  • 1. Data: 2003-05-06 09:00:58
    Temat: kk mBank
    Od: "aa0" <a...@...pl>

    Mam okazje nabyc kk tego banku, ktora wydaje sie byc atrakcyjna, ale
    upewnilem sie dzwoniac do Citi jak przeliczane sa ich karty. Wiec Visa
    przeliczana jest z całego swiata przez Euro, natomiast MasterCard z Europy
    przez Euro, z pozostalej czesci swiata przez dolar. Posiadam jedna i druga
    karte tego banku lacznie z kartami dodatkowymi i koszt wydania dwoch kk Citi
    (po znizkach po negocjacji) to jest jedna kk mBanku (Visa Classic). Prosze
    Szanownego Grona (jestem zachwycony kontem w mBanku i obsluga) ale kk tego
    banku wydaje mi sie po prostu za droga i chyba bede wolal zostac przy Citi.
    Prosze sprobojcie przekonac mnie i przedstawic zalety kk mBanku bo chcialbym
    ja miec przekonanym bedac ze nie przeplacam.
    Z powazaniem Tomek

  • 2. Data: 2003-05-06 09:27:12
    Temat: Re: kk mBank
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "aa0" <a...@...pl> napisał w wiadomości
    > Prosze sprobojcie przekonac mnie i przedstawic zalety kk mBanku bo
    chcialbym
    > ja miec przekonanym bedac ze nie przeplacam.

    porownujac tylko oplaty - w skali roku karta citi jest drozsza nie tylko od
    mbankowej, ale i tak uwazam ze vc w mbanku jest zbyt droga :(
    przy tym zdzierstwie jakie uprawiaja wszystkie banki za karty vc, jej
    uzytkowanie jest nieatrakcyjne i w zasadzie konieczne tylko dla osob
    korzystajacych z zakupow internetowych
    ja liczylem to tak (dla jakiejs tam rodziny o wydatkach lekko powyzej
    sredniej krajowej)

    miesieczne wydatki 2000 daja srednio 1000 zl kredyt (bo czesc wydatkow jest
    na poczatku okresu a czes na koncu) a to daje max 50 zl oszczednosci
    rocznej, czyli placac za karte 58 zl - doplaca sie juz do tego interesu
    kilka zl (w porownaniu do zwyklej i bezplatnej karty platniczej),
    wziecie dodatkowej karty np dla malzonaka - czyni te forme wydatkow zupelnie
    nieoplacalna i moze sie okazac, ze tak samo wychodzi kredyt w koncie i to
    pomimo drakonsko wysokich odsetek od kredytow.

  • 3. Data: 2003-05-06 11:03:05
    Od: "Michal Grochala" <m...@s...pl>

    "aa0" <a...@...pl> wrote in message news:b97tsq$l89$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Mam okazje nabyc kk tego banku, ktora wydaje sie byc atrakcyjna, ale
    > upewnilem sie dzwoniac do Citi jak przeliczane sa ich karty. Wiec Visa
    > przeliczana jest z całego swiata przez Euro,

    Powaznie Visa Citi jest przeliczana przez Euro ?
    Pytam bo caly czas myslalem ze przez Dolara.

    Michal

  • 4. Data: 2003-05-06 13:28:49
    Od: "aa0" <a...@...pl>

    > Powaznie Visa Citi jest przeliczana przez Euro ?
    > Pytam bo caly czas myslalem ze przez Dolara.
    >
    > Michal

    Jestem po rozmowie z infolinią, nie wierzysz zadzwon.

  • 5. Data: 2003-05-06 23:19:34
    Od: "JaGery" <j...@n...op.pl>

    > Powaznie Visa Citi jest przeliczana przez Euro ?
    > Pytam bo caly czas myslalem ze przez Dolara.
    >
    > Michal
    >

    >Jestem po rozmowie z infolinią, nie wierzysz zadzwon.

    hmm... a mi w oddziale 3 tygodnie temu powiedzieli, że przez dolary. Dziwne.
    Ale niekompetencja pań w oddziale - bardzo możliwa.

  • 6. Data: 2003-05-07 12:51:46
    Od: "Zbiggy" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krab" <_...@h...pl__> napisał w wiadomości

> [...]
    > na poczatku okresu a czes na koncu) a to daje max 50 zl oszczednosci
    > rocznej, czyli placac za karte 58 zl - doplaca sie juz do tego interesu

    a ja bym to policzył tak:

    KK:
    masz 2000 na początku miesiąca i z tego robisz "lokatę" na 52 dni np. na
    emaxie (przy 4,8% minus belka dostaniesz odsetki prawie 11zł/52 dni., ale
    rocznie (nie uwzględniam reinwestowania tych "zysków") powinno to dać
    11*12=~130zł, bo dzięki GP możesz w ciągu roku założyć 12 lokat
    *52-dniowych* (przez 22 dni robisz nowe zakupy nie zapłaciwszy jeszcze za
    te z ub. miesiąca)!

    KD:
    Alternatywą dla takiego postępowania jest korzystanie z darmowego elektrona,
    wtedy przy 4,8% brutto i średnio_miesięcznym_ [tu nie ma grace periodu!]
    saldzie 1000zł będziesz dostawał ok. 3,15 zł odsetek netto miesięcznie,
    a rocznie wyjdzie niecałe 38 zł.

    A zatem ta rodzinka zyskuje prawie 93 zł/rok na pokrycie kosztów związanych
    z obsługą karty.

    Być może jest jakaś luka w moim rozumowaniu, zapraszam do polemiki.

    Zbig.

  • 7. Data: 2003-05-07 13:29:31
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Zbiggy" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 11*12=~130zł, bo dzięki GP możesz w ciągu roku założyć 12 lokat
    > *52-dniowych* (przez 22 dni robisz nowe zakupy nie zapłaciwszy jeszcze za

    gdyby z 2000 tysiecy dalo sie uzyskac rocznie 130zl odsetek po
    opodatkowaniu - to lokata taka musiala by byc na 8 % (osiem) - i to jest
    wlasnie twoja luka w rozumowaniu :-)) rowniez w poprzednim watku - dlatego
    tez wychodza ci jeszcze dodatnie pozytki z kk - zakladasz ciagle ze rok ma
    12*54 dni czyli az 648 :-)))

  • 8. Data: 2003-05-07 15:13:54
    Od: "Michal Grochala" <m...@s...pl>

    "aa0" <a...@...pl> wrote in message news:b98dip$lkm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jestem po rozmowie z infolinią, nie wierzysz zadzwon.

    Wlasnie dostalem odpowiedz, Citi Visa jest rozliczana za granica przez
    Dolara.

    Michal,

  • 9. Data: 2003-05-07 16:59:12
    Od: "Zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > rowniez w poprzednim watku - dlatego
    > tez wychodza ci jeszcze dodatnie pozytki z kk - zakladasz ciagle ze rok ma

    nie zgadzam się - masz co miesiąc NOWE 2 tysiące (np. przelew z pracy), i
    każde z nich lokujesz na 52 dni - to nie jest żaden oscylator!
    A więc moje wyliczenia uważam za aktualne.

    Zbig.

  • 10. Data: 2003-05-07 17:51:27
    Temat: Re: kk mBank - oplacalnosc
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > nie zgadzam się - masz co miesiąc NOWE 2 tysiące (np. przelew z pracy), i
    > każde z nich lokujesz na 52 dni - to nie jest żaden oscylator!
    > A więc moje wyliczenia uważam za aktualne.

    ładnie nazwane - oscylator :-))
    faktycznie uzywasz oscylatora !!
    te 8% osiaganych zyskow z tej lokaty tez nie przekonalo cie o bledzie ??
    tego nie da sie dzis osiagnac inaczej jak wlasnie przez oscylator !!!!
    no dobra - z innej beczki - mze linka skocz tu:
    http://www.bankier.pl/fo/konta/narzedzia/kalkulator_
    karty/index.html
    dla vc mb w kombinacji z 5% w lg oraz 2000 zl wydatkow - jest ładna
    odpowiedz kalkulatora:

    " Nie opłaca się korzystać z tej karty kredytowej przy podanych warunkach"

    finansowo oplacalne jest to dopiero powyzej kwoty 2000 zl
    natomiast dla ve mbanku prog oplacalnosci wyliczono na 971 zł !
    Bardzo ladny kalkulator - polecam wszystkim

    Tak, ze niestety - podtrzymuje swoja teze, ktora probowales obalic
    -- statystycznie kazdy doplaca do posiadanej karty kredytowej ---
    a majac poparcie jw - osmielilem sie to nawet podkreslic
    :-)))
    moze sie to zmienic wlasnie w przypadku nowego kredytowego elektrona (oraz
    podobnej oferty w pkobp!!), bo ich prog oplacalnosci reprezentuje
    statystyczny srodek statystycznego polaka z zarobliem deko ponad 2k a wiec
    wydatkami na karte w granicach 1K
    oczywiscie sa inne korzysci - np mozliwosc placenia w necie, czy też
    "czrno-srebrne fiu fiu" :-))) (pamietasz ?) :-)

    oczywiscie jestem Ci wielce wdzieczny za dyskusje w temacie groszowych
    korzysci :_)) bo samego mnie one bardzo od jakiegos czasu interesowaly, a
    byc moze komus pomoze powiedziec sobie - nie - nie jest mi to potrzebne :-))
    bo po diabla mam dawac bankowi iles tam piw gratis
    :-)
    a jeszcze dodam niezdecydowanym, ze kredyt odnawialny w koncie uwazam za
    duzo lepsza alternatywe niz karte kredytowa
    - nizsze odsetki
    - brak kar za chocby 1 dniowa zwloke w platnosci czy tez nawet 1 groszowy
    brak splaty kwoty glownej (co mnie sie niestety trafilo)
    itp