  • 1. Data: 2019-10-16 19:41:17
    Temat: Mille CHF
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ma ktos, zna lub pamieta kredyt CHF w Millenium?

    Bo bank sie chwali, ze obecny problem ich nie dotyczy, albowiem od
    poczatku pozwali splacac we frankach.
    Prawda to ?

    Oni mieli indeksowane czy denominowane ?

    J.

  • 2. Data: 2019-10-17 07:49:15
    Temat: Re: Mille CHF
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-16 o 19:41, J.F. pisze:

    > Oni mieli indeksowane czy denominowane ?

    Szczegółów Ci nie podam bo to było dawno ale spłacałem w złotówkach bo
    możliwości innej nie było. Potem skonsolidowałem kredyt innym frankowym
    który teraz utknął w BPH ;-)

    PS. Rozdrabnianie się czy indeksowane czy denominowane jest bez sensu
    przy orzecznictwie TSUE. Kwestia czasu kiedy zapadnie kolejny identyczny
    wyrok co do denominowanych.
    Wszak z poziomu klienta/kredytobiorcy to wsioryba a interes
    kredytobiorcy jest NAJWAŻNIEJSZY ;-)
    Takie czasy. Takie UE. Takie TSUE ;-)

  • 3. Data: 2019-10-17 08:30:31
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

> [...]
    > poczatku pozwali splacac we frankach.
    > Prawda to ?
    >
    > Oni mieli indeksowane czy denominowane ?

    nie sądzę, aby ich problem nie dotyczył, bo jakoś akcje spadły o
    kilkadziesiąt procent

    jakie sprawy w sądzie przeciwnko temu bankowi też się toczyły

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 4. Data: 2019-10-17 10:13:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 października 2019 07:49:18 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Wszak z poziomu klienta/kredytobiorcy to wsioryba a interes
    > kredytobiorcy jest NAJWAŻNIEJSZY ;-)
    > Takie czasy. Takie UE. Takie TSUE ;-)

    To złożyłeś już ten pozew czy do końca spłaty będziesz te pierdoły powtarzał?

  • 5. Data: 2019-10-18 12:06:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >nie sądzę, aby ich problem nie dotyczył, bo jakoś akcje spadły o
    >kilkadziesiąt procent

    Ale wlasnie sie podnosza.
    akcje mbanku tez mocno skoczyly ... a przeciez ma

    >jakie sprawy w sądzie przeciwnko temu bankowi też się toczyły

    Bez wiekszego powodzenia chyba.
    A wyrok TSUE dotyczy dosc szczegolnego przypadku ...

    J.

  • 6. Data: 2019-10-18 12:13:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >identyczny wyrok co do denominowanych.
    >Wszak z poziomu klienta/kredytobiorcy to wsioryba a interes

    Na razie, to ten wyrok mowi "nie mozna wprowadzic zapisu ogolnego
    zamiast klauzuli abuzywnej".
    A samego kredytu walutowego czy indeksowanego jak na razie to TSUE nie
    podwaza, a krajowe sady rzadko i chyba tylko w pierwszej instancji.

    Jesli bank przeliczal to po wlasnym kursie, to sie skresla formule
    indeksowania z umowy ... co moze nawet doprowadzic do uniewaznienia
    umowy.

    Przy denominowanych kwota w walucie zostaje.
    Co najwyzej mozna dochodzic zwrotu nadplaconych zlotowek biorac pod
    uwage np roznice w stosunku do kursu NBP.

    J.

  • 7. Data: 2019-10-18 14:46:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A wypłacili w walucie czy w złotówkach, i czy w ogóle istniała możliwość wypłaty w
    walucie (w workach cukru/Rembrandtach/wagonach
    zboża)?

    -----

  • 8. Data: 2019-10-18 17:31:31
    Od: z <...@...pl>

    > To złożyłeś już ten pozew czy do końca spłaty będziesz te pierdoły powtarzał?

    Jeśli wyrok TSUE nazywasz pierdołami to się z Tobą nawet zgodzę.
    Nie podobają mi się wyroki zagranicznych sadów oparte na falandyzowaniu
    (jest takie słowo) prawa i uzurpowaniu sobie władzy nigdzie nie zapisanej.

    Ale... jestem zmuszany do respektowania to i gram w grę jaką mi
    narzucono. Źle gram? Bo przeciwko banksterce?
    Masz jakieś interesy z tymi szujami? ;-)

    Czekam aż bank potulnie do mnie przyjdzie i zaproponuje ugodę.
    Przecież wszyscy wiemy że to najlepsze rozwiązanie.
    Napędzać interes kolejnym szujom w togach? Bądźmy poważni.

  • 9. Data: 2019-10-18 17:46:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-18 o 12:13, J.F. pisze:
    > Przy denominowanych kwota w walucie zostaje.
    > Co najwyzej mozna dochodzic zwrotu nadplaconych zlotowek biorac pod
    > uwage np roznice w stosunku do kursu NBP.

    Jak na razie.

    Twoje jak na razie kilka miesięcy dotyczyło indeksowanych.
    Obudź się latka lecą ;-)

    Tsue wydał wyrok w konkretnej sprawie i odpowiedział tylko na to o co
    był zapytany. _Klauzul zakazanych nie można zastępować. Umowę można
    unieważniać!!!_
    Chodzi o coś większego. O stanowisko w sprawie słabszej strony umowy
    czyli kredytobiorcy. To jego interes jest obiektem zainteresowania i
    jego kieszeń ma być chroniona przed niedozwolonymi zapisami.

    Nik tym nie powinien być zdziwiony. Unijne prawo zawsze zawierało takie
    zapisy. Tylko często biurwy pod wpływem przekupstwa nie chciały ruszyć 4
    liter. Teraz RUSZYŁY. Czy musiały czy chciały...

    Fakt jest faktem że taka ochrona obowiązuje w UE. jak się komuś nie
    podoba to trzeba było głosować przeciw akcesji.

    WIDZIAŁY GAŁY JAK GŁOSOWAŁY ;-)

  • 10. Data: 2019-10-18 17:48:23

    W dniu 2019-10-18 o 14:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > A wypłacili w walucie czy w złotówkach,

    Mi dwa razy wypłacali w złotówkach. Nie istotne czy mogłem wypłacić we
    frankach. LICZY SIĘ FAKT. DOSTAŁEM ZŁOTÓWKI