  • 1. Data: 2019-12-17 23:13:28
    Temat: Zmiana mBank Intensive na Pekao Świat Premium?
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Zawsze byłem klientem MultiBanku, który bardzo lubiłem za prostotę i przejrzystość.
    mBank nie był zatem moim wyborem. Dzielnie znosiłem "społecznościowy" aspekt mBanku.
    Najnowsza odsłona systemu online, to kolejna kpina z klientów przez domyślne
    ukrywanie rachunków podczas zalogowania. Ja wiem, że ten bank pozwala na
    personalizacje, układanie kafelków, reorganizacje produktów, ale w istocie rzeczy kto
    ma na to czas?

    Mam bardzo stare konto w ogóle nie używane od lat w Pekao zwane Eurokonto Net.
    Zalogowałem się z ciekawości i zarówno stary, ale i zwłaszcza nowy wygląd systemu
    bankowości online jest niezwykle przejrzysty. To jest właśnie to czego oczekuje od
    banku. Przejrzałem ich ofertę i chyba najbliższym odpowiednikiem byłoby konto Świat
    Premium. Przy podobnych założeniach finansowych (tj. 200,00 tys. zł) większość rzeczy
    jest bezpłatnych. Spojrzałem na oferty lokat i są nawet lepsze jak w mBanku, gdzie 24
    miesiące jest 1%, a w Świat Premium 1.10% i to na 12 miesięcy. Nigdy nie
    przypuszczał, że Pekao może mieć lepsze oprocentowanie lokat od mBanku!

    Jakieś za lub przeciw?

  • 2. Data: 2019-12-18 12:27:38
    Temat: Re: Zmiana mBank Intensive na Pekao Świat Premium?
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-12-17 o 23:13, Stiwi pisze:
> [...]
    miesiące jest 1%, a w Świat Premium 1.10% i to na 12 miesięcy. Nigdy nie
    przypuszczał, że Pekao może mieć lepsze oprocentowanie lokat od mBanku!

    PeKaO ma dość archaiczny system transakcyjny, założyłem sobie tam konto
    z ciekawości, bo wielu klientów korzysta z hipo w tym banku

    lokata na 1,1% na 12 m-cy? przy inflacji ~3%
    jak można chcieć świadomie tracić na takim depozycie

    jak już tak bardzo chcesz to najzwyklejsze konto w peksie też będzie ok
    (płatne smsy wkurzają), a depo mają teraz ciekawe w GNB

    lokata na 4 m-ce, pierwsze 2 po 3,5% a kolejne 1,8%
    można zerwać w każdej chwili, nie traci się odsetek

    powyższe dostępne w OF (z tego co widzę to w placówkach ani necie nie ma)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 3. Data: 2019-12-18 12:45:53
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Wednesday, December 18, 2019 at 12:27:35 PM UTC+1, Robert Sierant wrote:
> [...]
    > można zerwać w każdej chwili, nie traci się odsetek
    >
    > powyższe dostępne w OF (z tego co widzę to w placówkach ani necie nie ma)

    Ja się nie zachwycam lokatą 1%, tylko nie rozumiem jak lider bankowości online,
    internetowy mBank może mieć gorsze kursy od banku, który zawsze uchodził za
    "marmurkowy" i jak piszesz "archaiczny".

    Jednak moim zdaniem nowy wygląd bankowości online w Pekao jest niezwykle przejrzysty
    i łatwy w obsłudze. mBank to jakbym otworzył jeden z popularniejszych polskich
    internetowych portali: zawalony reklamami. Oferty na kredyty, które mnie nie
    interesują, co chwila mam jakieś 10+ nieprzeczytanych wiadomości, które mnie nie
    dotyczą. Pytania w stylu "czy byłeś grzeczny w tym roku?" po zalogowaniu. Co to bank
    dla nastolatków?

  • 4. Data: 2019-12-18 13:14:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aż zajrzałem do mBąka - ale póki co jeszcze nie mam najnowszego systemu.
    Ale dzięki - przypomniałeś mi o zamówieniu nowego wzoru debetówki WOŚP.

    Ty poważnie pytasz czy to jakiś nowy typ spamerskiej reklamy żubra - może to jakiś
    projekt zwolnionego syna Banasia?

    Bo o tych lokatach na 1,1% - ależ lepsze są od mBąka na 1%, no rewela ;>
    W sumie o 10% - taką mam też różnicę między citi w promo na 6 miesięcy (ale z
    warunkami) a milkiem na 3 miesiące (ale cyklicznie odnawiają) - 3% i 2,7% - i to na
    kontach oszczędnościowych, a nie lokatach.

    mBąk to obecnie "marmur dla nastolatków" - dobrze to ująłeś.
    "lider bankowości online, internetowy mBank" to slogany sprzed dobrych 10 lat, gdzieś
    Ty się uchował?
    Albo tak mocno Ci wyprali mózg tym multiBankiem...
    Bo żeby wpływ 7,5k i 20k to było "podobnie"?
    Chyba że i tak przez pryzmat ping-ponga patrzysz, wtedy bez różnicy - wczoraj
    zrobiłem rekord, obróciłem tą samą kasą między santanderem a citkiem 3 razy, nie
    płacąc za to nic (santander ma bezpłatne express elixir, a citek przyjmuje na drugą
    sesję chyba do 12 a na trzecią sesję rzeczywiście chyba do 15:30 - w każdym razie
    przelewy zlecone ok. 14:50 doszły do santandera 3. sesją - a w santanderze 1. sesję
    mam już przed 11, 2. ok. 14:45, a 3. zaraz po 17 - hihi, i jeszcze śmieszne jest to,
    że santander wydaje się księgować przelewy przychodzące wg numerów kont, więc
    przelewy z citka - numer 103 - są zaksięgowane nawet i kwadrans wcześniej niż z milka
    - numer 116 - oczywiście nbp i skarbonka byłyby jeszcze lepsze).
    I żeby przy takich warunkach wpływu akceptować tylko "większość rzeczy bezpłatnych"?

    Więc napisz, czego potrzebujesz, bo chyba chcesz zamienić siekierkę na kijek - choć
    może raczej z deszczu pod rynnę, bo trudno znaleźć coś nędzniejszego niż mBąk - ale
    żubr nie jest na to żadną alternatywą (choć nie widziałem tego ich nowego wynalazku).

  • 5. Data: 2019-12-18 13:58:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Żeby nie być gołosłownym to napiszę conieco o tym, co mam - a w ramach tych banków,
    które mam, również o tym, co sprawdzałem - w kontekście darmowości i jej warunków
    oraz ST (ew. apki).

    Do rozważenia santander.
    Jedyne zawracanie d4 przy darmowym "koncie jakie chcę" to ew. 5 transakcji
    miesięcznie dla darmowej plastikowej debetówki. Bankomaty CHYBA wszystkie darmowe
    (ale to sprawdź sam).
    Ale mają też darmowe debetówki HCE - a bankomatów pikaczowych coraz więcej.
    Alternatywa do bankomatów to blik (darmowe wszystkie obsługujące - więc już ponad 90%
    w PL) - plus unikalna możliwość tworzenia czeków blik w ST (a nie tylko w apce).
    Do tego premia - bezpłatne przelewy express elixir.
    Konto premium wymaga wpływu 10k/mc i daje wszystko darmowe (w tym express elixir).
    ST wg mnie całkiem niezły i prosty, jedynie trochę wkurza "pulpit" i niemożliwość
    zmiany strony startowej - ale i z tym można sobie dać radę.
    Apka prosta.

    Milek - konto 360 wymaga wpływu 1k/mc i 1 transakcji debetówką - wtedy jest 3*0,
    łącznie z blikiem. Debetówki HCE też są.
    Konto premium - wpływ 10k, wszystko darmowe.
    ST - tutaj też pulpit niepotrzebnie udziwnili, reszta prosta i przejrzysta.
    Apka OK.

    Citi - konto priority 3*0 za wpływ 5k/mc. Konto gold to już nieco wyższa półka.
    ST wg mnie głupawy, ale używać się da.
    Apka - przedziwna.

    inteligo - tutaj masz przede wszystkim stary ale jary ST. Oferta taka sobie, premium
    nie ma, a zwykłe wymaga obrotu 100zł/mc dla darmowej debetówki - i niestety nie ma
    alternatywy debetówki HCE (żeby mieć HCE trzeba mieć plastik), zaś darmowe bankomaty
    blik to tylko PKO i santander.
    Apka IKO - niezła.

    I jeszcze jeśli się szuka prostoty, to może być kantor aliora - choć może jednak nie
    do końca, bo ostatnio "popisali" się nowym ST, potrzebnym jak piąte koło u wozu oraz
    niestety popsuli debetówkę wielowalutową - była 3*0 w PL, a od 15 grudnia niestety
    już tylko 1 wypłata w miesiącu bezpłatna - i nie ma nawet alternatywy blik.

    Milczeniem pominąłem mBąk, bnp paribas, ideę (klonów nikomu nie polecam) oraz N26 i
    curve - poza tematem.

    Karty kredytowe to osobny temat, tutaj wg mnie przede wszystkim liczy się oferta,
    poza tym łatwość uzyskania - czyli przede wszystkim dostępność "ofert na klik",
    szczególnie dla prowadzących 1-os. DG - a sam ST to najmniej ważna sprawa, byle się
    dało co miesiąc wyciąg uzyskać.

    Niektórzy jednak wolą razem z kontem - choć to błąd, bo nie po to ma sie debetówkę i
    kredytówkę, by obie przestały na raz działać przy padzie lub serwisie jednego banku
    (inna sprawa, że jedna debetówka i jedna kredytówka to też mało - ja mam 16 ;).
    Ale zarówno oferta jak i dostępność do polecenia w santanderze, milku i citku.

  • 6. Data: 2019-12-18 13:58:55
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Wednesday, December 18, 2019 at 1:14:14 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    żubr nie jest na to żadną alternatywą (choć nie widziałem tego ich nowego wynalazku).

    Spamerski to niestety stał się dla mnie mBank z tymi swoimi społecznościowymi
    fajerwerkami i wklejonymi po bokach reklamami produktów, który nie potrzebuje, a
    których z widoku usunąć nie można.

    Ponad 10 lat nie mieszkam w Polsce, więc na pewno nie jestem na bieżąco w tym co się
    dzieje na rynku. Na pewno nie interesują mnie rozwiązania w robienie przelewów między
    bankami celem osiągnięcia wyższego statusu. Podobnie jak nie interesują mnie lokaty
    na 3 miesiące, których trzeba pilnować albo odnawiać. Poza tym większość ma jakieś
    ograniczenia w stylu 100,000-200,000. Ja nie mam na to czasu. Płacę co miesiąc kilka
    rachunków przez mBank i nie mogę strawić tego ich systemu online.

    Co do 1% vs 1.1%, tak to jest 10% różnicy jak słusznie zauważyłeś. Z tym że przykład
    mój był zły, ponieważ mbank 1% na 24 miesiące, w PEKAO na taki sam okres jest 1.20%,
    więc 20% więcej. Przy 500 tyś zł na lokacie, to jest 1000 zł różnicy w skali roku i
    2000 zł w ciągu 24 miesięcy. Na pewno są lepsze oferty na rynku, ale 20% nokaut przez
    "archaiczny marmurek" to chyba obraz obecnej "społecznościowej" kondycji mBanku.

    Poza tym rozwiązania Pekao, w tym ich karta rewolucyjna, chyba są na całkiem dobrym
    poziomie z tego co widzę. Mają też własny kantor - jak dobry nie wiem. Ogólnie jak na
    marmurek archaiczny jaki pamiętam sprzed 20 lat, to chyba się mocno podciągnęli i
    chyba niespecjalnie ustępują np. mBankowi w rozwiązaniach. W dodatku Pekao to solidna
    marka z długą historią, dla niektórych to też jest istotne.

  • 7. Data: 2019-12-18 14:21:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to w końcu czego potrzebujesz?
    "Płacisz kilka rachunków", "nie interesuje Cię ping-pong" - a jednocześnie chcesz
    gwarantować 20k wpływu?
    Czy to tylko przykład, a nie masz problemu z płaceniem za konto?
    Chyba że te "kilka rachunków" w sumie opiewa jednak na 20k ;>

    Własne kantory ma już spora część banków - np. santander - kursy na poziomie kantoru
    aliora, ale konta walutowe płatne (ZTCP gdy są puste). W żubrze nie sprawdzałem.

    Karta mc fx żubra rzeczywiście dobra jak ktoś ma zamiar płacić za granicą.
    Podobną - visę świat - ma też mBąk do kont intensive, można (można było ?) mieć na 2
    lata za darmo (choć to chyba tylko dla nowych klientów, dla starych tylko pół roku).
    I jeszcze tylko visa getoutu - przy wszystkich innych bankach trzeba coś kombinować -
    jeszcze względnie mało w przypadku np. karty wielowalutowej aliora - albo po prostu
    za granicę wziąć coś w rodzaju N26 (które polecam - oczywiście konto w euro, bo to
    niemiecki bank - ale obsługują już prawie całą unię/EOG).

    mBąk tak spoczął na laurach że wszyscy go już nie tylko dogonili, ale i przegonili. I
    raczej nic się tu nie poprawi - bardziej już popsuć tego, co było kiedyś bardzo
    dobre, obecna ekipa nie da rady - nie tylko dlatego, że sięgnęli dna, ale bank też
    idzie pod młotek (to swoją drogą kolejna zachęta do ewakuacji).
    Jako plaster na syf w mBąku mogę polecić adBlocka.
    Ja póki co mam jeszcze wybieloną wersję "nowego" ST mBąka - więc nie mam pojęcia, jak
    wygląda wersja "najnowsza".
    Na buractwo i traktowanie klientów jak dzieci nic jednak nie poradzę ;P
    Dlatego sam trzymam jako zapas.

    Jednak jeśli mieszkasz poza PL to możesz mieć problem z założeniem konta w nowym
    banku. Może przez przelew weryfikacyjny się da - więc szukaj takich, które pozwalają
    na taki sposób "podpisania umowy".
    Ale karty też mogą nie chcieć wysłać za granicę - podobno robi to alior, więc opcję z
    kantorem aliora rozważ - będziesz miał wolną głowę co do opłat, przelewy zrobisz a
    bankomaty - jedna wypłata darmowa w miesiącu też za granicą, brak blika nie jest w
    Twoim przypadku wadą - a i pewnie masz jakieś konto w zagranicznym banku.
    Zaś do płacenia za granicą aliorowa karta wielowalutowa będzie idealna.
    ST z reklamami - ale adBlock sobie z nimi pięknie radzi.
    Żadna zaś polska kredytówka się do tej nie nadaje - oprócz visy getoutu i ew.
    pocztowego (ale ta jest płatna) - tyle że kto chciałby płacić kartami klonów?

  • 8. Data: 2019-12-18 14:46:53
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Wednesday, December 18, 2019 at 1:58:07 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    które mam, również o tym, co sprawdzałem - w kontekście darmowości i jej warunków

    Alior Kantor mam, jak dla mnie najlepsza karta dla tych co zarabiają w EUR. Można bez
    obaw płacić wszędzie na świecie, nawet w Polsce, oczywiście uważając na DCC. Kursy
    bezpośrednie MC. Już się kiedyś chyba co do tego zgodziliśmy jak założyłem wątek o
    nowej ich wielowalutowej karcie.

    Citi mam, to świetny bank dla Polaków za granicą ze względu na bezpłatne i
    natychmiastowe wewnętrzne przelewy CGT. Gold i tak wiele poza limitami transakcji nie
    wnosi. Co innego CPC i ich MC Elite World.

    O Millenium nie wiem nic poza tym że kiedyś chyba jako jedyni w Polsce wydawali karty
    Amexa.

  • 9. Data: 2019-12-18 14:52:41
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Wednesday, December 18, 2019 at 2:21:02 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
    > No to w końcu czego potrzebujesz?
    [...]

    Banku bez spamerskich fajerwerków w systemie online :) Opiekuna konta, który w swojej
    pomocy wykaże się większą kreatywnością załatwienia sprawy, niż wysłaniem osoby
    mieszkającej za granicą do oddziału :)

    Tu możesz zobaczyć nowy wygląd Pekao:
    https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/bankowo
    sc-elektroniczna/nowe-pekao24.html

    Na kartach mi specjalnie nie zależy, za granicą zwykle używam lokalnych kart, a do
    wielowalutowych transakcji online ostatnimi czasy najczęściej sięgam po wielowalutową
    kartę Alior Kantor.

  • 10. Data: 2019-12-18 15:18:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 14:46:55 UTC+1 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]
    Kursy bezpośrednie MC. Już się kiedyś chyba co do tego zgodziliśmy jak założyłem
    wątek o nowej ich wielowalutowej karcie.

    Hmm, ja na pewno napisałem, że N26 jest lepsze.
    Załóż, warto.
    Możesz z mojego linku polecającego ;)
    https://n26.com/r/dawidr0508

    A sam alior kantor spokojnie do płacenia rachunków wystarczy.
    Na reklamy w ST - adBlock (ja używam Nano Adblocker w firefox).

    > Citi mam, to świetny bank dla Polaków za granicą ze względu na bezpłatne i
    natychmiastowe wewnętrzne przelewy CGT. Gold i tak wiele poza limitami transakcji nie
    wnosi. Co innego CPC i ich MC Elite World.

    Hmm, gold ma większe limity?
    Wg TOiP wszystkie konta mają 100k przez internet.
    A to, jakie citi jest ogarnięte, pokazuje to, że ja mogłem sobie ustawić w ST limit
    200k... ;>
    Więc gold rzeczywiście nic nie daje - ew. większą premię za polecenia klienta (ale i
    trudniejsze warunki - teraz jest fajna promka citi priority - 600zł w sumie dla
    polecanego i polecającego - a jedyny warunek to 100k ping-pong w miesiąc, ktoś się
    tam chyba pomylił i za bardzo uprościł warunki, więc pewnie kolejnej takiej edycji
    już nie będzie - ale mam nadzieję, że 1200zł wpadnie za nic ;)

    A ten private client - to co niby takiego wspaniałego ma ta ich DEBETÓWKA mc world
    elite? Bo kredytówka ma chociaż bezprowizyjne płatności zagraniczne.
    Zresztą jak ktoś ma 3M do ulokowania albo 330zł do odżałowania co miesiąc (może się
    opłaci) to nie trzeba być nikim specjalnym, by takie konto założyć (i jeszcze 7k za
    polecenie dostać - tyle że trzeba mieć te 3M ;)

    > O Millenium nie wiem nic poza tym że kiedyś chyba jako jedyni w Polsce wydawali
    karty Amexa.

    Już nie wydają.
    Ale bank ogólnie przyjemny i też sporo łatwych promocji robią.