    From: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bank na poczcie
    Date: Wed, 4 Jun 2003 16:43:22 +0200

    dzinksol <d...@p...fm> napisał w
    news:u8brdvc3s7jk37a7ko7gmrj3dk6nplla94@4ax.com:

    > Pwiedzcie mi taka sprawe: Posiadam firme wiec oczywiscie musze
    > posiadac konto w banku, ale praktycznie nie jest mi one potrzebne. ZUS
    > place przez konto Giro składka na poczcie. Czy to tzw konto na poczcie
    > wystarczy? Bo mam jeszcze konto w PKO SA gdzie "kradna" odemnie 40 zl
    > co miesiac. Konto to mam od zamierzchlych czasów Banku Pomorskiego i
    > tak juz jest, ale ostatnio zaisteresowalem sie ze chyba nie potzrebne
    > trzymam to konto.

    Obowiązku posiadania konta wcale nie ma. Jedynie USTAWA z dnia 19
    listopada 1999 r. "Prawo działalności gospodarczej" nakłada na
    przedsiębiorcę obowiązek dokonywania płatności przelewem, ale dotyczy to
    tylko dużych kwot.

    [Cytat]
    Art. 13.1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem rachunku
    bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy stroną transakcji
    jest inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość należności lub
    zobowiązań przekracza równowartość 3000 EURO albo równowartość 1000
    EURO, gdy suma wartości tych należności i zobowiązań powstałych w
    miesiącu poprzednim przekracza równowartość 10000 EURO, przeliczanych na
    złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym
    dokonywane są operacje finansowe,
    [Koniec cytatu]

    Jeśli nie osiągasz wymienionych w ustawie kwot, a konta faktycznie nie
    używasz, to szkoda marnować pieniądze na prowadzenie r-ku firmowego w
    "marmurze", zwłaszcza za takie pieniądze! Natomiast w zależności od
    profilu swojej działalności powinieneś ewentualnie rozważyć założenie
    sobie konta firmowego np. w mBanku, Multibanku lub Telepekao24 - bez
    porównania niższe koszty, a większa wygoda.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)