  • 1. Data: 2003-10-30 17:27:16
    Temat: PKO SA i podwójne przelewy
    Od: "Piotr Buczynski" <p...@p...eu.wytnij-to.org>

    Witam.

    Opis sytuacji:

    Jest sobie konto w PKO SO, na którym jest zdefiniowane zlecenie stałe
    (200zł) na moje drugie konto w mBanku. System w PKO miał czkawke i puścił
    przelew 2 razy - z rachunku odliczono 400zł. Po rozmowie z "miłą" panią za
    biurkiem zwrócono mi 200zł, więc po stronie PKO wszystko OK (sam się dziwię,
    że tak łatwo poszlo ;-).

    Na konto w mBanku dotarły oba przelewy (400zł).

    Pytania:

    Czy mam się zacząć cieszyć z gratisowych złotówek, czy PKO będzie próbowało
    odzyskać swoją kase ?
    Czy mBank ma prawo bez mojej zgody przelać spowrotem te 200zł ?
    Kiedy spodziewać się "smutnych panów" przed dzwiami ? ;-)

    PB

  • 2. Data: 2003-10-30 17:37:01
    Temat: Re: PKO SA i podwójne przelewy
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr Buczynski <p...@p...eu.wytnij-to.org> wrote:
    > Czy mam się zacząć cieszyć z gratisowych złotówek, czy PKO będzie
    > próbowało odzyskać swoją kase ?

    Jak myslisz? Przeciez te pieniadze nie sa niczyje. Zapewne "beknie" kasjerka
    i z jej pensji lichej zabiora..
    A kase pewnie sami sobie odbiora z twojego konta w Pekao jak sie kapna co i
    jak.
    Reasumujac - idz i oddaj sam.

  • 3. Data: 2003-10-30 17:48:59
    Od: "Piotr Buczynski" <p...@p...eu.wytnij-to.org>

    napisał w wiadomości news:bnri84$q$2@news.onet.pl...
    > Jak myslisz? Przeciez te pieniadze nie sa niczyje. Zapewne "beknie"
    kasjerka
    > i z jej pensji lichej zabiora..

    Kasjerka tutaj raczej nie zawiniła. Zlecenia stałe lecą chyba z automatu ?

    > A kase pewnie sami sobie odbiora z twojego konta w Pekao jak sie kapna co
    > jak.

    Hmm... teoretycznie to konto w PKO nie jest moje (jestem pełnomocnikiem, ale
    nie właścicielem), więc nie wiem czy mają prawo sami odebrać tą kasę ? Z
    drugiej strony gdyby chcieli odbierać to nie oddawaliby po mojej rozmowie z
    kasierką (dzwoniła do centrali i cośtam wyjaśniała).

    > Reasumujac - idz i oddaj sam.

    Taki mam zamiar. Kasa nieduża, a nie chcem się później użerać ze "smutnymi
    panami" ;-)

    Chciałem tylko wiedzieć co by się działo gdybym postanowił przyjąć ten
    prezent od PKO ;-)

    PB

  • 4. Data: 2003-10-30 18:19:45
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Piotr Buczynski" <p...@p...eu.wytnij-to.org> wrote in message

    > Taki mam zamiar. Kasa nieduża, a nie chcem się później użerać ze "smutnymi
    > panami" ;-)
    >
    > Chciałem tylko wiedzieć co by się działo gdybym postanowił przyjąć ten
    > prezent od PKO ;-)

    Poczekaj i zobacz.
    Sam jestem ciekaw co się stanie.
    Czy mBank zrobi korektę sam, czy też zadzwonią i poproszą, żebyś oddał.

    Oczywiście jak nic nie zrobią, to jestem za tym, żebyś zadzwonił do banku i
    powiedział, że te 200 zł na koncie ci się nie należy.
    I znowu poczekał. Ciekawe co tym razem zrobią.

  • 5. Data: 2003-10-30 18:39:13
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Piotr Buczynski napisal/a:

    > Taki mam zamiar. Kasa nieduża, a nie chcem się później użerać ze
    > "smutnymi panami" ;-)

    a jeżeli oni ci ściągną jednak te 200 tytułem "korekta" czy "storno"?
    Pani dała ci dwie stówy na gębę, czy jednak coś tam wpisała do systemu?
    Ja bym poczekał na rozwój sytuacji żeby się nie okazało, że to Ty musisz
    chodzić i prosić

    Zbiggy