  • 1. Data: 2002-09-06 07:20:51
    Temat: przelew
    Od: o...@p...onet.pl

    Mam trzy chyba proste pytania.
    1) Jesli ze swojego banku robie przelew do innego banku to czy moj bank jest
    w stanie powiedziec mi czy rachunek odbiorcy istnieje?
    2) Co sie stanie jesli przeleje pieniadze na nie istniejacy rachunek? Czy wroca
    do mnie?
    3) Czy rachunek zlikwidowany jest traktowany jako nie istniejacy?

    Pozdrawiam,
    ojjoj

  • 2. Data: 2002-09-06 08:27:43
    Temat: Re: przelew
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl>
    > 1) Jesli ze swojego banku robie przelew do innego banku to czy moj bank
    jest
    > w stanie powiedziec mi czy rachunek odbiorcy istnieje?

    po to jest nowa numeracja rachunkow zeby sprawdzic czy "moze istniec" czyli
    ma legalna sume kontrolna. Pomylka w numerze na 99% zostanie wykryta,
    Nie zostanie jesli chciales wyslac do klienta X a podales rachunek klienta Y

    > 2) Co sie stanie jesli przeleje pieniadze na nie istniejacy rachunek? Czy
    wroca
    > do mnie?

    Jesli takiego r-ku brak to wroca

    > 3) Czy rachunek zlikwidowany jest traktowany jako nie istniejacy?

    zalezy od systemu informatycznego banku - w pekaosa podobno automatycznie
    otwieraja juz zamkniety rachunek
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-09-06 11:39:56
    Od: "Robson" <r...@f...pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > ma legalna sume kontrolna. Pomylka w numerze na 99% zostanie wykryta,
    > Nie zostanie jesli chciales wyslac do klienta X a podales rachunek klienta

    Twoj Bank nie jest w stanie sprawdzic czy istnieje konto w innym banku ,
    gdyz kasa nie jest przesylana bezposrednio , jest jeszcze"posrednik" czyli
    KIR.
    Nie wszystkie banki maja numeracje NRB/IBAN , najczesciej jest jednak tak ze
    kasa trafia do banku beneficjenta i to bank bene. zwraca ja z odpowiednia
    adnotacja ("Zly numer rach." lub "Rachunek nie istnieje")

    Czy
    > wroca
    >
    > Jesli takiego r-ku brak to wroca

    Wroca na pewno

    > zalezy od systemu informatycznego banku - w pekaosa podobno automatycznie
    > otwieraja juz zamkniety rachunek

    Dokladnie zlikwodowany znaczy nie istniejacy

    > *** blad ***

    Pozdr
    Robek

  • 4. Data: 2002-09-06 12:16:13
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robson"

    > Dokladnie zlikwodowany znaczy nie istniejacy

    niekoniecznie - ja rozumiem zlikwidowany jako zamkniety, rozliczony, 0% ale
    jego zapis w komputerze jeszcze istnieje.
    Fizyczne usuniecie inf. o tym numerze rachunku moze byc wykonane pozniej
    Taki istniejacy rachunek zamkniety daje mozliwosc sprawdzenia co na na nim
    bylo i czy prawidlowo byl zamykany
    Natomiast adres takiego nieistniejacego rachunku istnieje niezaleznie od
    tego ze jest on pare lat zlikwidowany. Jak teraz w ING-BSK zalozylem "taryfe
    0" to moje dane widnialy w systemie bo z 5 lat temu mialem tam krotko jakas
    lokate
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-09-07 19:17:50
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Alek wrote:

    > i zadzwonilem zaniepokojony do US co jest z pieniedzmi na to jakas
    > kobieta z ksiegowosci podala mi ze bank zwrocil pieniadze bo konto
    > zamkniete, wiec pytam na jakie wyslali podala nr unikonta, to jej
    > wyjasnilem ze przeciez zlozylem NIP-3 z nowym nr zeby na niego
    > wyslali

    W wiekszosci urzedow najpierw rozliczaja PITy roczne, zwracaja pieniadze
    nieaktualna droga, a w nastepnej kolejnosci dopiero jako mniej
    priorytetowe przetwarzaja NIP-3. Znam kilka takich przypadkow z roznych
    urzedow i urzad wyjasnil, ze wlasnie dlatego.

    Jest to oczywiscie bezsensowne.

  • 6. Data: 2002-09-07 20:50:13
    Od: "Alek" <y...@s...cyf-kr.edu.pl>

> [...]
    "taryfe
    > 0" to moje dane widnialy w systemie bo z 5 lat temu mialem tam krotko
    Co innego twoje dane a co innego rachunek, jezeli cos nabroiles i bank
    wypowiedzial ci umowe = zamknale rachunek wpisal do bik.pl czy innego
    rejestru to dane o tym rachunku przechowuje tak samo jak gdy byles ok,
    informacje o rachunku sa zawsze w banku i w razie czego moga posluzyc do
    odtworzenia historii na rozne potrzeby ;)) , ale jesli rachunek zostal
    zamkniety to przelew i tak wroci gdyz nawet majac l.k. IBAN jesli jest
    zamkniety to zwroca bo rachunek jest zamkniety BTW ja mialem sytaucje z US
    bo zamknalem unikonto w millennium i otworzylem millepensje zlozylem
    stosowna aktualizacje na cele zwrotu podatku of i zadzwonilem zaniepokojony
[...]
    zeby na niego wyslali, to sie spytala co ja tak czesto skladam aktualizacje,
    odpowiedz byla prosta"to nie pani sprawa, kiedy beda wyslane pieniadze?"
    byly za ok 4-5 dni (SYBIR).