19:07:31
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Sorki wkradł się błąd, kartami konatoru alior banku.

  • 6. Data: 2014-04-01 20:59:24
    Od: mm <m...@n...com>

    tom pisze:
> [...]
    > karta debetową Auchan skarbonka (karta działa na zasadzie doładowania i jest
    Karty z kantoru Aliora mam, ale akurat szukam kredytowej, bo nie zawsze zdążę
    zasilić kartę na wystarczającą ilość środków - tu zawsze jest taki "techniczny"
    problem z kantorem Aliora (zmienność kursów kontra szybkość zakupów). Jednak
    kredytówka to wygoda, za którą warto czasem zapłacić kurs VISY

  • 7. Data: 2014-04-02 10:15:40
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 18:28:39 UTC+2 użytkownik tom napisał:
    > Niestety karty Visy w KIS są już nie dostępne. Osoby które posiadają
    >
    > VISY przy wznowieniu otrzymują z automatu Mastercardy.

    A to ciekawe, bo jakiś czas temu po wznowieniu dostałem... VISĘ. Trzeba będzie się z
    nią przeprosić podczas zagranicznych wojaży...

    pzdrwm
    luc

  • 8. Data: 2014-04-02 16:43:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 2 Apr 2014 01:15:40 -0700 (PDT), w
    <7...@g...c
    om>, luc
    <b...@g...de> napisał(-a):

    > A to ciekawe, bo jakiś czas temu po wznowieniu dostałem... VISĘ. Trzeba będzie się
    z nią przeprosić podczas zagranicznych wojaży...

    Moja VISA z KiS jeszcze będzie ważna prawie 3 lata. Cool...

    Ale dlaczego Visy za granicą mają być lepsze od MC? Podobno mają być gorsze, bo
    Visa wprowadzili opłatę za przewalutowanie.

  • 9. Data: 2014-04-02 18:17:23
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Nie do końca tak jest, że to Visa wprowadziła opłaty za przewalutowanie,
    tylko dała taką możliwość bankom, większość z tego skorzystała.

    Przy wymianie karty na pewno otrzymasz już Mastercarda, sprawdzone w
    praktyce.

    Zacytuje regulamin KIS
    (http://www.openonline.pl/open2/doc/OO_Regulamin_kar
    t_kredytowych_new.pdf)

    5. Operacje dokonane w walucie obcej przeliczane są na złote polskie
    według następujących zasad:
    a) dla kart MasterCard operacje dokonane w euro przeliczane są
    bezpośrednio z euro na złote polskie według kursu walut
    Banku,
    b) dla kart MasterCard operacje dokonane w pozostałych walutach obcych,
    innych niż euro, przeliczane są najpierw z
    waluty obcej na euro przez organizację MasterCard według kursu tej
    organizacji, a następnie przeliczane są z euro na
    złote polskie według kursu walut Banku.
    c) dla kart VISA operacje dokonane w walucie innej niż złote polskie
    przeliczane są bezpośrednio z tej waluty na złote
    polskie przez organizację Visa według kursu tej organizacji
    6. Kurs organizacji VISA to kurs walut zgodny z tabelą kursów tej
    organizacji z dnia rozliczenia przez nią operacji i w zależności
    od kraju, w którym operacja została dokonana, jest to kurs rynkowy
    waluty lub kurs ustalony przez władze danego kraju.
    7. Do operacji, których wykonanie wiąże się z kupnem lub sprzedażą
    waluty innej niż waluta rachunku, stosuje się kursy walut
    obcych, ustalane i ogłaszane przez Bank.
    8. Kurs kupna i sprzedaży danej waluty obowiązujący w Banku w momencie
    realizacji operacji ustalany jest na podstawie kursu
    rynkowego wymiany tej waluty, dostępnego w serwisie Reuters w momencie
    sporządzania "Tabeli podstawowej kursów walut
    Getin Noble Bank SA."
    9. Ustalenie kursu kupna danej waluty obowiązującego w Banku polega na
    odjęciu od kursu rynkowego dostępnego w serwisie
    Reuters marży Banku.
    10. Ustalenie kursu sprzedaży danej waluty obowiązującego w Banku polega
    na dodaniu do kursu rynkowego dostępnego w
    serwisie Reuters marży Banku.

  • 10. Data: 2014-04-02 22:33:40
    Od: PP <...@...pl>

    W dniu 2014-04-02 18:17, tom pisze:
    > Nie do końca tak jest, że to Visa wprowadziła opłaty za przewalutowanie,
    > tylko dała taką możliwość bankom, większość z tego skorzystała.

    W aktualnym cenniku KIS opłata za przewalutowanie VISY zniknęła, dobrze
    widzę?