  • 1. Data: 2008-04-22 04:45:03
    Temat: Bezpieczeństwo konta w mBanku
    Od: "Łukasz" <f...@h...com.pl>

    Wczoraj zakładałem sobie w necie eKonto w mBanku i podczas wypełniania
    wniosku było pytanie o ubezpieczenie karty!! Zatelefonowałem na mLinię i
    spytałem się o poziom bezpieczeństwa konta internetowego oraz o co chodzi z
    tym ubezpieczeniem!!

    Pani nie zna zabezpieczeń, powiedziała mi tylko cytuję: "są bardzo dobre"
    ale żadnych szczegółów, natomiast ubezpieczenie chroni mnie przed
    nieautoryzowanymi operacjami na moim koncie. Czyli jak nie ubezpieczę konta
    i jak jakiś haker włamie mi się na konto to bank nie rozpatrzy mojej
    reklamacji i nie oddadzą mi kasy??

    Czy jest to zgodne z prawem. O poziom bezpieczeństwa powinien zadbać bank a
    nie jak wykupując ubezpieczenie!!
    --
    Łukasz Pianowski

  • 2. Data: 2008-04-22 05:11:32
    Temat: Re: Bezpieczeństwo konta w mBanku
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    Jak sam zauważyłes chodzi o kartę a nie o ubezpieczanie konta jako takiego,
    raczej o zgubienie/kradzież karty, sam nie wiem po co to, troche jakby bank
    zdejmował z siebie odpowiedzialność, nie ubezpieczyłes , to sie bujaj... ja
    nie ubezpieczałem karty...

  • 3. Data: 2008-04-22 05:58:20
    Od: Darek <d...@g...pl>

    Łukasz wrote:
    > Czyli jak nie ubezpieczę konta
    > i jak jakiś haker włamie mi się na konto to bank nie rozpatrzy mojej
    > reklamacji i nie oddadzą mi kasy??

    Rozpatrzeć, rozpatrzą, ale czy oddadzą ? Ostatnie przypadki (Raiffeisen,
    Pekao/BPH) pokazują, że nie oddadzą...

    > Czy jest to zgodne z prawem. O poziom bezpieczeństwa powinien zadbać bank a
    > nie jak wykupując ubezpieczenie!!

    Witamy w realnym świecie. Banki uważają, że to problem klienta i co
    ciekawe udało im się to wmówić wielu ludziom także na tym forum.

    Konto w ogóle nie jest ubezpieczone a tylko karta i to jest i tak niezłe
    rozwiązanie w tej sytuacji.

  • 4. Data: 2008-04-22 06:12:34
    Od: "Łukasz" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "Zephyr" <z...@T...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakby bank zdejmował z siebie odpowiedzialność, nie ubezpieczyłes , to sie

    Nie pamiętam teraz czy to chodziło o ubezpieczenie karty czy konta !!
    Pojawiło mi się to w momencie gry miałem wybrać czy chce kartę (jednak nie
    chodzi tutaj o kartę płatniczą tylko zwykłą do bankomatu).
    Ta babka na mLini powiedziała że to jest ubezpieczenie od nieautoryzowanych
    transakcji także w necie czyli to musi być ubezpieczenie konta a nie karty
    (chyba)

    > nie ubezpieczałem karty...

    Ja tez nie :-))

    tylko czy teraz jak mi się włamią do konta w necie to mi bank nie odda kasy
    ??

  • 5. Data: 2008-04-22 07:22:09
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Łukasz napisał(a):

    > Nie pamiętam teraz czy to chodziło o ubezpieczenie karty czy konta !!
    > Pojawiło mi się to w momencie gry miałem wybrać czy chce kartę (jednak nie
    > chodzi tutaj o kartę płatniczą tylko zwykłą do bankomatu).

    Karta do eKonta służy zarówno do wypłat w bankomatach, jak i płatności w
    sklepach (chyba że ustawisz limit płatności na 0 zł). Może również
    służyć do płatności w sieci, jeśli się aktywuje taką możliwość na mlinii.

    > Ta babka na mLini powiedziała że to jest ubezpieczenie od nieautoryzowanych
    > transakcji także w necie czyli to musi być ubezpieczenie konta a nie karty
    > (chyba)

    Płatność kartą przez internet, a dostęp do konta przez internet, to dwie
    różne i niezależne sprawy.

    O ile pamiętam, bank odpowiada za fraudy kartowe od kwoty 150 euro w
    górę i to jest wymóg jakichś przepisów. Do kwoty 150 euro odpowiada
    klient. To ubezpieczenie dotyczy właśnie tej kwoty poniżej 150 euro.
    Dotyczy płatności kartą w sieci, w sklepach, i w bankomatach chyba też.

    > tylko czy teraz jak mi się włamią do konta w necie to mi bank nie odda kasy
    > ??

    Bank ze swoje strony dochowuje wszelkich standardów bezpieczeństwa. W
    praktyce włamanie do konta może nastąpić tylko przy niefrasobliwości i
    nieostrożności użytkownika, np. podanie haseł na fałszywą stronę banku.
    A nawet jak się włamie, to jeszcze potrzebuje haseł jednorazowych żeby
    wyprowadzić kasę na swoje konto. Ataki są dużo bardziej skuteczne dla
    popularnych systemów i przeglądarek (czytaj: win+ie), zwłaszcza gdy brak
    programu antywirusowego, a użytkownik nie grzeszy spostrzegawczością.

    A w ogóle proponuję spokojnie usiąść i dokładnie wszystko przeczytać i
    przemyśleć, bo strasznie kręcisz i mylisz pojęcia.

    Karol