  • 1. Data: 2008-04-09 13:56:05
    Temat: KK - jak jest rozliczane w praktyce przez bank?
    Od: " Ewa" <e...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    jaka jest zasada rozliczania limitu np. 5000 zł przy
    oprocentowaniu 1,8% ? Na ile rozłożonych jest rat?

    Nie wiem,czy dobrze myślę - przykładowo:
    5000:24= 208,33 /kapitał/
    5000 x 1,8% = 90 zł

    Razem miesięcznie-298,33
    Czy następna miesieczna rata będzie:
    kapitał: 208,33 zł
    % - 5000-208,33 = 4791,67 x 1,8%=86,25

    Razem:294,58

    Czy inaczej jest to rozliczane ?
    Pytam czysto teoretycznie - zanim taką kartę założę...Oczywiście
    celowo pominęłam różne opłaty.

    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2008-04-09 16:00:26
    Temat: Re: KK - jak jest rozliczane w praktyce przez bank?
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Ewa wrote:
    > jaka jest zasada rozliczania limitu np. 5000 zł przy
    > oprocentowaniu 1,8% ? Na ile rozłożonych jest rat?

    Jeżeli masz kartę kredytową, to nie ma czegoś takiego jak rata. Płacisz za
    coś kartą, a potem miesięcznie musisz spłącić zwykle tylko 5% zadłużenia
    liczonego łącznie z odsetkami. Zobacz więcej w Google np.
    http://euro.bankier.pl/edu/multiarticle.html?article
    _id=1310045
    http://www.sciaga.pl/tekst/19400-20-karty_kredytowe
    Skąd oprocentowanie karty 1,8%? AFAIK typowe oprocentowanie to powyżej 20%
    rocznie.

  • 3. Data: 2008-04-09 20:22:34
    Od: "Ewa " <e...@N...gazeta.pl>

    Bogdan B. <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > coś kartą, a potem miesięcznie musisz spłącić zwykle tylko 5% zadłużenia

    mój znajomy ma taką KK Aura,nie wiem,jakiego banku...On miał limit chyba
    6000 zł,który jednorazowo na coś wykorzystał ...Ma STAŁE raty, cos powyżej
    370zł miesięcznie, spłaca już od ub.roku /mówił, że zapłacił już około
    4500zł,a tzw. limit mu się nie zmniejszył...nadal ma 6000 zł.
    O ile wiem, od tamtego wykorzystania limitu nie płacił już tą kartą, tylko
    ją spłaca...A końca nie widać...
    Stąd moje pytanie o sposób rozliczania.
    Oprocentowanie 1,8% w skali miesiąca,czyli rocznie około 22%

    pozdr

  • 4. Data: 2008-04-09 20:47:20
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Kwi, 20:22, "Ewa " <e...@N...gazeta.pl> wrote:

    > O ile wiem, od tamtego wykorzystania limitu nie płacił już tą kartą, tylko
    > ją spłaca...A końca nie widać...
    > Stąd moje pytanie o sposób rozliczania.
    > Oprocentowanie 1,8% w skali miesiąca,czyli rocznie około 22%

    Aura to wlasnie z cetelem - przeczytaj watek o tym banku na forum,
    gdzie tez sie wpisalas.

    Oprocentowanie to u nich drobiazg - sciagaja duze koszty obslugi i
    ubezpieczen - stad rata minimalna splaca praktycznie same koszty bez
    kapitalu.
    Bagno............

  • 5. Data: 2008-04-09 20:48:09
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Ewa wrote:
> [...]
    > cos powyżej 370zł miesięcznie, spłaca już od ub.roku /mówił, że
    > zapłacił już około 4500zł,a tzw. limit mu się nie

    Aura to karta dość rzadka, ale z tego
    http://www.karta-aura.pl/main/karta_aura_zasada_dzia
    lania.php
    wynika, że nie ma stałych rat. Znajomy powinien dostać regulamin - tam
    więcej powinno pisać.
    Limit się nie zmniejsza, bo limit to jest maksymalna wysokość kredytu z
    jakiego można korzystać.
    To co się zmniejsza to zadłużenie na tej karcie.

    > O ile wiem, od tamtego wykorzystania limitu nie płacił już tą kartą,
    > tylko ją spłaca...A końca nie widać...

    Czy on aby nie spłaca tylko raty minimalnej z wyciągu? Jeżeli tak, to będzie
    spłacał jeszcze długo.

  • 6. Data: 2008-04-09 21:11:53
    Od: " Ewa" <e...@N...gazeta.pl>

    Bogdan B. <b...@w...pl> napisał(a):

    > Czy on aby nie spłaca tylko raty minimalnej z wyciągu? Jeżeli tak, to
    będzie
    > spłacał jeszcze długo.
    Witam,

    jak się oblicza tą ratę minimalną ?
    Podobno w tej racie odsetki to połowa kwoty...A druga połowa to kapitał,
    tak przynajmniej ma na wyciągu...Zadłużenie to nadal 6000...
    Jak więc oni to liczą? Nawet przecież w przypadku zwykłego kredytu,w
    każdej racie pomniejszana jest od początku kwota bazowa kredytu.Wiem, bo
    taki miałam i już spłaciłam dawno.
    Ale z tego, co on mówi o spłacie karty...
    Przerażające :(