  • 1. Data: 2004-10-18 13:42:28
    Temat: placanie kartami w MORD-zie
    Od: "Lelek" <l...@g...pl>

    Witam!

    Mam dwa problemy:
    Otoz w krakowskim MORD (Małopolski Osrodek Ruchu Drogowego) placilem karta
    za egzamin na prawo jazdy Zony. Jest tam agencja PKO BP wyposazona w POSy.
    Za egzamin teoretyczny placilem karta Inteligo. Pani w okienku spisala mnie
    z dowodu (sic!) i do kwoty egzaminu doliczyla kwote 3zl jako prowizje od
    przelewu. Moje pytanie jest nastepujace: czy mala prawo doliczac prowizje
    przy zaplacie VE? Wydawalo mi sie ze placac za przelew "tradycyjny", czyli
    wplacajac gotowke doliczna jest prowizja za obsluge, czy opieke i
    zabezpieczeniem pieniedzy. Jednak przy karcie dokonywana jest transakcja
    bezgotowkowa. Czy to normalne, czy mam sie uzerac z reklamacjami?

    Druga sprawa dotyczy tego samego osrodka. Za egzamiin praktyczny zaplacilem
    kredytowka VE mBanku. W tym przypadku takze doliczono mi 3zl prowizji. Po
    kilku dniach przegladajac biezace transakcje na stronach mBanku zauwazylem
    ze doliczona zostala do tej transakcji kolejna prowizja w wyskosci 5zl od
    wyplaty gotowkowej z banku. Zdziwiony zadzwonilem na mLinie, a tam Pani
    expert stwierdzila ze wszystko jest OK. Mimo, ze nie dostalem gotowki do
    reki, to ta transakcja tak zostala rozliczona. Oczywscie nie obowiazuje w
    takim przypadku bezprocentowy okres....
    Pytanie:skad ja mialem to wiedziec, przeciez placilem za usluge, na agencji
    nie bylo zadnych informacji na ten temat, a pani obslugujaca o niczym mnie
    nie poinformowala. Mam straszny dysonans poznawczy, bo jakos nie moge sie
    zgodzic z takimi zasadami....

    Pozdrawiam i prosze o pomoc/rade/wyjsnienie mi tych przypadkow

    Pozdrawiam

    lelek

  • 2. Data: 2004-10-18 14:01:32
    Temat: Re: placanie kartami w MORD-zie
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > zabezpieczeniem pieniedzy. Jednak przy karcie dokonywana jest
    > transakcja bezgotowkowa. Czy to normalne, czy mam sie uzerac z

    Prawdopodobnie przeprowadzone zostały 2 operacje, choć Ty dostrzegłeś jedną.
    Pierwsza to wypłata gotówki w POSie (bezpłatna), a druga to wpłata na
    rachunek MORD (prowizja 3 PLN). Czy dostałeś slipa do podpisania oraz
    dodatkowo kwitek potwierdzający wpłate na rachunek?

> [...]
    > o niczym mnie nie poinformowala. Mam straszny dysonans poznawczy, bo
    > jakos nie moge sie zgodzic z takimi zasadami....

    Informację miałeś na slipie - było tam prawdopodobnie napisane "operacja
    gotówkowa", a Ty to podpisałeś - stąd mbank naliczył prowizję i odsetki.

  • 3. Data: 2004-10-18 14:06:09
    Od: "Piter" <p...@t...pl>

    "Lelek" news:cl0h88$jmj$1@inews.gazeta.pl
    > Witam!

    Cześć :)
    Jeżeli chodzi o płatności u krakowskich MORDerców to tak jest w ogóle taki
    cyrk na kółkach, że szkoda gadać :) Nawet nie masz podanej informacji, że
    złodzieje biorą od ciebie 3 zł za przelew :( Smutne to jest...

  • 4. Data: 2004-10-18 14:11:35
    Od: "Lelek" <l...@g...pl>

    Czy dostałeś slipa do podpisania oraz
    > dodatkowo kwitek potwierdzający wpłate na rachunek?

    Faktycznie, dostalem slipa i kopie wplaty na rachunek....

    Lelek

  • 5. Data: 2004-10-18 19:20:12
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jeżeli chodzi o płatności u krakowskich MORDerców to tak jest w ogóle taki
    > cyrk na kółkach, że szkoda gadać :) Nawet nie masz podanej informacji, że
    > złodzieje biorą od ciebie 3 zł za przelew :( Smutne to jest...

    A co ma MORD do tego? Tą opłatę pobiera PKO BP - nikt Ci nie każe tam
    właśnie płacić.

  • 6. Data: 2004-10-18 19:23:40
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Lelek napisał(a):

    > Faktycznie, dostalem slipa i kopie wplaty na rachunek....

    No właśnie. Czyli wypłata GOTÓWKI w wysokości kwota plus prowizja za
    wpłatę gotówkową.

    W tej samej chwili dokonywana jest wpłata GOTÓWKI na rachunek z kwitka.
    Pieniędzy nie widziałeś bo i po co.
    A na slipie jest info o wypłacie gotówki.

    Pozostaje pytanie: na jaki rachunek się wpłaca, że się płaci za to prowizję?

  • 7. Data: 2004-10-18 19:24:35
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Piter napisał(a):

    > Jeżeli chodzi o płatności u krakowskich MORDerców to tak jest w ogóle taki
    > cyrk na kółkach, że szkoda gadać :) Nawet nie masz podanej informacji, że
    > złodzieje biorą od ciebie 3 zł za przelew :( Smutne to jest...

    KTO bierze ?

  • 8. Data: 2004-10-18 19:25:18
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > KTO bierze ?

    I za jaki 'przelew' ??

  • 9. Data: 2004-10-18 19:26:21
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Pozostaje pytanie: na jaki rachunek się wpłaca, że się płaci za to
    prowizję?

    Na rachunek inny niż PKO BP - to samo jest we Wrocławiu w WORD - jest tam
    agencja PKO BP, ale WORD ma konto gdzie indziej (teraz juz nie pamiętam
    gdzie).

  • 10. Data: 2004-10-18 19:28:24
    Od: "Lelek" <l...@g...pl>

    > A co ma MORD do tego? Tą opłatę pobiera PKO BP - nikt Ci nie każe tam
    > właśnie płacić.

    Owszem, nie kaze, ale tamtejsza agencja PKO BP (SA) jest baaardzo
    uprzywilejowana. Chcac placic przelewem, lub np. na poczcie, delikwent jest
    zobowiazany do potwierdzenia wplaty w ksiegowosci MORDu. Wtedy zadne
    pieczatki innych placowek bankowych, czy instytucji, a tym bardziej wydruki
    mBanku, czy Inteligo nie sa honorowane

    Lelek