  • 1. Data: 2006-01-04 17:54:41
    Temat: Czy to oszuści?
    Od: "waldek" <j...@p...onet.pl>

    Mam pytanie. Czy to próba oszustwa i wyciągnięcia danych?
    Otóż zadzwoniła do mnie kobieta przedstwiając się jako pracownik mbanku i
    zaoferowała mi kartę kredytową. Gdy jej odpowiedziałem, że takową już
    posiadam, to zaniemówiła. Chciała, abym podał jej dane, ale odpowiedziałem,
    że mogę je podać, gdy poda mi swój numer, który wyświetlił się jako
    zastrzeżony. Na tym rozmowa się urwała.
    Skąd miała mój numer komórki, dokładne imię i nazwisko i skąd miała
    wiadomość że mam konto w mbanku?
    Pozdrawiam

    Waldek

  • 2. Data: 2006-01-04 19:02:10
    Temat: Re: Czy to oszuści?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "waldek" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Skąd miała mój numer komórki, dokładne imię i nazwisko i skąd miała
    > wiadomość że mam konto w mbanku?
    > Pozdrawiam

    Wlasnie, ciekawe skad miala... moze... dzwonila z mBanku... :).

    MK

  • 3. Data: 2006-01-04 19:22:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    waldek wrote:
> [...]
    > zastrzeżony. Na tym rozmowa się urwała.
    > Skąd miała mój numer komórki, dokładne imię i nazwisko i skąd miała

    1. O ile nie zastrzeżesz, to GSMy mają "książkę telefoniczną", poza tym
    czy nigdzie nie podawałeś swojego numeru ?
    > wiadomość że mam konto w mbanku?
    2. To mozna trafić. Jeśli przyjąć 1 000 000 klientów na, powiedzmy 10
    000 000 (*) to szanse nie są takie małe ....
    > Pozdrawiam

    KJ
    (*) tak te 10 mln wziąłem sobie z powietrza, ale przypuszczam, że to
    lepsze przybliżenie niż 40 mln.

  • 4. Data: 2006-01-04 20:20:36
    Od: "waldek" <j...@p...onet.pl>

    > 1. O ile nie zastrzeżesz, to GSMy mają "książkę telefoniczną", poza tym
    > czy nigdzie nie podawałeś swojego numeru ?

    Tego numeru nie ma w wykazach GSM, to prepaidowy numer, ale podałem go
    mbankowi kilka lat temu i teraz prawie go nie używam. Gdy kupowałem kartę
    nie podawałem nazwiska.

    > 2. To mozna trafić. Jeśli przyjąć 1 000 000 klientów na, powiedzmy 10 000
    > 000 (*) to szanse nie są takie małe ....
    Z tym się zgadzam.

    Wysłałem zapytanie do mbanku. Możliwe, że odpowiedzą. Mój znajomy miał
    podobne zdarzenie. O ile wiem to mbank wysyła pocztą do prawie wszystkich
    klientów formularze o wydanie karty kredytowej, ale czy prowadzi
    telemarketing, prosząc o dane identyfikacyjne konta przez telefon - tego nie
    wiem

    Pozdrawiam

    Waldek

  • 5. Data: 2006-01-04 22:21:52
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    waldek wrote:

> [...]
    > wszystkich klientów formularze o wydanie karty kredytowej, ale czy
    > prowadzi telemarketing, prosząc o dane identyfikacyjne konta przez

    Nie odesłałem podpisanej umowy o kartę, to i zawracali głowę.

    MichalL

  • 6. Data: 2006-01-05 09:50:25
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 4 Jan 2006 18:54:41 +0100, waldek napisał(a):

> [...]
    > zastrzeżony. Na tym rozmowa się urwała.
    > Skąd miała mój numer komórki, dokładne imię i nazwisko i skąd miała

    Ja składałem podanie o drugą KK w mBanku (Euro 26), panienka z która się ze
    mną kontaktowała kilka razy wyświetlała numer (o dziwo), znała numer
    sprawy, itp, ale też nie miała pojęcia, że mam już KK.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 7. Data: 2006-01-05 09:59:01
    Od: Tomasz Tybulewicz <t...@w...pl>

    Michał Dąbrowski wrote:
    > Ja składałem podanie o drugą KK w mBanku (Euro 26), panienka z która się ze
    > mną kontaktowała kilka razy wyświetlała numer (o dziwo), znała numer
    > sprawy, itp, ale też nie miała pojęcia, że mam już KK.

    Bo to zapewne była już 'agentka kredytowa' - jedna z osób obsługująca
    dany teren. Dba o wypełnienie umowy, podpisy itp. Potem wszystko leci do
    mBanku do ich centrum.
    Osoba taka zajmuje się aktualnym wnioskiem - wie tylko tyle ile musi
    wiedzieć :D

    Pozdrawiam
    Tomek
    --
    http://tybulewicz.com/
    Programista - organizm przetwarzający kofeinę na oprogramowanie.

  • 8. Data: 2006-01-05 12:35:19
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > zastrzeżony. Na tym rozmowa się urwała.
    > Skąd miała mój numer komórki, dokładne imię i nazwisko i skąd miała

    Oszuści - ja bym zgłosił Policji.

  • 9. Data: 2006-01-05 13:04:30
    Temat: Re: Czy to oszusci?
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 1/4/2006 9:20 PM, waldek wrote:

> [...]
    >

    > Tego numeru nie ma w wykazach GSM, to prepaidowy numer, ale podałem go
    > mbankowi kilka lat temu i teraz prawie go nie używam. Gdy kupowałem kartę

    (...)

    Przyjmując roboczą hiptezę, że dzwonili z banku - wiesz już jak
    "zdobyli" numer telefonu.
    Bank jednakże (mam nadzieję) nie ma dostępu do billingów - i nie wie,
    jak często posługujesz się danym numerem - stąd ta "niewybaczalna
    pomyłka". :-)

    p.s. gdy będziesz aplikował kiedyś na stanowisko z wynagrodzeniem
    powyżej 10k zł/mies. (czego życzę) to dowiesz sie o sobie takich
    informacji, do których sam nie masz dostępu, ani pojęcia, że są komuś znane.

    Pzdr: Witek

  • 10. Data: 2006-01-05 13:35:15
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Oszuści - ja bym zgłosił Policji.

    A ja nie sadze, zeby to byli oszusci. Nie bardzo widze, jakie korzysci
    (oprocz premii za sprzedanie karty klientowi) moglaby osiagnac osoba
    dzwoniaca. Dane osobowe Waldka i tak juz miala. Gdyby Waldek wyrazil
    zainteresowanie karta, to co? Oszust przyslalby mu wniosek o wydanie karty
    kredytowej - kogo by w ten sposob oszukal i na ile? Jedyne co budzi
    watpliwosci to pytanie o dane posiadanej karty. Wydaje mi sie jednak, ze
    kobiecina tak zapytala bo byla zbita z pantalyku. Na oszusta mi nie wyglada,
    bo: jezeli korzystal z bazy klientow banku, to pewnie z tej bazy mogl tez
    wziac numery kart kredytowych klientow i nie zawracac sobie glowy
    dzwonieniem. Dzwonienie po przypadkowych osobach liczac na to ze maja karte
    kredytowa mbanku (nie tylko konto) nie byloby dla oszusta dobrym interesem z
    uwagi na mala szanse trafienia odpowiedniego klienta.