  • 1. Data: 2003-12-16 07:31:18
    Temat: Bank OFF SHORE - co to?
    Od: "Anka Kuś" <k...@t...pl>

    Uprzejmnie proszę o podanie mi cech banku 'off shore'. Co to dokładnie jest
    i ile trzeba zarabiać żeby założyć sobie w takim miejscu konto?

    anka

  • 2. Data: 2003-12-16 09:00:27
    Temat: Re: Bank OFF SHORE - co to?
    Od: "666" <j...@o...pl>

    W dosłownym tłumaczeniu "poza stałym lądem", czyli na wyspie.
    Co ciekawe, termin wymyślony przez wyspiarzy, których to wyspa jest ich pępkiem
    świata ;-))
    Innymi słowy jakieś Guersney czy inne Bermudy...
    JaC

  • 3. Data: 2003-12-18 05:52:40
    Od: "Anka Kuś" <k...@t...pl>

    Czym się taki bank charakteryzuje?
    To tam przelewa się 'brudne pieniądze'?

  • 4. Data: 2003-12-18 07:25:57
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Anka Kuś <k...@t...pl> napisał(a):

    > Czym się taki bank charakteryzuje?
    > To tam przelewa się 'brudne pieniądze'?

    Dlaczego od razu 'brudne' :)
    Bank taki jest poza jurysdykcją Twojego kraju wiec glowna zaleta jest to ze
    sluzby skarbowe i ich wywiad nie ma wgladu w Twoje konto - jezeli zarabiasz
    cos na lewo to nie moga Ci udowodnic ze zarabiasz - i o to glownie chodzi.
    Oczywiscie chodzi tez o podatki - w czesci panstw Europy istnieja jakies tam
    janosikowe podatki od oszczednosci - zupelnie tak jak u nas :))

    W raju podatkowym lub cywilizowanym panstwie podatki takowe sa znikome albo
    nie ma ich wcale.
    Rzady doszly tam do wniosku ze skoro nie wolno obywatelom krasc to nie wolno
    takze obywateli okradac. Jest to logiczne bo bogaty obywatel bedzie budowal
    bogate panstwo. Dlatego np. w Szwajcarii sa chyba 3 skale podatkowe z ktorych
    najnizsza to cos ok 1% a najwyzsza to ok 30%.

    Reasumujac - bank off-shore nie jest za kazdym razem pralka brudnych
    pieniedzy rosyjskiej mafii - czasami pozwala uchronic swoje oszczednosci
    przed bandytami rzadzacymi w danym kraju.

    Franz

  • 5. Data: 2003-12-19 15:59:14
    Od: "Anka Kuś" <k...@t...pl>

    Jak tam wpłacać?
    Walizka z pieniędzmi i fruuu na lotnisko?