  • 1. Data: 2002-04-09 11:50:40
    Temat: Karty
    Od: "Tomal" <no_e-mail@no_spam.no_problem>

    Witam,

    Czytając grupę zauważyłem postawę części Grupowiczów, której nie
    rozumiem. Chodzi o chęć posiadania "dużej" ilości "dobrych" kart. Sam mam
    dwa RORy i z tego powodu posługuję się dwiema kartami płatniczymi. Uważam to
    za wystarczające, jeśli nawet nie nadmierne. Chciałbym zapytać, co takiego
    jest w tych "dobrych" kartach (płatniczych, kredytowych), że stają się
    przedmiotem pożądania?
    - Limity płatnicze? - nie co dzień kupuję towary za parę tysięcy.
    - Kredyty? - Owszem, spłacam jakiś kredyt, ale nie do tego stopnia, żeby
    zadłużać się na spodnie, czy artykuły AGD, poza tym i tak mam możliwość
    debetu.
    - Odroczone terminy płatności? - Co z tego, jeśli utrzymanie karty kosztuje
    przecież jakieś prowizje?
    - Współpraca z "ręcznymi" czytnikami? - Dawno takiego nie widziałem w moim
    mieście. Nie wszystkie zakupy robię kartą, trochę gotówki w portfelu
    trzymam.
    - Prowizje od transkacji za granicą? - Nie widziałem, żeby mnie na tym
    jaskrawo oszukano.
    Wątpliwości mam jako indywidualny klient, a czy z "instytucjonalnym"
    jest inaczej?

    Móglibyście mnie oświecić?

    --
    Tomal

  • 2. Data: 2002-04-09 12:23:59
    Temat: Re: Karty
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Móglibyście mnie oświecić?

    gadzetomania, hobby...
    Albo prozaicznie nie ma idealnego banku. Zeby to jakos skompensowac ma sie
    kilka rachunkow - bo ten do przelewow, ten do kredytu, ten do czegos tam. a
    jak duzo kont to i kart.

    Mnie w zasadzie wystarczylby tylko e-pakiet w Fortisie ale te #^%^#WE$%^ nie
    daja mi zadnej VC do tego.
    no to czekam, czasem korzystam.

    BZWBK mam do wplat w kasie - bo jako student mam duzo wplat takich kasowych,
    jak cos wysepie dodatkowego od rozcicow. Tam tez mam VC debetowa, ale -
    Internet szwankuje, sa drogie przelewy - czyli Multibank i jego VC. mBank -
    mialem duzo wczesniej i zostalo, to samo Inteligo - do platnosci w
    Internecie :))

    I tak sie jakos to toczy, chociaz teraz to chyba jednej karty bede uzywal -
    VC Multibanku :))

  • 3. Data: 2002-04-09 12:26:51
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Tomal wrote:

    > Witam,
    >
    > Czytając grupę zauważyłem postawę części Grupowiczów, której nie
    > rozumiem. Chodzi o chęć posiadania "dużej" ilości "dobrych" kart.
    >(...)

    Z kartami jak z samochodami, im więcej tym lepiej. A przecież wiadomo,
    że nie da się na raz jechać kilkoma. Nieprawdaż?

    Cwaniaczek

  • 4. Data: 2002-04-09 12:46:20
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > - Odroczone terminy platnosci? - Co z tego, jesli utrzymanie karty
    kosztuje

    W tamtym roku, przy duzym oprocentowaniu rachunkow, to sie oplacalo. w tym
    roku - nie.
    :-(

    > Móglibyscie mnie oswiecic?

    Wypukla karta ma przewage nad plaska, bo placi sie na szybciej. OS zwykle
    nie laczy sie telefonicznie z niczym. To na prawde drazni, kiedy za toba
    ustawia sie kolejka, bo POS nie moze sie przez minute polaczyc. Placenie
    karta ma byc wygodne, co w naszych warunkach oznacza koniecznosc uzywania
    kart wypuklych.

    Michal

  • 5. Data: 2002-04-09 12:47:46
    Od: "Tomal" <no_e-mail@no_spam.no_problem>

    > Mnie w zasadzie wystarczylby tylko e-pakiet w Fortisie ale te #^%^#WE$%^
    nie
    > daja mi zadnej VC do tego.

    No właśnie, a dlaczego akurat VC, a nie - ot, choćby VE?
    --
    Tomal

  • 6. Data: 2002-04-09 13:02:54
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > No właśnie, a dlaczego akurat VC, a nie - ot, choćby VE?

    VE mam.
    A dlatego ze mi portrzebna VC - na wszelki wypadek. Nie woze nigdy kasy w
    kieszeni. a jak elektron nie zadziala, to... to daje druga innego banku, ale
    czasem wypukla sie do wielu rzeczy przydaje... ale to juz inna bajka

  • 7. Data: 2002-04-09 13:03:58
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > karta ma byc wygodne, co w naszych warunkach oznacza koniecznosc uzywania

    A wlasnie wczoraj robilem zakupy za mniej niz 40 zlotych (39 z groszami) w
    Hicie na Kabatach - liczac sekundy VC przeszla tak ok 20 sekund - czy to nie
    za dlugo??? :)

  • 8. Data: 2002-04-09 13:19:27
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > Hicie na Kabatach - liczac sekundy VC przeszla tak ok 20 sekund - czy to

    Przeciez wiesz: "POS _zwykle_ nie laczy sie z niczym"
    :-)
    Ale prawda, ze jesli chodzi o grace period - to juz nie jest takie wazne jak
    bylo rok temu.
    Wtedy - grace period taniej karty, np KK Lukasa, w polaczeniu z eMaxem
    sprawial, ze oplaty za karte zwracaly sie o ile pamietam przy zakupach rzedu
    150 zl miesiecznie.
    :-)
    To se ne vrati...

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 9. Data: 2002-04-09 14:12:07
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Chciałbym zapytać, co takiego
    > jest w tych "dobrych" kartach (płatniczych, kredytowych), że stają się
    > przedmiotem pożądania?

    Dobrze napisałeś- pożądanie, ładne obrazki na kartach ;-)

    > - Limity płatnicze? - nie co dzień kupuję towary za parę tysięcy.

    Oj żesz by Cię- w dobie oszczedzania na jedzenie taki z Ciebie burżuj ;-) ?

    > - Kredyty? - Owszem, spłacam jakiś kredyt, ale nie do tego stopnia, żeby
    > zadłużać się na spodnie, czy artykuły AGD, poza tym i tak mam możliwość
    > debetu.

    Broń Boże- kartę kredytową należy spłacać w całości i w terminie. Jak ktoś chce się
    zadłuzać, to są inne produkty bankowe :-))

    > - Odroczone terminy płatności? - Co z tego, jeśli utrzymanie karty kosztuje
    > przecież jakieś prowizje?

    Po to, żeby utrzymać płynność finansową np.

    > - Współpraca z "ręcznymi" czytnikami? - Dawno takiego nie widziałem w moim
    > mieście. Nie wszystkie zakupy robię kartą, trochę gotówki w portfelu
    > trzymam.

    Eee nosisz gotówkę w ilości większej niż 100zł i się tym chwalisz ;-)-wstyd, po to są
    karty i bankomaty ;-)

    > - Prowizje od transkacji za granicą? - Nie widziałem, żeby mnie na tym
    > jaskrawo oszukano.

    Oj przelicz, przeanalizuj i porównaj kursy, wtedy zobaczysz. Grosz do grosza...

    > Móglibyście mnie oświecić?

    No- spróbuj zapytać tych panów ;-)
    http://www.karty.3a.pl/
    http://www.karty.pl/

    Oni z pewnością połknęli bakcyla, a ja się zaraziłem. Niestety ;-)
    A tak serio, to jak na razie myślę i liczę. Wyszło mi, że potrzebuję banku do
    przelewów,
    konta głównego i czegoś awaryjnego dla wymienionych w egzemplarzach sztuk dwa (jedno
    zamknę jak mi się nordea wtrąci), co oczywiscie podbija mi ilość posiadanych kart.
    Oprócz
    tego z pbb wiem, że potrzeba mi MC i kredytowej VC oraz czegoś do bankomatów (w jak
    największej liczbie), więc sam rozumiesz jestem bez wyjścia i wpadłem po uszy ;-)
    Pewnie większość trzeźwo myślących hobbystów tak myśli.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

    PS
    Ale najważniejsza sztuka, to opłaty- trzeba tak lawirować, żeby za konta i karty nie
    płacić, a jak już to malutko i rezygnować z kart przed wznowieniem. Wtedy i klaserek
    pełny
    i owca cała ;-)

  • 10. Data: 2002-04-09 16:08:49
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Tomal" <no_e-mail@no_spam.no_problem> napisał w wiadomości
    Chciałbym zapytać, co takiego
    > jest w tych "dobrych" kartach (płatniczych, kredytowych), że stają się
    > przedmiotem pożądania?

    Sa wygodne, np. nie grzebiesz w portfelu i nie szukasz groszy, bo pani nie
    ma wydac. Albo przekreca Cie na kilka groszy, bo nie ma reszty. Ale
    najwazniejsze - wiekszosc osob dostaje od pracodawcy przelew na konto.
    Placac karta nie musza biegac do bankomatu, a przynajmniej nie tak czesto.

    pzdr