  • 1. Data: 2002-06-25 08:03:13
    Temat: Czy KK jeszcze się opłaca ?
    Od: <p...@p...onet.pl>

    W zeszłym roku ktoś na grupie wyliczył granicę, przy której opłaca się
    włożyć kasę do banku internetowego, kupić kartę kredytową i używać ją do
    wszelkich zakupów.

    Dziś wydaje mi się, że dolna granica opłacalności używania KK przesuwa się
    wciąż w górę i lepiej posiadać w swoim portfelu 2 różne karty debetowe z różnych
    banków niż jedną KK. W ten sposób niweluję ryzyko niedostępności systemu
    autoryzacji (co zapewnia również KK).

    Oto moje argumenty:
    1. Koszt KK to kilkadziesiąt pln (rocznie)
    2. Koszt VE, Maestro to 0-15 pln (rocznie)
    3. Można jeszcze znaleźć na naszym rynku bezpłatny ROR
    4. Oprocentowanie rachunków bankowych wynosi obecnie maksymalnie 8%, a spadnie
    jeszcze o kilka punktów
    5. Coraz mniej jest punktów akceptujących tylko KK (kiedyś w wielu miejscach
    stały tylko "żelazka", teraz Acquirer akceptuje wszystkie rodzaje kart)

    Czy ktoś w Was mógłby podać wspomnianą granicę opłacalności posiadania KK ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2002-06-25 08:10:58
    Temat: Re: Czy KK jeszcze się opłaca ?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    miejscach
    > stały tylko "żelazka", teraz Acquirer akceptuje wszystkie rodzaje kart)

    Generalnie się zgadzam. Jedyną IMHO obecnie zaletą KK
    jest powiększenie "płynności finansowej" (coś jak nieoprocentowany
    debet w rku)

    KJ

  • 3. Data: 2002-06-25 08:12:52
    Od: "Robert" <m...@B...pl>

    p...@p...onet.pl <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy ktoś w Was mógłby podać wspomnianą granicę opłacalności
    > posiadania KK ?

    Nie można tego policzyć bez określenia średniego salda (ujemnego) na KK.
    To zależy od tego, na jakie kwoty i ile robisz transakcji KK.

  • 4. Data: 2002-06-25 08:13:30
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jun 25, 2002 at 10:10:58AM +0200, Kamil Jońca wrote:

    > Generalnie się zgadzam. Jedyną IMHO obecnie zaletą KK
    > jest powiększenie "płynności finansowej" (coś jak nieoprocentowany
    > debet w rku)

    A fakt ze sa to _jedyne_ tak bezpieczne karty nie ma oczywiscie znaczenia.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-06-25 08:42:43
    Od: <o...@e...com>

> [...]
    > stały tylko "żelazka", teraz Acquirer akceptuje wszystkie rodzaje kart)

    Za KK:
    1. Zakupy w necie - karty do płatności w internecie juz nie są za darmo, a i z
    ich akceptacjami bywa różnie. Z VE pozostaje tylko Inteligo.
    2. Wyjazdy zagraniczne - przydaje się. W zeszłym roku byłem w Chorwacji i
    zdarzało mi się płacić w żelazku. Szczególnie, jak przypuszczam, w punktach
    otwieranych tylko na okres wakacyjny, nieczynnych poza sezonem.
    3. Jeśli zdarza Ci się płacić za zakupy służbowe nie musisz pamiętać o pobraniu
    zaliczki, tylko płacisz KK i de facto jeszcze na tym możesz zarabiać, jesli
    zakup rozliczysz od razu.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 6. Data: 2002-06-25 08:48:24
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <o...@e...com> napisał w wiadomości

    > Za KK:
    > 1. Zakupy w necie - karty do płatności w internecie juz nie są za darmo, a
    i z
    > ich akceptacjami bywa różnie. Z VE pozostaje tylko Inteligo.

    Rozwiazanie: VC debetowa np. MultiBanku

  • 7. Data: 2002-06-25 08:52:14
    Od: <k...@a...net.pl>

    > Użytkownik <o...@e...com> napisał w wiadomości

    > i z
    >
    > Rozwiazanie: VC debetowa np. MultiBanku

    > punktach
    >
    > Rozwiazanie: VC debetowa np. MultiBanku

    Ale można też nie mieć tych paru złotych na rachunku i wtedy ten "darmowy" kredyt
    zamiast 19,7% w Eurokoncie się przydaje.

    Pozdrawiam
    MK

  • 8. Data: 2002-06-25 09:00:19
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ale można też nie mieć tych paru złotych na rachunku i wtedy ten "darmowy"
    kredyt
    > zamiast 19,7% w Eurokoncie się przydaje.

    To fakt.
    Ale nie zmienia to faktu ze te dwa punkty podane w poprzednim poscie sa tak
    bardzo "za" KK. To samo mozna miec przy VC debetowej.
    Wlasnie "za" jest ten darmowy kredyt.

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2002-06-25 09:01:18
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > Czy ktoś w Was mógłby podać wspomnianą granicę opłacalności
    posiadania KK ?

    Jest ona bardzo trudna do policzenia. KK Lukasa kosztuje ok. 49zl/rok w
    pierwszych 2 latach. Mam tez niestety VC BZ WBK (debetowa) za 40zl. Realnie
    wiec KK jest dla mnie drozsza tylko 9zl, a po 2 latach kosztuje 39zl/rok,
    wiec nawet tansza. Do tego jesli zauwazysz, ze czesc ludzi zaklada sobie
    konta w Multi tylko dla VC, to wychodzi im ponad 70zl/rok karta+oplata za
    konto, a wiec KK staje sie jeszcze tansza... itp itd

  • 10. Data: 2002-06-25 09:02:04
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>