  • 1. Data: 2006-07-30 16:42:27
    Temat: Bank krwiopijca -BPH - jak to ugryźć ? /dlugie/
    Od: "Don Kichot" <a...@s...pl>

    Witam grupowiczow!
    Z bankiem BPH plączą się moje losy od dobrych 10 lat. Najpierw było fajnie -
    darmowe konto studenckie, darmowy dostep przez internet, jeden z pierwszych
    bankow ktory zaoferował vise electron - ogolnie bylem usatysfakcjonowany. po
    przejeciu przez "inwestora strategicznego" bank zaczal leciec sobie w kule,
    pozniej coraz bardziej, raz musialem potykac sie z nim u arbitra bankowego
    (ktory przyznal mi racje) po czym zamknąłem u nich ROR i wszystkie mozliwe
    "interesy" za wyjatkiem jednego.
    Bardzo Pazerna Hiena pozyczyla mi kredyt studencki ktory z powodzeniem
    splacam od dobrych 4 juz lat i splacac bede jeszcze przez niecale 2. W tym
    czasie zdarzylo mi sie jeden raz opoznic splate o 3 czy 4 dni, juz nie
    pamietam. Bylo to jakies 3 lata temu. Pamietam ze zadzwonil do mnie wtedy
    czlowiek z banku z prosba o wyjasnienie. ja wyjasnilem, kwote wplacilem i
    bylo po sprawie. bardzo kulturalnie. w tym miesiacu zdarzylo mi się po raz
    drugi w calej historr rachunku spoznic sie ze splata - rowniez o 4 dni.
    zwykle zaniedbanie - nie ustawilem na czas przelewu. I coz zrobil bank?
    Wyslal mi monit ze zalegam ze splata i ze oplata za ow monit obciąża moj
    rachunek. zagladam w taryfe - oplata za to scierwo 15 zlotych polskich. Zeby
    bylo śmieszno-straszniej bank nie poprzestal na jednym. od razu wyslal drugi
    (!) do mojego poreczyciela. oplata - 15 zlotych. mamy juz 30. zaniepokojony
    i wqrzony na maxa dzwonie na podany numer a tam paniusia informuje mnie ze
    zalegam 45 zlotych. skad 45? w miedzyczasie (uplynelo kolejne 2 dni) bank
    wyslal trzecie pismo - tym razem tylko do mnie - o zaleglosci 30 zlotych
    bedacej prowizja za dwa poprzednie pisma.
    Ocene moralna postepowania banku, ktory czyha na potkniecia klienta i za nic
    ma dotychczasowa historie splat - pozostawiam Wam.
    Przegladalem umowe kredytowa, oraz warunki udzielania kredytow studenckich i
    wszystko co tam pisze to ze bank w przypadku opoznienia splaty nalicza
    odsetki od zadluzenia przetermonowanego. i to jest ok, na to sie zgadzam.
    ale nie pisze tam ze bank bedzie wysylal monity do wszystkich swietych
    platne 15 zlotych kazdy. tabela oplat i prowizji nie jest zalacznikiem do
    umowy kredytu. a nawet gdyby to w chwili podpisywania kredytu wszystkie
    oplaty w bph byly wielokrotnie nizsze.
    Na razie wysylam reklamacje do banku. Pozniej (a nie mam zludzen ze bedzie
    "pozniej") zamierzam uderzac do UOKiK i byc moze do arbitra. Zam ierzam uzyc
    nastepujacych argumentow:
    1. moralnie waptliwe zachowanie banku (najslabszy, ale moze poruszy
    urzednicze uczucia)
    2. tabela oplat i prowizji nie jest zalacznikiem do umowy kredytowej -
    podpisujac ja nie wyrazilem zgody na obciazanie rachunku drakonskimi
    prowizjami nie wiadomo skad. Nawet gdyby byla (a nie jest) to zmiana
    wysokosci oplat byla powinna byc aneksowana (w przypadku rorow klient
    dostaje informacje o zmianie wysokosci oplat, a gdy sie nie zgadza ma
    mozliwosc rezygnacji z uslug)
    3. niejasne reguly wysylania monitow - pani z telelinii banku odmowila
    poinformowania mnie ile jeszcze, do kogo i w jakich terminach monitow mam
    sie spodziewac, mimo ze jestem bezposrednio zainteresowany - obciazaja moj
    rachunek.
    4. wyslanie listu monitujacego jest od poczatku do konca zautomatyzowane -
    ani jeden czlowiek nie jest w to zaangazowany - koszt wyslania pisma to co
    najwyzej oplata dla poczty polskiej, koszt druku i pappieru. dla tak
    wielkiego banku - na pewno nie wiecej niz zlotowka. pobieranie z tego tytulu
    15 zlotych do jawne zdzierstwo i lichwa. dzialania takie powinny byc objete
    ustawa antylichwiarska.
    5. wysylajac monit do mojego poreczyciela bank naruszyl moje dobre imie.

    Pisze ten tekst, aby w dobie masowego zaciagania kredytow i pozyczek
    przestrzec wszystkich przez zwiazaniem sie na wiele lat z bankiem BPH, ktory
    byc moze za chwile bedzie zadal prowizji za zaksiegowanie kolejnej wplaty
    lub temu podobnych operacji.
    Licze rowniez na rade od ekspertow znajacych sie na prawie bankowym,
    przepisach dot. ochrony konsumenta itp. jaka przyjac strategie zeby upuscic
    hienie troche krwi.

    Dziekuje za cierpliwosc i pozdrawiam

    z ostroznosci anonimowo

  • 2. Data: 2006-07-30 17:27:23
    Temat: Re: Bank krwiopijca -BPH - jak to ugryźć ? /dlugie/
    Od: adams99 <a...@g...pl>

    Don Kichot napisał(a):
> [...]
    > splacam od dobrych 4 juz lat i splacac bede jeszcze przez niecale 2. W tym
    > czasie zdarzylo mi sie jeden raz opoznic splate o 3 czy 4 dni, juz nie

    Chłopie - sam dałeś ciała spóźniając się z spłatą kredytu i teraz masz
    pretensje do wszystkich oprócz siebie.

  • 3. Data: 2006-07-30 17:31:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Don Kichot <a...@s...pl> wrote:
> [...]
    > lichwa. dzialania takie powinny byc objete ustawa antylichwiarska.
    > 5. wysylajac monit do mojego poreczyciela bank naruszyl moje dobre

    A mozesz podac daty wysylania tych monitow?

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 4. Data: 2006-07-30 17:51:10
    Od: "Don Kichot" <a...@s...pl>

    Użytkownik "adams99" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chłopie - sam dałeś ciała spóźniając się z spłatą kredytu i teraz masz
    > pretensje do wszystkich oprócz siebie.

    Zgadza się, dlatego z chęcią zapłacę odsetki od zadłużenia
    przeterminowanego. Ale nie godzę się na to aby bank z tej okazji sciągnął ze
    mnie w przeciągu tygodnia 45 zeta.

    pzdr

  • 5. Data: 2006-07-30 17:51:43
    Od: "Marcin Sz." <a...@S...pl>

    Don Kichot napisał(a):

    > Na razie wysylam reklamacje do banku. Pozniej (a nie mam zludzen ze bedzie
    > "pozniej") zamierzam uderzac do UOKiK i byc moze do arbitra. Zam ierzam uzyc
    > nastepujacych argumentow:

    Od razu do banku i do UOKiK. W liście do banku zaznacz, że kopia poszła
    do UOKiK. Albo przynajmniej pogroź Urzędem.
    Dla mnie sprawa jest ewidentna, wysokość opłaty jest nieuzasadniona.

    MSZ

  • 6. Data: 2006-07-30 17:57:42
    Od: "Don Kichot" <a...@s...pl>

    > A mozesz podac daty wysylania tych monitow?

    Data płatności raty: 03-07-2006
    Pierwsze 2 monity: 06-07-2006
    Wpłata zaległej raty: 07-07-2006 /w tym momencie byłem pewien że jestem na
    czysto, gdyz kwota wpłaty odpowiadała kwocie wymienionej w monitach/
    Trzeci monit: 11-07-2006

    pzdr

  • 7. Data: 2006-07-30 18:01:17
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wszystko co tam pisze to ze bank w przypadku opoznienia splaty nalicza
    > odsetki od zadluzenia przetermonowanego. i to jest ok, na to sie zgadzam.

    Ale pewnie jest tez zapis, ze prowizje/opłaty od kredytów pobierane są
    zgodnie z aktualną Tabela opłat i prowizji. I byc moze jest zapis że zmiana
    TOiP nie wymaga aneksu. Czy to jest zgodne z obowiązujacym prawem? Nie wiem?

    Spotkałem sie z sytuacją (nie pamiętam banku) ze opłata za monit
    telefoniczny wynosiła 20zł.

    > ale nie pisze tam ze bank bedzie wysylal monity do wszystkich swietych

    Problem w tym ze poręczyciel mógłby - skutecznie - "utrudnić" egzekucje
    gdyby nie został powiadomiony o zaległościach. Dlatego też monit musi być
    wysłany do wszystkich.

    > platne 15 zlotych kazdy. tabela oplat i prowizji nie jest zalacznikiem do
    > umowy kredytu. a nawet gdyby to w chwili

    Wydaje mi sie że stosowny zapis w umowie jednak jest.

    podpisywania kredytu wszystkie
    > oplaty w bph byly wielokrotnie nizsze.

    Right

    > Na razie wysylam reklamacje do banku. Pozniej (a nie mam zludzen ze
    > bedzie

    Myslę ze to nic nie da

    > "pozniej") zamierzam uderzac do UOKiK i byc moze do arbitra. Zam ierzam
    > uzyc

    Moze coś tu ugrasz.

    > nastepujacych argumentow:
    > 1. moralnie waptliwe zachowanie banku (najslabszy, ale moze poruszy
    > urzednicze uczucia)

    Też wątpie czy cos da.

    > 2. tabela oplat i prowizji nie jest zalacznikiem do umowy kredytowej -

    Wydaj emi się ze jest

> [...]
    > sie spodziewac, mimo ze jestem bezposrednio zainteresowany - obciazaja moj

    Pani z infolini nie bedzie wiedziała bo ich nie wysyła. Dzwoń na nr telefonu
    podany na monicie.
    Po za tym tu też nic nie ugrasz.

    > 4. wyslanie listu monitujacego jest od poczatku do konca zautomatyzowane -

    I ty myślę ze przyznają Ci rację. Koszt monitu jest jak najbardziej za
    wysoki.

    > ani jeden czlowiek nie jest w to zaangazowany - koszt wyslania pisma to co

    Czlowiek jednak coś tam robi

    > 5. wysylajac monit do mojego poreczyciela bank naruszyl moje dobre imie.

    Potwierdził jednak prawde - nie spłaciłes raty kredytu. Tu nie zwalaj iny na
    bank bo to Ty jestes winny.

> [...]
    > ktory
    > byc moze za chwile bedzie zadal prowizji za zaksiegowanie kolejnej wplaty

    Z moich obserwacji wynika że istnieje duża grupa klientów banków (nie piszę
    tu o Tobie) która z premedytacją woli płacić kilkadziesiat złoty opłaty za
    monit niż placic ratę w terminie. Bogaci są ci ludzie.

    > Licze rowniez na rade od ekspertow znajacych sie na prawie bankowym,
    > przepisach dot. ochrony konsumenta itp. jaka przyjac strategie zeby
    > upuscic
    > hienie troche krwi.

    Nawet nie odczuje tego jak zadrapanie. A sobie mozesz napsuc nerwów. Ale
    mozesz wywalczyc klientom BPH nizsze koszty upomnień :)

    > z ostroznosci anonimowo

    Nie jestes anonimowy. Zawsze jakies ślady się zostawia (IP)

    Darek

  • 8. Data: 2006-07-30 18:28:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adams99" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chłopie - sam dałeś ciała spóźniając się z spłatą kredytu i teraz masz
    > pretensje do wszystkich oprócz siebie.

    I uważam, że ma rację. Nie jest normalne, że bank wysyła trzy monity w ciągu 4
    dni. To jest normalne obejście taryfy. Trzeci monit zresztą moim zdaniem nie
    jest monitem, bowiem trudno mówić o opóźnieniu zapłaty tych 30 zł. Wszak co
    dopiero powstało ogóle zobowiązanie.

    Ale by pocieszyć pytającego, to nie jest przypadłość tylko BPH. Kiedyś podobnie
    miałem z PBK. Kredyt na samochód spłacany poleceniem przelewu regularnie przez
    dwa lata. Przy kolejnej zmianie wysokości rat źle ustawiłem koniec zlecenia i
    nagle nie poszedł przelew. Moja wina bezspornie, ale za przypomnienie o tym
    musiałem bodaj 50 zł zapłacić. Więcej do tego banku nie pójdę.

  • 9. Data: 2006-07-30 18:37:14
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

> [...]
    > ustawiłem koniec zlecenia i nagle nie poszedł przelew. Moja wina
    > bezspornie, ale za przypomnienie o tym musiałem bodaj 50 zł zapłacić.
    nic dziwnego, ten bank juz nie istnieje ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2006-07-30 19:00:51
    Od: "JerzyR" <n...@d...pl>

    > nic dziwnego, ten bank juz nie istnieje ;-))

    po czesci, bo dawny PBK polaczyl sie z BPH:)

    JR