  • 1. Data: 2003-02-24 20:15:21
    Temat: KK Multi - doświadczenia z ubezpieczeniem?
    Od: "jawass" <j...@w...pl>

    Interesuje mnie czy ktos rozpoznał bojem zachowanie Multi przy reklamowaniu
    'lewych' transakcji na swojej karcie ?.

    Chodzi mi o bardziej wyrafinowane sytuacje niż zgubienie czy kradzież karty,
    tj. np o coś takiego jak pojawienie się na wyciągu nie mojej transakcji,
    wykonanej wczesniej niż 3 dni temu.

    Ktos ma doswiadczenia na ten temat w Multi?

    pozdrawiam grupę
    j.w.

  • 2. Data: 2003-02-25 15:40:50
    Temat: Re: KK Multi - doświadczenia z ubezpieczeniem?
    Od: Kulka <r...@p...onet.pl>

    Dnia 02/24/2003 08:15 PM, Użytkownik jawass napisał:
> [...]
    > wykonanej wczesniej niż 3 dni temu.
    >
    > Ktos ma doswiadczenia na ten temat w Multi?

    Ciekawy jestem jak to załatwią? A czy kwota jest duża?

    Tomek

  • 3. Data: 2003-02-26 12:13:21
    Od: "jawass" <j...@w...pl>

    > Ciekawy jestem jak to załatwią? A czy kwota jest duża?

    Moje pytanie było teoretyczne, a wynika stąd, że przyglądałem się takiemu
    problemowi z lewymi transakcjami na KK mojego znajomego w innym banku.
    Odkręcenie sprawy to był horror.

    Zastanawiam się nad zmianą mojej karty na KK Multi a zobaczyłem w ich
    materiałach info nt. ubezpieczenia mówiące, że pokrywa ono nieuprawnione
    transakcje do 3 dni przed zastrzeżeniem. Czyli jak zobaczę nieprawnione
    transakcje (np zrobione w internecie) na wyciągu np po 2 tygodniach od
    momentu ich wykonania to co ? Mogę się bujać? Ciekaw byłem jak Multi się
    zachowuje w takich sytuacjach.

  • 4. Data: 2003-02-26 12:25:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "jawass" <j...@w...pl> napisał

> [...]
    > transakcje (np zrobione w internecie) na wyciągu np po 2 tygodniach od
    > momentu ich wykonania to co ? Mogę się bujać? Ciekaw byłem jak Multi się

    z regulaminu KK multi:
    http://www.mojavisa.pl/?page=regulamin00
    1.. Posiadacz rachunku powinien zgłosić MultiBankowi każdą niezgodność salda
    rachunku, powstałą na skutek uznania lub obciążenia związanego z użytkowaniem
    karty, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia otrzymania wyciągu, jednak przed
    dniem wymaganej spłaty.
    2.. Niezgodność, o której mowa w ust. 1 może być zgłoszona za pośrednictwem
    multilinii lub w dowolnej placówce MultiBanku.
    3.. Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia reklamacji, MultiBank blokuje na
    rachunku kwotę reklamowanej transakcji wraz z ewentualną prowizją naliczoną na
    podstawie reklamowanej transakcji i przystępuje do rozpatrzenia reklamacji.
    Kwota blokady nie jest brana pod uwagę przez MultiBank przy naliczaniu odsetek
    oraz minimalnej kwoty spłaty.
    4.. W przypadku reklamacji transakcji dokonanych przy użyciu karty, MultiBank
    może zwrócić się z prośbą o wypełnienie pisemnego oświadczenia określającego
    przyczynę reklamacji oraz doręczenie kopii dowodu dokonania transakcji.
    Oświadczenie musi być podpisane przez Użytkownika karty, którego karta posłużyła
    do dokonania reklamowanej transakcji.
    5.. Jeśli odmowa wypełnienia oświadczenia uniemożliwia przeprowadzenie przez
    MultiBank postępowania reklamacyjnego zgodnie z regulacjami Visa International,
    będzie potraktowana jako akceptacja transakcji przez Posiadacza rachunku.
    6.. Po rozwiązaniu reklamacji MultiBank zwalnia blokadę transakcji i, w
    zależności od wyniku postępowania reklamacyjnego, dokonuje obciążenia lub
    uznania rachunku oraz stosownej korekty odsetek.
    Ogolnie sprowadza sie to do tego, ze po zlozeniu reklamacji (czas: 7 dni od
    otrzymania wyciagu) rachunek karty zostaje uznany kwota reklamacji
    pomniejszajaca saldo zadluzenia. Jednakze kwota reklamacji jest blokowana w
    saldzie dostepnym - pomniejszajac limit dostepny. Cos jak blokada ktora czeka na
    rozliczenie. Pozniej dostajesz formularz (taki jak w citi, tylko troche
    ladniejszy ;)), ktory odsylasz koperta zwrotna. Po uznaniu reklamacji, blokada
    jest usunieta. To tyle.

    --
    Witek

  • 5. Data: 2003-02-26 13:05:29
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    > transakcje (np zrobione w internecie) na wyciągu np po 2 tygodniach od
    > momentu ich wykonania to co ? Mogę się bujać? Ciekaw byłem jak Multi się

    Internetowe transakcja to inna bajka. Uznają Ci bez problemu, także dla
    debetówek.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski