  • 1. Data: 2004-10-11 06:27:35
    Temat: Akcje PKO BP dla b. pracowników
    Od: "Tymcio" <n...@p...fm>

    Witam.
    Moja żona poświęciła PKO BP kilka lat życia. Jak jeszcze pracowała dostała
    informacje, że przysługuje jej prawo do... 1 akcji :) . Jako że od czerwca
    br. szcześliwie już nie jest zatrudniona w PKO BP, mam pytanie, może ktoś
    będzie wiedział:

    Czy byłym pracownikom przysługuje nabyte wcześniej prawo do akcji?

    Pozdrawiam
    Tymcio

  • 2. Data: 2004-10-11 08:09:29
    Temat: Re: Akcje PKO BP dla b. pracowników
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/11/2004 8:27 AM, Użytkownik Tymcio napisał :

> [...]
    > będzie wiedział:
    >
    > Czy byłym pracownikom przysługuje nabyte wcześniej prawo do akcji?

    Nie pisz głupot z łaski swojej...

  • 3. Data: 2004-10-11 08:19:24
    Od: "Tymcio" <n...@p...fm>

    > Nie pisz głupot z łaski swojej...

    Głupotą jest twoja odpowiedź... Jeśli nie masz nic do napisania po co sie
    odzywasz.

    Pozdr.
    Tymcio

  • 4. Data: 2004-10-11 08:27:39
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Tymcio" <n...@p...fm> wrote in message

    > Czy byłym pracownikom przysługuje nabyte wcześniej prawo do akcji?

    Z jakiej racji ?

    --
    WaSyL

  • 5. Data: 2004-10-11 08:35:19
    Od: "Tymcio" <n...@p...fm>

    > Z jakiej racji ?

    Nie mam pojęcia z jakiej racji. Gdybym wiedział to nie zadawałbym pytania.
    Po prostu jest papier, który mówi o przysługującemy prawu do bezpłatnych
    akcji, ale żona już nie pracuje w PKO BP, więc nie wiem czy ten kwit jest
    cokolwiek ważny.

    Pozdr.
    Tymcio

  • 6. Data: 2004-10-11 08:56:52
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/11/2004 10:19 AM, Użytkownik Tymcio napisał :

    > Głupotą jest twoja odpowiedź... Jeśli nie masz nic do napisania po co sie
    > odzywasz.
    >
    > Pozdr.
    > Tymcio

    Akcje dla pracowników

    W świetle Ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji, pracownikom
    przysługuje prawo do otrzymania bezpłatnych akcji. Ustawa reguluje, że
    pracownikom przysługuje 15% akcji, objętych przez Skarb Państwa w dniu
    12 kwietnia 2000 roku, kiedy zarejestrowano przekształcenie banku
    państwowego w spółkę akcyjną. Kapitał banku w tym dniu wynosił 700 mln
    zł. Ponieważ w 2001 roku Bank został dokapitalizowany sumą 300 mln zł,
    udział bezpłatnych akcji pracowniczych w obecnym kapitale banku wynosi
    10,5% (15% z 700 mln zł). Zgodnie z Ustawą, przydział akcji
    pracowniczych uprawnionym pracownikom nastąpi nie wcześniej niż 3
    miesiące od daty sprzedaży pierwszej akcji przez Skarb Państwa, nie
    później jednak niż 12 miesięcy od tej daty. Liczba otrzymanych akcji
    pracowniczych zależeć będzie od okresu zatrudnienia w banku.

    Ponadto uprawnionych do otrzymania akcji pracowniczych jest 48442 byłych
    lub obecnych pracowników. Jeżeli ktoś był pracownikiem (lub emerytem,
    lub przed tym dniem został zwolniony z przyczyn zakładu pracy a miał
    przepracowane w PKO min. rok czasu) w dniu 12.04.2000 to nabył prawo do
    akcji pracowniczych. Zatem nie ma znaczenia co Twoja żona robiła po tym
    dniu.

    Powyższe informacje są powszechnie dostępne (m.in. na stronie PKO)- więc
    wystarczy trochę poczytać. Bzdurą jest to co piszesz, że żona otrzymała
    informację o nabyciu prawa do konkretnej ilości akcji, a już liczba (1
    akcja) jest bzdurą totalną.

  • 7. Data: 2004-10-11 11:03:44
    Od: "Tymcio" <n...@p...fm>

    > Bzdurą jest to co piszesz, że żona otrzymała
    > informację o nabyciu prawa do konkretnej ilości akcji, a już liczba (1
    > akcja) jest bzdurą totalną.

    Nie będę się spierał, bo nie mam przed sobą dokumentu na który się powołuje
    i mogłem się wyrazić nieprecyzyjnie.
    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

    Pozdr.
    Tymcio.