  • 1. Data: 2013-02-13 13:20:09
    Temat: transakcje kartowe w Rzymie (Italia) w lutym 2013
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    wyczytałem właśnie na onecie teorię spiskową, jakoby banki
    uwzięły sie na biednego B16, przestały akceptować transakcje
    karciane, co rzekomo miało postawić Watykan na krawędzi
    bankructwa a następnie tuż po ogłoszeniu abdykacji wznowiły
    obsługę transakcji.

    czy z grupowiczów był w ostatnich dniach w rzymie i dokonywał
    transakcji karcianych? czy są/były akceptowane czy odrzucane?
    i czy na terenie Watykanu są/były akceptowane czy odrzucane?
    chodzi mi o ew. różnice między obsługą rozliczeniową Watykanu
    a obsługą rozliczeniową reszty Rzymu

    BTW: czy na terenie państwa Watykan są w ogóle jakieś terminale
    płatnicze? kto je obsługuje? Jaki bank lub agent rozliczeniowy?

  • 2. Data: 2013-02-13 14:04:43
    Od: j <p...@w...pl>

    Ja tylko słyszałem w jakimś radiu, że Watykan ma plan rezygnacji z transakcji
    bezgotówkowych i chce przejść całkowicie na gotówkę. Nie pamiętam jednak co to była
    za audycja i w jakiej stacji

  • 3. Data: 2013-02-13 14:26:32
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    to ma sens - po co dzielić się zyskiem z bankiem.

    popyt na towary i usługi Watykanu wydaje się sztywny,
    więc być może gotówkowo zarobiliby więcej.

  • 4. Data: 2013-02-13 14:55:45
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 2013-02-13 13:20, Sebastian wrote:
> [...]
    > karciane, co rzekomo miało postawić Watykan na krawędzi
    > bankructwa a następnie tuż po ogłoszeniu abdykacji wznowiły

    http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/karty;k
    redytowe;w;watykanie;juz;dzialaja,170,0,1249962.html

  • 5. Data: 2013-02-13 14:56:21
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 2013-02-13 14:55, neoniusz wrote:

    > http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/karty;k
    redytowe;w;watykanie;juz;dzialaja,170,0,1249962.html

    I jeszcze o przyczynach:
    http://www.deon.pl/religia/kosciol-i-swiat/z-zycia-k
    osciola/art,12945,dlaczego-blokuja-karty-kredytowe-w
    -watykanie.html

  • 6. Data: 2013-02-20 11:48:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 13 Feb 2013 14:56:21 +0100, neoniusz <n...@j...org>
    wrote:

    >I jeszcze o przyczynach:
    >http://www.deon.pl/religia/kosciol-i-swiat/z-zycia-
    kosciola/art,12945,dlaczego-blokuja-karty-kredytowe-
    w-watykanie.html

    "Chodzi więc o to, że centralny bank włoski chce wiedzieć więcej o
    ostatecznych odbiorcach sum przechodzących przez terminale płatnicze w
    Watykanie. "

    to śmieszne. Kto niby ma być odbiorcą sum przelewanych z tytułu
    obciążeń w terminalu np. w kasie Muzeum Watykańskiego? Dalajlama?
    Przecież terminala nie bierze się od organizacji płatniczej
    anonimowo...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski