  • 1. Data: 2006-05-11 10:37:42
    Temat: Do Lukasa to tylko na kawe.
    Od: "Onufry Zagloba" <zagloba@maupa@os.pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Mam taki maly problem z bankiem z tytulu postu.

    Przygoda wyglada tak: Wyplacilem pieniadze z bakomatu (który jak sie
    dowiedzialem nie jest ich ale za to, ze w ich lokalu to nie pobiera
    prowizji) w jeden dzien tygodnia. Zostala zalozona blokana na srodkach na ta
    kwote. Nastepnie dwa dni pózniej kwota ta zostala odliczona z mojego
    rachunku, ale nie zostala zdjeta blokada na te kwote. Bank zatem naliczyl mi
    dwa razy jedna operacje co doprowadzilo do tego, ze wyladowalem z debetem i
    bez pieniedzy na zycie. Zadzwonilem na infolinie, przebilem sie przez dwie
    panie, z któych dopiero druga wyrazila ochote zajecia sie tematem. Zajelo im
    cale dwa dni dojscie do tego ze mam racje i odblokowanie bezprawnie zajetych
    srodków. Ja w tym czasie pozostawalem bez srodków do zycia.

    A teraz moje pytanie. Co moge zrobic w tej sprawie? Nie chcialbym zeby
    sprawa rozeszla sie po kosciach. Banki nie toleruja gdy my sie pomylimy i
    bez pardonu nakladaja kary, nie widze powodu zatem zeby mialo im to ujsc na
    sucho. Czy jedyne co moge to sie jedynie pozalic?

    --
    Pozdrawiam Waszmosci
    Onufry Zagloba

  • 2. Data: 2006-05-11 11:03:08
    Temat: Re: Do Lukasa to tylko na kawe.
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Thu, 11 May 2006 12:37:42 +0200 "Onufry Zagloba" <zagloba@maupa@os.pl> wrote:

> [...]
    > bez pardonu nakladaja kary, nie widze powodu zatem zeby mialo im to ujsc na
    > sucho. Czy jedyne co moge to sie jedynie pozalic?

    wyślij żądanie odszkodowania za straty moralne.
    albo po prostu reklamację :-)

  • 3. Data: 2006-05-11 11:08:16
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 11 May 2006 12:37:42 +0200, w <e3v47m$ll6$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Onufry
    Zagloba" <zagloba@maupa@os.pl> napisał(-a):

> [...]
    > srodków. Ja w tym czasie pozostawalem bez srodków do zycia.
    >
    > A teraz moje pytanie. Co moge zrobic w tej sprawie? Nie chcialbym zeby

    Nic nie zrobisz. Dwa dni to bardzo rozsądny termin. Ja w mBanku czekałem 4
    miesiące :>

  • 4. Data: 2006-05-11 11:11:15
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

> [...]
    > kwote. Nastepnie dwa dni pózniej kwota ta zostala odliczona z mojego
    > rachunku, ale nie zostala zdjeta blokada na te kwote. Bank zatem naliczyl

    nalóz na nich kwote 45 zl kary za spózniony dostep do srodków :)
    im wolno to i Tobie wolno

    pl

  • 5. Data: 2006-05-11 11:28:48
    Od: "PBKR" <S...@S...pl>

    > nalóz na nich kwote 45 zl kary za spózniony dostep do srodków :)
    > im wolno to i Tobie wolno

    tyle że oni zanim założą Ci rachunek to każą podpisać umowę w której sam sie
    na to zgadzasz

    a Ty nie masz ich zgody na obciążanie jakąkolwiek karą więc w praktyce jeśli
    nie pomoże pismo z prośbą o "dobrowolne poddanie się karze"

    to pozostaje tylko sąd który mógłby ich do tego zmusić - a w sądzie trzeba
    by np wykazać realnie jakie poniosło sie straty itd

    na marginesie, te 2 dni to całkiem niezły termin na uznanie reklamacji i
    odblokowanie środków
    Wiem że to nie pociesza imć Zagłoby, ale mogło byc zdecydowanie gorzej, mi
    mbank pomyłkową blokadę 2 tygodnie wyjaśniał, a spór z Bidpayem (gdzie
    niesłusznie pobrali opłatę) był wyjaśniany coś koło 2 miesięcy

  • 6. Data: 2006-05-11 13:06:10
    Od: Onufry Zagłoba <zagloba@maupa@os.pl>

    "PBKR" <S...@S...pl> wrote in message
> [...]
    > mbank pomyłkową blokadę 2 tygodnie wyjaśniał, a spór z Bidpayem (gdzie
    > niesłusznie pobrali opłatę) był wyjaśniany coś koło 2 miesięcy

    No właśnie. Ta bezsilność jest najgorsza. Nie chodzi tu tylko o wątek
    finansowy, ale żeby zaczęli podchodzić do tego poważnie.
    Odrobina skruchy byłaby już początkiem.

    Boję się że jak złożę reklamację to jedyne co, to jak mojej dziewczynie się
    zdarzyło, dostanę list seryjnie drukowany, z błędami ortograficznymi, z
    przeprosinami i na tym koniec.
    A chciałbym żeby ich zabolało jak nie raz mnie bolało. Może wyślę do
    szmatławego Faktu list. Oni tam lubią takie klimaty.

    --
    Pozdrawiam Waszmości
    Onufry Zagłoba

  • 7. Data: 2006-05-11 21:41:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "PBKR" <S...@S...pl> writes:

    > to pozostaje tylko sąd który mógłby ich do tego zmusić - a w sądzie trzeba
    > by np wykazać realnie jakie poniosło sie straty itd

    Nie, tak jest przy niepienieznych "krzywdach". Przy pienieznych nie
    trzeba nic wykazywac i naleza sie odsetki ustawowe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2006-05-12 12:53:56
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > mbank pomyłkową blokadę 2 tygodnie wyjaśniał, a spór z Bidpayem (gdzie
    > niesłusznie pobrali opłatę) był wyjaśniany coś koło 2 miesięcy

    W USA przy kazdej reklamacji (zlego obciazenia karty kredytowej, konta
    czekowego, itp) zwalniana jest kwota i dostepna do dyspozycji natychmiast do
    czasu rozstrzygniecia sporu. Jesli mial racje klient, to wysylaja mu przeprosiny
    i tyle i nie zwracaja wszystkie kary finansowe jakie mogl poniesc. Jednak jak
    jest wina klienta, a bank nie zawinil, to kase pobiera bank z karty
    kredytowej/konta, nawet jak tam nic nie ma, to wchodzi na debet. W USA kwestia
    niesplacanych kredytow jest bardzo dobrze unormowana :)

  • 9. Data: 2006-05-12 15:48:05
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    > A teraz moje pytanie. Co moge zrobic w tej sprawie? Nie chcialbym zeby
    > sprawa rozeszla sie po kosciach.

    Jako konsument masz pewne prawa, moze skontaktuj sie z ta instytucja

    http://tiny.pl/gpqj

    Ja ostatnio klalem na Lukasa bo przyszedlem do oddzialu, widze ze jest
    stanowisko kasowe i kolejka ludzi ktorzy twierdza ze stoja 'do kasy', odstalem
    swoje, podchodze chce wplacic pieniadze na rachunek a pani mnie informuje ze nie
    przyjmie bo ona obsluguje tylko raty. Musialem podejsc do stanowiska zwyklego.
    Na moje pytanie o to gdzie jest napisane ze kasa jest tylko do rat odpowiedziano
    mi ze nigdzie. Sprawa ma sie tak ze otworzyli placowke po remoncie i do momentu
    kiedy im nie przysla jakichs specjalnych owalnych kartonow to przepisy
    wewnetrzne zabraniaja im nawet przykleic zwykla kartke papieru informujaca
    klientow ze dane stanowisko jest tylko do oplacania rat. Schodzi na psy na ten
    bank !

    - Telemach -

  • 10. Data: 2006-05-14 09:34:38
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

> [...]
    > kredytowej/konta, nawet jak tam nic nie ma, to wchodzi na debet. W USA kwestia
    > niesplacanych kredytow jest bardzo dobrze unormowana :)

    Ale tam biją murzynów.....

    PshemeK