  • 1. Data: 2003-05-27 12:34:42
    Temat: Co to jest punkt procentowy?
    Od: "Kris Anrod" <a...@w...pl>

    Szanowni Grupowiczki i Grupowicze
    Proszę o pomoc w odpowiedzi: Co to jest "punkt procentowy"?

    a potrzebuję to bo:
    regulamin mBanku:
    "Stopa procentowa rachunku oszczędnościowego eMAX nie może być niższa
    niż stawka WIBOR z dnia podjęcia decyzji o zmianie wysokości stóp
    procentowych, pomniejszona o maksymalnie 4 punkty procentowe."

    obecnie:
    WIBOR - 5,63%
    oprocentowanie eMax-a - 4,45%

    kiedyś myślałem że 1pkt procentowy to 1% a teraz mam wątpliwości.

    ????

    Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,
    Kris Anrod

  • 2. Data: 2003-05-27 12:40:56
    Temat: Re: Co to jest punkt procentowy?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Kris Anrod" <a...@w...pl> writes:

> [...]
    > niż stawka WIBOR z dnia podjęcia decyzji o zmianie wysokości stóp
    > procentowych, pomniejszona o maksymalnie 4 punkty procentowe."

    No w czym problem? 4.45 nie jest nizsze niz 1.63...

    MJ

  • 3. Data: 2003-05-27 12:52:22
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > WIBOR - 5,63%
    > oprocentowanie eMax-a - 4,45%
    >
    > kiedyś myślałem że 1pkt procentowy to 1% a teraz mam wątpliwości.

    Dlaczego?
    Wedle regulaminu oprocentowaine eMax-a nie moze byc obecnie nizsze
    niz 1.63% :-))) a eKonta niz 0,63% :-))

    Po prostu przy obecnych stopach procentowaych ten zapis nie ma
    wiekszego sensu a zostal z dawnych czasow kiedy WIBOR byl na
    poziomie 20%.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2003-05-27 13:00:05
    Od: "Kris Anrod" <a...@w...pl>

    > Dlaczego?
    > Wedle regulaminu oprocentowaine eMax-a nie moze byc obecnie nizsze
    > niz 1.63% :-))) a eKonta niz 0,63% :-))

    czyli 1pkt procentowy = 1% ???

  • 5. Data: 2003-05-27 13:01:22
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > czyli 1pkt procentowy = 1% ???

    AFAIR to tak, 0,01% to pb. a 1% to pp.

  • 6. Data: 2003-05-27 13:08:47
    Od: j...@p...onet.pl

    > AFAIR to tak, 0,01% to pb. a 1% to pp.

    AFAIK to nie.
    1% z 5% to 0.05%
    A 5% + 1 punkt procentowy to 6%.

    Jacek

  • 7. Data: 2003-05-27 13:09:00
    Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl>

    > kiedyś myślałem że 1pkt procentowy to 1% a teraz mam wątpliwości.

    Procenty to jednostka względna, punkty procentowe to natomiast jednostka
    bezwzględna.
    Przykład:
    Jeżeli "coś" (np. oprocentowanie konta) ma w tej chwili 5%, to zmniejszone o
    20% da w wyniku 4% (5*(1-0.2)=4). Taki sam wynik otrzymamy, jeżeli 5%
    pomniejszymy o 1 punkt procentowy (5-1=4).
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 8. Data: 2003-05-27 13:20:42
    Od: "Kris Anrod" <a...@w...pl>

    > Jeżeli "coś" (np. oprocentowanie konta) ma w tej chwili 5%, to
    zmniejszone o
    > 20% da w wyniku 4% (5*(1-0.2)=4). Taki sam wynik otrzymamy, jeżeli 5%
    > pomniejszymy o 1 punkt procentowy (5-1=4).

    dzięki za przystępne tłumaczenie
    i jeszcze pytanko:
    czy pojęcie 1 pkt bazowy można wyjaśnić jak powyżej lecz odejmujemy
    wtedy 0,01% ??

  • 9. Data: 2003-05-27 13:26:24
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > AFAIK to nie.