  • 1. Data: 2006-06-12 22:19:38
    Temat: BPH - ciekawostka dla przestrogi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dla przestrogi innych opiszę pewną ciekawostkę, na którą się
    "nadziałem" dzisiaj w BPH.

    Mam tam ROR i Kartę kredytową. Gdy przychodzi wyciąg z karty
    kredytowej zawsze ustawiam spłatę tak 3 dni przed terminem. Na wszelki
    wypadek, by się coś tam nie stało. Te trzy dni akurat wypadały w
    piątek i byłem przekonany, że tak ustawiłem. Ale w sobotę sprawdziłem
    i spłaty nie ma. Sprawdziłem w wykonanych przelewach (bo niby saldo
    karty jest aktualizowane w kolejny dzień roboczy po wpłacie) i nie
    znalazłem przelewu. No to sprawdziłem w odroczonych poleceniach
    przelewu i też nie znalazłem. Stwierdziłem, że musiałem najwidoczniej
    zapomnieć ustawić tej spłaty (nie wiem czemu nie da się tego
    automatycznie ustawić na ostatni dzień terminu) i w sobotę zrobiłem
    zlecenie spłaty. W poniedziałek spłaciła mi się karta dwa razy. Sam
    jestem ciekawy, jakie dostępne saldo będę miał jutro (no niby piszę to
    po północy i powinno być już zaktualizowane, ale sprawdzałem i nie
    jest). Czyżby powyżej limitu? :-)

    Sprawdziłem w historii zdarzeń i jednak nie zapomniałem te dwa
    tygodnie temu. A więc system prawidłowo w sumie wykonał dwie operacje,
    bo dwa razy zleciłem. Ale czemu w sobotę nie było tego ani w
    odroczonych, ani w wykonanych, ani w saldzie karty? Ot, dla mnie
    ciekawostka!

    Podaję, bo może się komuś przyda.

  • 2. Data: 2006-06-13 05:51:46
    Temat: Re: BPH - ciekawostka dla przestrogi
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    W poniedziałek spłaciła mi się karta dwa razy.
    Ale czemu w sobotę nie było tego ani w
    > odroczonych, ani w wykonanych, ani w saldzie karty?

    Na stronie jest wyjasnione, że historia nie zawsze zawiera aktualne
    dane - w zależności od stanu serwera. Takie małe literki w prawym dolnym
    rogu. Po prostu nie widziałeś historii z piątku.
    Leszek

  • 3. Data: 2006-06-13 06:38:24
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

> [...]
    > bo dwa razy zleciłem. Ale czemu w sobotę nie było tego ani w
    > odroczonych, ani w wykonanych, ani w saldzie karty? Ot, dla mnie

    teraz to nie wiem ale kiedys w BPHu liczba wyswietlonych na stronie lokat
    zalezala od ilosci odswiezen strony :-) wiec moze na drugi raz poklikaj w
    refresh zanim zrobisz cos dwa razy ;-)

  • 4. Data: 2006-06-13 20:34:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal M JJ" <w...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    lokat
    > zalezala od ilosci odswiezen strony :-) wiec moze na drugi raz

    Ten numer znam. Klikałem kilka razy.

  • 5. Data: 2006-06-13 20:36:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek [###rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl.###] napisał:

    > Na stronie jest wyjasnione, że historia nie zawsze zawiera aktualne
    > dane - w zależności od stanu serwera. Takie małe literki w prawym
    dolnym
    > rogu. Po prostu nie widziałeś historii z piątku.

    rzecz w tym, że ja poza www mam skonfigurowane wysyłanie mailem
    informacji o realizacji przelewów. Brak maila mnie właśnie zaniepokoił
    i z tego powodu sprawdzałem. Obydwie transakcje spłaty nastąpiły w
    poniedziałek. W odstępie coś koło 20 minut jedna od drugiej.

  • 6. Data: 2006-06-14 11:18:52
    Od: "fafik" <tomekogo[kasujto]@[kasujto]poczta.onet.pl>

    > Dla przestrogi innych opiszę pewną ciekawostkę, na którą się
    > "nadziałem" dzisiaj w BPH.

    No cóz, ja takich przypadków niezgodności tego co widzisz w systemie
    internetowym BPH ze stanem faktycznym moge Ci przesłać kilkadziesiąt (zawsze
    robie zrzuty ekranu).
    Efekt?? - składałem reklamacje ze to nie chodzi jak powinno i....
    odpowiedziano mi ze wszystko jest w porzadku. A jesli juz coś kiedys nawala,
    to... BPH ma obowiązek informowac swoich klientów na stronie logowania i
    mailem.
    Zapytałem ponownie, jak to jest, ze ja nie mam ZADNEGO maila o planowanych
    pracach, a trudno znaleźc tydzień bec co najmniej jednej wpadki.
    bez odzewu... - na pytanie, jak BPH planuje zrekompensować takie sytuacje:
    .... "W Regulaminie nie ma takiego paragrafu"

    życze więc szczęscia.

    A na poważnie,
    teoretycznie WSZYSTKO I NA BIEZĄCO ma byc widac w Rejestrze zdarzeń, ale...
    przeciez człowiek nie będzie co się zaloguje sprawdzał to.
    Ale tak mi odpowiedziano.

    pozdrawiam
    fafik

  • 7. Data: 2006-06-21 18:18:39
    Od: Kasia Struczyk <k...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > bo dwa razy zleciłem. Ale czemu w sobotę nie było tego ani w
    > odroczonych, ani w wykonanych, ani w saldzie karty? Ot, dla mnie

    Kazdy bank kozysta z systemu ktory automatycznie ksieguje przelewy. U
    mnie w pracy jest to Profile. Zdarza sie tak ze zlozone na sobote czy
    niedziele przelewy nie sa u klientow widoczne w zadnej opcji( w drodze,
    odroczone, zlecenia stale, odrzucone czy przyjete) a to dlatego ze
    dyspozycja sie wykonala bo ktos wlaczyl system Profile ale w weekendy
    nie aktualizuje sie historia operacji i z tego powodu klienci kilka razy
    robia ten sam przelew co widza dopiero w pierwszy dzien roboczy, co
    wiecej, przelewy z weekendu sa w historii operacji wykonane niby w
    pierwszy dzien roboczy.
    Radze sprawdzac saldo a w razie niepewnosci przed powtorzeniem ponownym
    przelewu zadzwonic na info czy obsluge klienta, zalogowac sie w ivr i
    jakas mila pani sprawdzi czy sie wykonalo i gdzie wisi.

    pozdr
    Kasia

  • 8. Data: 2006-06-21 18:54:42
    Od: RBproof <...@p...co>

    Dnia Wed, 21 Jun 2006 20:18:39 +0200, Kasia Struczyk napisał(a):

> [...]
    > przelewu zadzwonic na info czy obsluge klienta, zalogowac sie w ivr i
    > jakas mila pani sprawdzi czy sie wykonalo i gdzie wisi.

    Z ktorego oddziału (centrum) jestes?
    ps. przepraszam za tak bezposrednie pytanie :)

  • 9. Data: 2006-06-21 19:54:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kasia Struczyk [###k...@n...pl.###] napisał:

> [...]
    > przelewu zadzwonic na info czy obsluge klienta, zalogowac sie w ivr
    > jakas mila pani sprawdzi czy sie wykonalo i gdzie wisi.

    Saldo było akurat takie, jakie powinno być bez przelewu. To mnei
    zdziwiło i z tego powodu sprawdzałem.

    Z dalszych ciekawostek - skoro ktoś jeszcze ten wątek śledzi - to się
    okazało, że choć przelew z ROR na rachunek karty został wykonany 2
    razy, to w historii karty jest widziany tylko raz. Za to pracownik
    banku na swoim komputerze widzi nadpłatę. Moim zdaniem jest to jakaś
    tam dziura w systemie internetowym. Choć system wydaje mi się już
    teraz całkiem przystępny. Generalnie uważam, że system nie powinien
    dawać możliwości dwukrotnego spłacenia karty, albo przynajmniej
    ostrzegać przed tym klienta, że już wykonano polecenie spłaty.

  • 10. Data: 2006-06-21 21:53:31
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > banku na swoim komputerze widzi nadpłatę. Moim zdaniem jest to jakaś
    > tam dziura w systemie internetowym. Choć system

    Proponuję Ci zgłosić sprawę poprzez opcję "zgłaszanie problemów" jak jest
    dziura to będą ja mogli wkryć. W każdym bądź razie otrzymasz odpowiedź od
    źródła co się skopało.

    Darek