  • 1. Data: 2006-03-22 15:18:24
    Temat: Obieg pieniądza na rynku-pytanie
    Od: "grzesiek" <g...@o...pl>

    Witam wszystkich.Mam takie pytanie/zadanie do rowiązania,nie moge sobie z tym
    poradzic i prosze o pomoc.Mianowicie:
    "Jeśli prędkość obiegu pieniadza i liczba transakcji sa stałe to wzrost podaży
    pieniadza spowoduje wzrost inflacji".

    I tu moje pytanie:czy jest to prawda czy też nie,i uzasadnienie do odpowiedzi.

    Za pomoc z góry dziekuje.

  • 2. Data: 2006-03-22 17:00:54
    Temat: Re: Obieg pieniądza na rynku-pytanie
    Od: lookas <u...@o...pl>

    Dnia 22-03-2006 o 16:18:24 grzesiek <g...@o...pl> napisał:

> [...]
    > podaży
    > pieniadza spowoduje wzrost inflacji".
    >
    > I tu moje pytanie:czy jest to prawda czy też nie,i uzasadnienie do

    a tak se strzele ze nie:)
    bo jezeli przybywa ludziom kasy ale ani nie wydaja jej wiecej ani czesciej
    czy szybciej to znaczy ze ja oszczedzaja czyli inflacja stoi ... am i
    right?

  • 3. Data: 2006-03-22 17:04:08
    Od: lookas <u...@o...pl>

    Dnia 22-03-2006 o 18:00:54 lookas <u...@o...pl> napisał:

    > a tak se strzele ze nie:)
    > bo jezeli przybywa ludziom kasy ale ani nie wydaja jej wiecej ani
    > czesciej czy szybciej to znaczy ze ja oszczedzaja czyli inflacja stoi
    > ... am i right?

    chociaz moze nie bo napisane ze predkosc obiegu i liczba transakcji stoi
    ale nic nie ma ze srednia wartosc transakcji stoi ... wtedy inflacaj w gore

    no to udzielilem odp w obu kierunkach ... niezachwiana wiara w siebie:)