  • 1. Data: 2006-07-26 10:45:27
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - kolejnosc
    Od: Janek Pradera <s...@g...pl>

    Andrzej napisał(a):
    > Ja widze nastepujace rozwiazania:
    > 1) podpisuje z developerem umowe przedwstepna, w ktorej jest
    > zapis,
    > ze pierwsza transza zostanie wplacona do... (czas
    > wystarczajacy na
    > zalatwienie kredytu i przelanie kasy, czyli pewnie z
    > miesiac)

    I tak właśnie było u mnie (PEKAO). Wydaje mi się, że to jest standard.

    -Janek-

  • 2. Data: 2006-07-26 10:46:03
    Temat: Kredyt hipoteczny - kolejnosc
    Od: "Andrzej" <a...@p...fm>

    Witam.
    W najblizszym czasie planuje kupic nowe mieszkanie od
    developera
    finansowane w 100% z kredytu hipotecznego (okolo 200 tys
    zl).
    W tym tygodniu powinno sie uprawomocnic pozwolenie na
    budowe.
    Developer chce po tym jak najszybciej podpisac umowe
    przedwstepna
    i otrzymac pierwsza transze w wysokosci 30%. Ale te 30%
    bedzie
    juz z kredytu, wiec musze miec najpierw kredyt udzielony (a
    wiadomo
    ze to schodzi dosc dlugo). Banki zeby udzielic kredytu
    wymagaja
    umowy przedwstepnej - i tu sie kolo zamyka.
    Jak to jest zazwyczaj rozwiazywane?

[...]
    2) bank udziela kredytu bez umowy przedwstepnej (tylko czy
    jest taki
    bank ktory to zrobi?)
    3) moze bank wystawi promese, potem podpisuje umowe
    przedwstepna,
    i nastepnie kredyt juz powinien zostac uruchomiony
    szybko?
    4) moze jeszcze jakies inne rozwiazanie?

    Dodam, ze bylem w Expanderze i na razie mam wybrane 3 banki,
    do ktorych zloze wnioski (mBank, Fortis i GE Money).
    Wszystkie
    wymagaja umowy przedwstepnej (a przynajmniej tak mam
    zaznaczone).
    Dowiedzialem sie tez, ze banki teraz raczej nie wydaja
    promes
    - czy to prawda?

    Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki.

    --
    Andrzej

  • 3. Data: 2006-07-27 10:00:53
    Od: "Samurai" <s...@T...plusnet.pl>

    > Banki zeby udzielic kredytu
    > wymagaja
    > umowy przedwstepnej - i tu sie kolo zamyka.

    Idzie sie dogadac, zwlaszcza jak sie bierze kredyt w mniejszych
    miejscowosciach czyli w oddzialach gdzie jest malo klientow.
    W duzych miastach nikomu sie nie chce rozpatrywac bez umowy.
    Daje sie komplet dokumentow + wzor umowy.
    Prawda jest taka, ze bank nawet jak powie, ze juz kredyt jest zatwierdzony i
    podpiszesz umowe przedwstepna, to oni niejako rozpatruja jeszcze raz po
    czesci, ale trwa to bardzo krotko z tym, ze moga jeszcze troche powymyslac,
    wiec uwazaj... ale i tak jest to lepsze niz podpisanie umowy z developerem w
    ciemno.
    Ogolnie miesiac na zalatwienie formalnosci to troche malo... kazdy bank sie
    zarzeka, ze wystarczy, ale w rzeczywistosci, a tu chca taki papierek, a taki
    i wszystko sie przeciaga... no chyba, ze sie dogadasz, ze rozpatrza bez
    umowy, to wtedy w ciagu maks tygodnia pieniadze beda u developera...
    Jak chcesz sie dogadac to bezposrednio w banku - bez posrednikow (expander,
    open finance itp.) troche zagadac i powinno sie udac

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-07-27 22:11:17
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 26 Jul 2006 12:46:03 +0200, Andrzej napisał(a):

> [...]
    > ze pierwsza transza zostanie wplacona do... (czas
    > wystarczajacy na
    > zalatwienie kredytu i przelanie kasy, czyli pewnie z

    IMHO jeśli dasz sobie miesiąc, to będziesz to robił w duzym stresie. U mnie
    mBank uwinął się w 10 dni, a GE się zawiesił na czymś, chociaż obiecywali
    szybciutko zrobić.

    > Dowiedzialem sie tez, ze banki teraz raczej nie wydaja
    > promes
    > - czy to prawda?

    W Lukasie jest taka opcja - bodajże 150 PLN odliczane od prowizji, jak
    wezmiesz kredyt.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl