  • 1. Data: 2011-04-04 04:53:23
    Temat: ing - paranoja?
    Od: Maruda <m...@n...com>

    Robiłem dziś przelew na lokatę, owszem, kwota znacząco duża, numer
    rachunku docelowego, jak to na lokatach - jednorazowy. Ono uznało, że
    dyspozycja ma nietypowy charakter (słusznie) i zrobiło dodatkową
    weryfikację.

    No i tutaj nie widzę sensu, bo ono wysłało drugi kod SMS na ten sam nr
    tf. i wyświetliło drugie okienko (w innym motywie) do wprowadzenia kodu.

    Jeśliby transakcja była oszustwem, to należałoby użyć innego kanału
    potwierdzenia, np. zapytać o jakieś dane, które nie są widoczne wprost w
    serwisie transakcyjnym i zażądać odpowiedzi T/N. Bo przecież jeśli
    "złodziej" przejął numer telefonu (albo zainstalował forwarder), to
    powtórny kod SMS zupełnie nic nie daje!

    A jeśli tylko chodzi o to, żeby klient zastanowił się jeszcze raz, czy
    na pewno nie pomylił się, to po co ponowny kod SMS? Należałoby jedynie
    wyświetlić mu okienko dialogowe z opisem i jednym przyciskiem "Tak,
    jestem pewien".

    Dobrze kombinuję?
    Jeśli ktoś z ING to podchwyci, to proszę nie zapomnieć kto był autorem
    pomysłu. "Zautoryzuję się" podając kwotę i godzinę operacji.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2011-04-04 05:49:58
    Temat: Re: ing - paranoja?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.04.2011 06:53), Maruda wrote:

> [...]
    > na pewno nie pomylił się, to po co ponowny kod SMS? Należałoby jedynie
    > wyświetlić mu okienko dialogowe z opisem i jednym przyciskiem "Tak,

    Jeżeli o to ma chodzić, to przepisanie kodu SMS daje większą gwarancję
    że klient nie powie "łoj, tak mi się kliknęło, co innego miałem na myśli"

    p. m.