  • 1. Data: 2010-12-07 20:47:20
    Temat: Karta zbliżeniowa
    Od: "Danziger" <n...@d...pl>

    Mam problem z kartą zblizeniową, w moim banku Pekao chyba jeszcze nie ma czegoś
    takiego ale niebawem cos takiego bede miał.
    Meczą mnie kwestie takie może ktoś mi pomoże :)

    karta ta ma działać w systemie Mastecard

    Przeczytałem że można takową kartą płacić w inecie, ale czy to prawda?

    Czy np. chcąc zapłacić za bilet Ryanaira na przykład :) gdzie jest wybór Mastecard
    (rozumiem że chodzi o kartę kredytową) oraz Mastecard prepaid czy może chodzić
    właśnie o kartę zbliżeniową? bo karta zbliżeniowa ma być przedpłacona

    Posiadam kartę bankomatową Maestro i czasami korzystam z niej płacąc w sklepach nie
    każdy sklep ma terminal ale w otoczeniu pare ma, czy posiadaąc kartę zbliżeniową moge
    skorzystać z niej w tych samych punktach?
    jeśli nie czy obecnie jest wiele takich punktów czy system dopiero się rozkręca?

    Powodzenia

    --
    http://norwegian.gedania.net

  • 2. Data: 2010-12-07 20:53:00
    Temat: Re: Karta zbliżeniowa
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2010-12-07 21:47, Danziger pisze:
> [...]
    > Mastecard (rozumiem że chodzi o kartę kredytową) oraz Mastecard prepaid
    > czy może chodzić właśnie o kartę zbliżeniową? bo karta zbliżeniowa ma

    tak naprawdę to "zwykła" karta tylko z opcją płatności zbliżeniowej, to
    że można nią w ten sposób zapłacić w żaden sposób nie ogranicza jej
    standardowych możliwości ;-)

    > Posiadam kartę bankomatową Maestro i czasami korzystam z niej płacąc w
    > sklepach nie każdy sklep ma terminal ale w otoczeniu pare ma, czy
    > posiadaąc kartę zbliżeniową moge skorzystać z niej w tych samych punktach?

    tylko tam gdzie znajdują się stosowne terminale np. MaCDucki, Empiki itp...

    > jeśli nie czy obecnie jest wiele takich punktów czy system dopiero się
    > rozkręca?

    rozkręca się i to dość wolno...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-12-07 21:02:24
    Od: "Danziger" <n...@d...pl>

    > tak naprawdę to "zwykła" karta tylko z opcją płatności zbliżeniowej, to że
    > można nią w ten sposób zapłacić w żaden sposób nie ogranicza jej
    > standardowych możliwości ;-)

    czyli mogę się spodziewać, że pomimo tekstu:

    "- karta umożliwia płatności na całym świecie, w punktach akceptujących
    karty MasterCard za pomocą transakcji zbliżeniowych (PayPass) oraz przez
    Internet;"

    będę miał kolejny kawałek plastiku?

    Powodzenia

  • 4. Data: 2010-12-07 21:07:02
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-07 21:47, Danziger pisze:
> [...]
    > oraz Mastecard prepaid czy może chodzić właśnie o kartę zbliżeniową?
    > bo karta zbliżeniowa ma być przedpłacona

    Nie, karta zblizeniowa i przedplacona to co innego. Zblizeniowa nie musi
    byc przedplacona - moze byc tez np. kredytowa.
    Jesli nie chcesz placic 40zl prowizji Ryanair to musisz miec karte
    Mastercard Prepaid, a takiej nie ma w Polsce. Zostaje ci Neteller.

  • 5. Data: 2010-12-07 21:12:52
    Od: "Danziger" <n...@d...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jesli nie chcesz placic 40zl prowizji Ryanair to musisz miec karte
    > Mastercard Prepaid, a takiej nie ma w Polsce. Zostaje ci Neteller.

    mnie w tym momencie chodzi abym mógł zapłacić wogóle. gdyż do tej pory
    dostawał parę złotych jeszcze pośrednik :(

    czyli widzę że nie wystarczy mieć Mastecard trzeba mieć jeszcze odpowiedni
    rodzaj w tym przypadku kartę kredytową a nie tylko zbliżeniową

    dzięki za pomoc

    Powodzenia

  • 6. Data: 2010-12-07 21:16:07
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    neoniusz napisał(a):

> [...]
    > Jesli nie chcesz placic 40zl prowizji Ryanair to musisz miec karte
    > Mastercard Prepaid, a takiej nie ma w Polsce. Zostaje ci Neteller.

    jak nie ma jak jest :) i działa w Ryanair, przetestowane.

    http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre-
    paid/zblizeniowa-z-doladowaniem/karta-zblizeniowa-z-
    doladowaniem.html

    (a oprócz netellera jeszcze Moneybookers)

    PG

  • 7. Data: 2010-12-07 21:18:22
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-07 22:12, Danziger pisze:

> [...]
    >
    > czyli widzę że nie wystarczy mieć Mastecard trzeba mieć jeszcze
    > odpowiedni rodzaj w tym przypadku kartę kredytową a nie tylko zbliżeniową

    Nie jest powiedziane, ze nie bedziesz mogl nia placic w internecie. Nie
    wiem jakie teraz karty wydaje Peakao... Debetowymi tez oczywiscie mozna
    placic w internecie, ale tylko niektorymi - np. mbank, inteligo.
    Pisze tylko, ze "zblizeniowosc" nie okresla mozliwosci placenia przez
    intenet ;)

  • 8. Data: 2010-12-07 21:20:20
    Od: "Danziger" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    paid/zblizeniowa-z-doladowaniem/karta-zblizeniowa-z-
    doladowaniem.html

    > (a oprócz netellera jeszcze Moneybookers)

    wybawca :))

    bo to chyba będzie dokładnie ta karta, na 99% :)

    ponieważ nie podałem ale chodzi mi o kartę kibica wydawaną właśnie przez WBK

    wielkie dzięki

    Powodzenia

  • 9. Data: 2010-12-07 21:22:12
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-07 22:16, Piotr Gralak pisze:

    > jak nie ma jak jest :) i działa w Ryanair, przetestowane.
    >
    > http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre-
    paid/zblizeniowa-z-doladowaniem/karta-zblizeniowa-z-
    doladowaniem.html

    O, nie wiedzialem ;) Skoro Ryanair traktuje te karte jako prepaid to
    swietnie. Na wakacjach szukalem w internecie informacji i wszedzie bylo,
    ze zadnej polskiej nie traktuje jako mastercard prepaid debit i skusilem
    sie na netellera ;)
    Autor strony http://mastercardprepaid.pl/ powienien sie tym zainteresowac.

  • 10. Data: 2010-12-07 21:26:14
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-07 22:20, Danziger pisze:
    > wybawca :))
    >
    > bo to chyba będzie dokładnie ta karta, na 99% :)
    >
    > ponieważ nie podałem ale chodzi mi o kartę kibica wydawaną właśnie przez
    > WBK

    Jesli to faktycznie bedzie mastercard debit to bedzie dobrze :)
    http://blog.bzwbk.pl/2010/12/z-karta-na-mecz/