  • 1. Data: 2003-09-12 10:18:26
    Temat: W czym brać kredyt?
    Od: "Cris" <k...@W...onet.pl>

    Witam
    Jaką walutę należy obecnie wybrać? Mam zamiar kupić mieszkanie na kredyt.

  • 2. Data: 2003-09-12 10:33:25
    Temat: Re: W czym brać kredyt?
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cris" <k...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam [...]

    Ja bym poszedl w garniturze.

    Pozdro

    Maseł

    P.S. MSPANC

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

  • 3. Data: 2003-09-12 11:08:34
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cris" <k...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jaką walutę należy obecnie wybrać? Mam zamiar kupić mieszkanie na kredyt.

    Moje prywatne zdanie - PLN.

    Pozdraiwam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-09-12 11:11:36
    Od: "RysioPysio" <r...@N...pop.e-wro.pl>

    Użytkownik "Cris" <k...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > : Witam
    > : Jaką walutę należy obecnie wybrać? Mam zamiar kupić mieszkanie na
    > kredyt. :
    "W czym brać kredyt ?" - najlepiej kupić teczkę i wynająć ochroniarza :)
    Przepraszam za żart ale nie mogłem się powstrzymać.

    --
    pozdrawiam
    Rysiek

  • 5. Data: 2003-09-12 11:55:34
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Cris" <k...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pozdrawiam
    > Rysiek
    Zdecydowanie polecam w PLN. Poczytaj o tym na grupie.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 6. Data: 2003-09-12 12:24:00
    Od: "maja" <m...@g...pl>

    Jak masz dość kasy, żeby spłacać na początku wysokie raty - to w PLN, jak
    masz mniej kasy - to w CHF. Ja mam kred.w CHF od 4 lat i rata nigdy nie
    zbliżyła się nawet do tej, którą bym płaciła, jakbym wybrała PLN.

  • 7. Data: 2003-09-12 15:13:53
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > Jak masz dość kasy, żeby spłacać na początku wysokie raty - to w PLN, jak
    > masz mniej kasy - to w CHF. Ja mam kred.w CHF od 4 lat i rata nigdy nie
    > zbliżyła się nawet do tej, którą bym płaciła, jakbym wybrała PLN.

    Rata może nie ale porównaj ile masz jeszcze do spłacenia (w PLN) po aktualnym
    kursie sprzedaży CHF, w stosunku do sytuacji gdybyś wzięła kredyt w PLN.
    Popełniasz bład w rozumowaniu, który niestety często występuje na tej liście.
    Mianowicie, ludzie sądzą, że jeżeli kurs sprzedaży CHF wzrasta np. o 10% to
    jest to równoważne wzrostowi oprocentowania o 10%.
    Przykład takiego rozumowania.
    ***********************
    Aktualne oprocentowanie CHF równa się 3%. Kurs sprzedaży CHF wzrasta o 10%,
    czyli odpowiada to oprocentowaniu 3,3% i jest to jeszcze daleko do
    oprocentowania w PLN, które aktualnie jest na poziomie 6-7%. Jestem szczęśliwy.
    *************************

    Ponadto 4 lata temu oprocentowanie w PLN było bardzo wysokie w porównaniu do
    oprocentowania w CHF. Teraz różnica ta DRASTYCZNIE się zmniejszyła.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 8. Data: 2003-09-12 15:33:49
    Od: "maja" <m...@g...pl>

    Mówiłam o wysokości raty - nie obliczałam oprocentowania. Przez te 4 lata
    zapłaciłam dużo dużo mniej w przeliczeniu na PLN niż bym zapłaciła przy
    kredycie w PLN (kiedy kurs rósł - równocześnie spadło oprocentowanie). Poza
    tym teraz kurs CHF jest wysoki, więc biorąc teraz kredyt, po pierwsze kwota
    kredytu jest niższa niż gdyby się brało kredyt np. rok temu, po drugie
    zazwyczaj tak jest, że przez jakiś czas kurs rośnie, a potem maleje - na
    pewno kurs CHF nie będzie rósł w nieskończoność. Żeby rata zrównała się z
    ratą kredytu w PLN frank musiały kosztować 5-6zł (zależnie od oprocentowania
    PLN) - to jest mało realne.

  • 9. Data: 2003-09-12 16:43:14
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "maja" <m...@g...pl> wrote in message
    > Mówiłam o wysokości raty - nie obliczałam oprocentowania. Przez te 4 lata
    > zapłaciłam dużo dużo mniej w przeliczeniu na PLN niż bym zapłaciła przy
    > kredycie w PLN (kiedy kurs rósł - równocześnie spadło oprocentowanie).

    ile jeszcze lat kredytu zostało ?
    oczywiście miejmy nadzieję, że do końca wyjdziesz na plus
    chociaż jest duże prawdopodobieństwo, że po prostu wyjdzie ta sama suma co w
    przypadku ewentualnego płacenia w PLN
    no chyba, że kredyt masz na 5 lat :))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 10. Data: 2003-09-12 17:06:34
    Od: "maja" <m...@g...pl>

    Dopiero jak oprocentowanie PLN będzie prawie takie jak CHF, będzie mi się
    opłacało przewalutować kredyt. A na razie jestem bardzo do przodu...