  • 1. Data: 2008-02-12 12:28:09
    Temat: Format numeru rachunku
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Strasznie mnie wkurzają banki, które dopuszczają wpisywanie numeru rachunku tylko w
    jednym ulubionym przez siebie
    formacie.
    Przykładowo nie dopuszczają formatu 12-34567890-1234567890123456.... czyli z dwoma
    myslnikami.
    A taki format często jest jeszcze stosowany (poza tym IMHO bardzo wygodny, bo numer
    oddziału banku utrwala się dla wielu
    kontrahentów), i wtedy łatwo numer po prostu skopiowac i wkleić, zamiast pracowicie
    usuwac myslniki czy wstawiać
    odstepy.
    Co kieruje działami informatyki w narzucaniu ograniczeń to nie wiem,dla komputerów
    żaden kłopot.
    Jestem więc ciekaw, które banki pozwalają na wpisywanie numeru w "dowolnym"
    powszechnie znanym formacie??
    M.in BPH SA pozwala, i to plus tego banku.
    JaC

  • 2. Data: 2008-02-12 12:36:20
    Temat: Re: Format numeru rachunku
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał

    > Jestem więc ciekaw, które banki pozwalają na
    > wpisywanie numeru w "dowolnym" powszechnie
    > znanym formacie??
    > M.in BPH SA pozwala, i to plus tego banku.

    Inteligo też :)

    --
    Fatrix
    http://www.naskwerze.pl

  • 3. Data: 2008-02-12 13:52:05
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Gó..o prawda z Inteligo niestety, sprawdź.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-02-12 15:19:33
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał

    > Gó..o prawda z Inteligo niestety, sprawdź.

    Hmm, sprawdziłem, był to co prawda przelew z mojego 1 rachunku na inny (ale
    nie jako "przelew między własnymi rachunkami") i podałem numer w formie:
    XX-XXXXXXXX-XXXXXXXXXXXXXXXX

    na potwierdzeniu (tam, gdzie kod musze podać) był już numer z wywalonymi
    "-" - ale jak najbardziej przelew doszedł i system się nie pluł.

    --
    Fatrix
    http://www.naskwerze.pl

  • 5. Data: 2008-02-12 15:23:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości

    Sprawdź, czy mimo wszystko nie przyjmie innego formatu. W BPH przykładowo
    przy robieniu przelewu domyślnie przyjmuje właśnie taki format. Ale jak
    przez wklejenie wrzucisz inny format, to sam wychwytuje z niego cyferki i
    sobie sam myślniki wstawia, tam gdzie mu pasuje. Może i Twój bank to
    potrafi.

  • 6. Data: 2008-02-12 15:54:24
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Nie żartuj, zwraca ponownie stronę z komunikatem "! Formularz zawiera błędnie
    wypełnione pola. ! " i kursywą na czerwono
    "Niepoprawny format numeru rachunku NRB."
    BTW AFAIK bepeha zachowuje na potwierdzeniach format w prawidłowej, ale oczekiwanej
    przez Ciebie formie, niesamowite
    :-))
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-02-12 16:01:32
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał

    > Nie żartuj,

    nie żartuję :)

    --
    Fatrix
    http://www.naskwerze.pl

  • 8. Data: 2008-02-12 16:19:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    666 wrote:
> [...]
    powszechnie znanym formacie??
    > M.in BPH SA pozwala, i to plus tego banku.

    Bo numer rachunku nie ma myslnikow.
    Rownie dobrze mógłbyś zarządać żeby aceptował gwiazdki co drugą cyfrę.

  • 9. Data: 2008-02-12 22:35:14
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Spróbuj wpisać w przelew jednorazowy taki numer, który nie jest już gdzieś
    zapamietany jako kontrahent lub przelew.
    JaC

    ---

  • 10. Data: 2008-02-14 09:01:19
    Od: Pan Pyś <m...@i...pl>

    666 pisze:
    > Strasznie mnie wkurzają banki, które dopuszczają wpisywanie numeru rachunku tylko w
    jednym ulubionym przez siebie
    > formacie
    [...]
    .
> [...]
    żaden kłopot.
    > Jestem więc ciekaw, które banki pozwalają na wpisywanie numeru w "dowolnym"
    Może kieruje nimi to:
    http://www.nbp.pl/systemplatniczy/regulacje/zarzadze
    nie_05_2002.html

    Pozdrawiam, Marcin