  • 1. Data: 2002-06-12 20:27:15
    Temat: American Express Travelers Cheque
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich

    Zwracam się do szanowym grupowiczów z zapytaniem:

    Mianowicie dostałem taki czek podróżny, denominowany (?) w euro i właściwie nie
    wiem co z tym fantem zrobić, tzn gdzie można wymienić taki czek na złotówki po
    najlepszym kursie bez dodatkowych procedur (NIE jestem pierwotnym właścicielem
    czeku). Czy taki czek trzeba oddawać do inkaso czy można go po prostu od ręki
    wymienić np w kantorze czy w banku?

    Pozdrawiam, spioszeq

  • 2. Data: 2002-06-12 21:50:15
    Temat: Re: American Express Travelers Cheque
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    właścicielem
    > czeku). Czy taki czek trzeba oddawać do inkaso czy można go po prostu od

    Na ile ja sie znam na tych czekach, to one sa właśnie po to, żeby nikt
    oprocz właściciela nie mógł nimi sie posłuzyc - jest juz na nim jeden podpis
    kupujacego, i przy realizacji musi byc drugi taki sam złożony ...
    Czeki American Expres zrealizujesz bez problemu w każdym oddziale Fortis
    Banku.
    Procedur nie ma żadnych - dajesz czek, obsluga dzwoni do Centrum po
    autoryzacje, jak dostaje, to za 100 nominalu dostajesz 99 po kursie skupu
    danej waluty w danej chwili w banku, w którym realizujesz. Wypłata następuje
    zawsze w miejscowej walucie kraju, w którym dokonujesz realizacji.

    Wojtek

  • 3. Data: 2002-06-13 23:12:09
    Od: Krzysztof Lukaszewski <k...@n...net>

    fotech <u...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > danej waluty w danej chwili w banku, w którym realizujesz. Wypłata następuje
    > zawsze w miejscowej walucie kraju, w którym dokonujesz realizacji.

    No to ja sie zapytam, czy to sie sprzedawcy oplaca? Placilem czekami
    Amex'aw USA i zaden sprzedawca nie robil mi problemow z placeniem..
    wiecej, jak dalem 50$ czek i kupowalem np gazete, to dostalem np 49$
    reszty. Wynikaloby z tego, ze sprzedawca straci na tym 0.5 dolca. Czy
    aby na pewno tak jest? (w koncu prowizje place przy kupnie czekow)

    --
    Best regards/pozdrawiam

    _______________________
    K.K.L.
    www.kitluk.net

  • 4. Data: 2002-06-14 08:41:09
    Od: <m...@p...onet.pl>

    :

> [...]
    właścicielem
    > czeku). Czy taki czek trzeba oddawać do inkaso czy można go po prostu od ręki

    Czek powininen byc podpisany w obydwu miejscach (sluzacych do podpisania
    czeku :)) przez pierwotnego wlasciciela i powinien posiadac Twoje imie i
    nazwisko w polu "Pay this cheque to the order of...". Wtedy moze isc do inkasa,
    najlepiej w banku w ktorym Posiadasz konto.

  • 5. Data: 2002-06-15 10:18:49
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > reszty. Wynikaloby z tego, ze sprzedawca straci na tym 0.5 dolca. Czy
    > aby na pewno tak jest? (w koncu prowizje place przy kupnie czekow)

    Ja tylko napisałem, jak to wygląda przy realizacji czeku podroznego w banku
    w Polsce, a nic wiecej o nich nie wiem niestety :)
    Wojtek