  • 1. Data: 2003-10-14 11:01:39
    Temat: jaki fundusz akcji?
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Witam
    Mam ok 2tys. zł, chcę je zainwestować na 9-10 miesięcy.
    Jaki fundusz z dostępnych w Supermarkecie mBanku polecacie?
    Obligacyjne chyba teraz odpadają?
    Może akcyjne? Tyklo który??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    UWAGA KONKURS!! Wyslij swoja relacje i wygraj roczna prenumerate
    "Podrózy". Szczególy na www.tramping.slask.prv.pl

  • 2. Data: 2003-10-14 17:15:58
    Temat: Re: jaki fundusz akcji?
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Obligacyne (zwłaszcza polskich obligacji) odpadają.

  • 3. Data: 2003-10-14 18:35:09
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    > Obligacyne (zwłaszcza polskich obligacji) odpadają.

    Tak też mi się wydaje dlatego pytałem o pomoc w wyborze funduszu akcji,
    ewentualnie jakiś hybrydowy.
    Nigdy nie kupowałem jednostek żadnego funduszu i nie wiem na co zwracać
    uwagę oprócz stopy zwrotu.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański

  • 4. Data: 2003-10-14 19:18:55
    Od: "Zibi" <n...@w...pl>

    > Tak też mi się wydaje dlatego pytałem o pomoc w wyborze funduszu akcji,
    > ewentualnie jakiś hybrydowy.
    > Nigdy nie kupowałem jednostek żadnego funduszu i nie wiem na co zwracać
    > uwagę oprócz stopy zwrotu.

    Własnie, pewnie nie tylko stopy zwrotu. Czy może mi ktoś wytłumaczyć
    dlaczego połowa funduszy akcyjnych miała spadki a połowa jakis tam niewielki
    wzrost skoro generalnie giełda dzisiaj miała jakąś raczej tendecje
    wzrostową. Pewnie zależy to od pakietu akcji jakie dany fundusz posiada?

    Zibi

  • 5. Data: 2003-10-14 19:30:56
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bmhib4$fm7$...@n...news.tpi.pl,
    Zibi <n...@w...pl>:

> [...]
    > niewielki wzrost skoro generalnie giełda dzisiaj miała jakąś raczej
    > tendecje wzrostową. Pewnie zależy to od pakietu akcji jakie dany

    przyczynki do odpowiedzi znajdziesz w roznych miejscach tego watku:

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=906
    83&t=90576&v=f

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-10-14 21:38:45
    Od: "Zibi" <n...@w...pl>

    > przyczynki do odpowiedzi znajdziesz w roznych miejscach tego watku:
    >
    > http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=906
    83&t=90576&v=f

    Dzięki Robercie, czyli tak biorąc pod uwagę dłuższe inwestycje(rozważam
    akcje) warto wybrać różne fundusze(rózne koncepje inwestycji) ale powstaje
    pytanie zyski+opłaty manipulacyjne+kwota inewestycji. Mieszanie tych
    funduszy da pewnie jakiś tam zysk? Powstaje następne pytanie które mnie
    nurtuje. W przypadku Mbank inwestycja w fundusze np. skarbiec wolna od
    opłat("większych") narazie?! Jak wyczuć "moment" kiedy wycofać kasę z akcji?

    Zibi

  • 7. Data: 2003-10-14 21:50:47
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bmhqo3$8t1$...@a...news.tpi.pl,
    Zibi <n...@w...pl>:

    > Dzięki Robercie, czyli tak biorąc pod uwagę dłuższe
    > inwestycje(rozważam akcje) warto wybrać różne fundusze(rózne koncepje
    > inwestycji)
    Ja bym tak nie zrobil i nie to bylo clue moich wyliczen na Forum. Jesli
    decydujesz sie na akcyjne, to jak porownasz ich zachowanie, roznia sie tez
    stabilnoscia - np. niektore mniej traca na spadkach, ale tez nie winduja sie
    tak spektakularnie na wzrostach akcji. Wybierz ten, ktorego profil Ci
    odpowiada przy akceptowanym stopniu ryzyka.

    > ale powstaje pytanie zyski+opłaty manipulacyjne+kwota
    > inewestycji. Mieszanie tych funduszy da pewnie jakiś tam zysk?
    Jesli zmieszasz rozne akcyjne, a bedzie ogolna dekoniunktura gieldowa, to
    tylko usrednisz straty. Mieszanie roznych akcyjnych IMHO nie ma sensu, a
    jesli to nie wielu.

    > W przypadku Mbank
    > inwestycja w fundusze np. skarbiec wolna od opłat("większych")
    > narazie?!
    W SFI mBanku nie ma zadnych oplat dystrybucyjnych do wszystkich funduszy.

    > Jak wyczuć "moment" kiedy wycofać kasę z akcji?
    Ba :)
    Analiza fundamentalna, analiza techniczna.... "cut your losses" ...
    Sorki, ale za szeroki temat na ten wątek :))

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-10-15 03:04:35
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Tue, 14 Oct 2003 13:01:39 +0200, "Marcin Lubojański"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Witam
    >Mam ok 2tys. zł, chcę je zainwestować na 9-10 miesięcy.
    >Jaki fundusz z dostępnych w Supermarkecie mBanku polecacie?
    >Obligacyjne chyba teraz odpadają?

    Ja mam troche wieksza kwote rozdzielona po rowno miedzy CitiAkcji i
    Skarbiec Akcja - obydwa ida leb w leb i wyniki sa calkiem calkiem :)
    Wziawszy pod uwage pogloski o hossie (lub bessie ;) nie zamierzam nic
    tam mieszac :)

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2003-10-15 06:52:12
    Od: "Zibi" <n...@w...pl>

> [...]
    > Skarbiec Akcja - obydwa ida leb w leb i wyniki sa calkiem calkiem :)
    > Wziawszy pod uwage pogloski o hossie (lub bessie ;) nie zamierzam nic

    Hm... mam identycznie co do akcji ale resztę kasy rozrzuciłem po każdy
    rodzajach funduszy. Czy nie korzystniej dokonać konwersji na czas bessy czy
    jakieś tam stagnacji?

    Zibi

  • 10. Data: 2003-10-15 21:24:36
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > opłat("większych") narazie?! Jak wyczuć "moment" kiedy wycofać kasę z
    akcji?

    to jest własnie teraz :-)
    taka rade słyszałem: 1) jak kurs spadnie wiecej niż byś chciał.
    (minimalizacja straty)
    2) jak zysk jest taki jak bys chciał (realizacja zysku)
    3) jak nic się nie dzieje (stagnacja-brak dalszych zysków)

    "ale to do ciebie nalezy decyzja"