  • 1. Data: 2002-01-22 11:27:33
    Temat: Fuzja BRE z BPH-PBK?
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    Ktoś coś o tym wie? Taka informacja pojawiła się w prasie, chyba w sobotnim
    Życiu. Jeżeli to prawda, to ciekawe jak potem będzie wyglądał MultiBank i
    mBank? Bo o poziom placówek BPH-PBK jestem "spokojny".
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-01-22 11:50:24
    Temat: Re: Fuzja BRE z BPH-PBK?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jan 22, 2002 at 12:27:33PM +0100, alexy wrote:

    > Ktoś coś o tym wie? Taka informacja pojawiła się w prasie, chyba w sobotnim
    > Życiu. Jeżeli to prawda, to ciekawe jak potem będzie wyglądał MultiBank i
    > mBank? Bo o poziom placówek BPH-PBK jestem "spokojny".

    mbank i multi powinny sie wysunac z objec bre (tzw. nie byc im
    bezposrednio podlegle), wiec jesli by cokolwiek takiego sie stalo (w
    co nie wierze) to nie spodziewam sie aby pikowaly w dol do poziomu bphpbk.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-01-22 12:31:35
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > mbank i multi powinny sie wysunac z objec bre (tzw. nie byc im
    > bezposrednio podlegle), wiec jesli by cokolwiek takiego sie stalo (w
    > co nie wierze) to nie spodziewam sie aby pikowaly w dol do poziomu bphpbk.

    A nie wiadomo. Bo to jesrt mniej wiecej jak ze spolkami zaleznymi lub
    spolkami corkami -np PBK mial takich duzo (Royal PBK - towarzystwo
    ubezpieczeniowe). Moze sie zdarzyc, ze centrala zagraniczna - zacznie
    uwazac, ze staregia roznicowania jest zbedna i kaze scentralizowac wszystko
    pod jednym (np nowym) szyldem :)

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 4. Data: 2002-01-22 12:38:42
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jan 22, 2002 at 01:31:35PM +0100, AMRA wrote:

> [...]
    > ubezpieczeniowe). Moze sie zdarzyc, ze centrala zagraniczna - zacznie
    > uwazac, ze staregia roznicowania jest zbedna i kaze scentralizowac wszystko

    Moze, ale tez nie musi.

    Dziwi mnie strasznie to wyrownywanie oferty, na dokladke zawsze na
    mniej korzystna. Zawsze mi sie wydawalo ze posiadanie szerszej oferty
    jest korzystniejsze, jednak pewnie po nalozeniu na to kosztow dwu
    niezaleznych firm + rozliczen miedzy nimi platnych KIRowi, dwoch
    prezesow etc okazuje sie ze lepiej polaczyc. Troche klientow ucieknie,
    trudno, ale i tak koszty beda duzo mniejsze.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-01-22 12:53:39
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > prezesow etc okazuje sie ze lepiej polaczyc. Troche klientow ucieknie,
    > trudno, ale i tak koszty beda duzo mniejsze.

    Powiem szczerze, ze trudno jest wyrokowac czy nastepuje tutaj klasyczny
    efekt synergii, polaczenie odbylo sie nie ze wzgledow strategicznych, a ze
    wzgledow odgornych.

    Polaczenie bankow o dwoch roznych systemach informatycznych, potrzeba
    zwolnienia wielu pracownikow - i to tych lepej oplacanych (z central) -
    czyli duzo kasy na odprawy, wydanie pienidzy na akvje informacyjna - nie
    tylko na zewnatrz ale i wewnatrz i tak dalej i tak dalej (badz co badz banki
    roznily sie - vide dostep do Internetu w BPH) - to sprawia - ze jest to
    polaczenie b. kosztowne.
    A zagranczini udzialowcy poki sie da chca wycisnac biedny eynek polski -
    wiec zyluja oplaty ikle wlezie. Skoro nie da sie zarabiac w inny sposob to
    oplatami w ludzi...

    --

    ------

  • 6. Data: 2002-01-22 13:12:05
    Od: "blueberry" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Życiu. Jeżeli to prawda, to ciekawe jak potem będzie wyglądał MultiBank i
    > mBank? Bo o poziom placówek BPH-PBK jestem "spokojny".

    było też coś w Rzeczpospolitej
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_020118/e
    konomia/ekonomia_a_2.htm

    pozdr