  • 1. Data: 2003-04-03 07:54:12
    Temat: Dane karty kredytowej na potwierdzeniu.
    Od: "Marg" <m...@c...pl>

    Ostatnio o zgrozo zauważyłem, że numer mojej karty kredytowej (VISA
    concerto - PEKAO SA) oraz data ważności widnieje (!) na potwierdzeniu z
    terminala POS.
    Czy osoba, która znajdzie takie potwierdzenie, a nie mając mojego imienia i
    nazwiska oraz kodu CVV2 może dokonać transakcji w internecie???
    Jakich transakcji mogę się wkrótce spodziewać na moim saldzie kredytowym
    (zwykle wyrzucałem te potwierdzenia) :( - i jakie sklepy internetowe np.
    działają w ten sposób (tzn. umożliwiają transakcję bez imienia i nazwiska
    właściciela karty) ?

  • 2. Data: 2003-04-03 08:12:07
    Temat: Re: Dane karty kredytowej na potwierdzeniu.
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

> [...]
    > działają w ten sposób (tzn. umożliwiają transakcję bez imienia i nazwiska

    Kod CVV2 lub CVC2 generalnie nie jest sprawdzany (- wyjątki). Myślę, że
    nazwisko także nie stanowi większej przeszkody, czasem nawet jest drukowane
    na SLIPie. No ale nadchodzi 3D Secure.

  • 3. Data: 2003-04-03 16:03:21
    Od: "Danio" <n...@s...com>

    "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl> wrote in message

    > No ale nadchodzi 3D Secure.

    A kiedy nadejdzie?
    Bo jak czytam takie posty jak ten wyzej to dochodze do wniosku, ze
    poslugiwanie sie KK to jak sex bez zabezpieczen ;-)

    --
    Tomek

    tomaszDOTdanieckiATwpDOTpl

  • 4. Data: 2003-04-03 18:47:40
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Danio" <n...@s...com> napisał w wiadomości

    > Bo jak czytam takie posty jak ten wyzej to dochodze do wniosku, ze
    > poslugiwanie sie KK to jak sex bez zabezpieczen ;-)

    Skoro sie uzywa dziurawych prezerwatyw :-) uzywaj dobrych i bedziesz mniej
    myslal o problemie :-)

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2003-04-04 07:04:08
    Od: "Danio" <n...@s...com>

    "JaKi" <j...@g...pl> wrote in message

    > Skoro sie uzywa dziurawych prezerwatyw :-) uzywaj dobrych i bedziesz mniej
    > myslal o problemie :-)

    No dobrze, z prezerwatywami to sobie poradze, a co z kartami? Skoro wszystko
    masz na slipie, to co mozesz zrobic? Tylko nie pisz o ubezpieczeniu, MZ nie
    sztuka zaplacic skladke, sztuka wyegzekwowac wyplate ubezpieczenia.

  • 6. Data: 2003-04-04 07:28:29
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Danio" <n...@s...com> napisał:

    > Skoro wszystko
    > masz na slipie, to co mozesz zrobic?

    Sa juz nowe prikazy VI (chyba tez MC) i to ma sie zmienic. Zgodnie z tym numer
    karty ma byc w postaci: xxxx xxxx xxxx 1234.

  • 7. Data: 2003-04-04 07:31:21
    Od: "Marg" <m...@c...pl>

    No i zastrzegłem VISE - nie chce, aby kiedys ochroniarz z hipermarketu,
    ktory ma dostep do kamer przy kasie - odczytal dane z mojej karty i uzyl
    ich...
    Bede spal spokojnie - przynajmniej az nie wejda jakies zabezpieczenia...

  • 8. Data: 2003-04-04 10:58:49
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > ich...
    > Bede spal spokojnie - przynajmniej az nie wejda jakies zabezpieczenia...

    Proponuje przegladnac archiwum grupy i poczytac o reklamacjach transakcji IO.

    --
    JaKi