  • 1. Data: 2002-11-30 20:17:06
    Temat: BIK i kredyt mieszkaniowe
    Od: kulka <k...@N...net>

    Witam,

    W maju 2001 roku zaciągnęłam kredyt gotówkowy w BZWBK na 3 lata.
    Jednakże już w grudniu 2001 roku (czyli po 7 miesiącach) spłaciłam
    całość kredytu jednorazowo.

    Teraz biorę kredyt mieszkaniowy w banku BPH PBK.
    Od trzech lat mam konto w BZWBK.
    Jak się pewnie każdy domyśla kredytodawca sprawdza mnie doklanie.
    Jest wiec taka instytucja, która przechowuje informacje kredytowe o
    klientach wszystkich banków (bodajże BIK).

    Co się okazało.
    Po złożeniu wniosku kredytowego, BPH PBK "zaciągnął języka" w BIK gdzie
    uzyskał informację, że mam zaciągniety kredyt od maja 2001 r do roku
    2004, na taka i taką kwotę.

    I teraz pytania:

    1. Czy miał ktoś juz taką sytuację i co wtedy zrobił
    2. Co mogę zrobić, żeby w BIK znalały się szybko AKTUALNE informacje
    3. Co mogę zrobić, zeby nie wpłynęło to negatywnie na przyznanie kredytu
    4. Jak mogę potraktopwać źródło całego zamieszania czyli: BZWBK.
    Moge postraszyć ich sądem, ządać odszkodowania, roztoczyć wizję
    wystawiania im negatywnych opinii??
    Autentycznie mnie wkurzyli.

    Pozdrowienia
    --

    k...@N...net /UIN# 25806068 gg# 66466/
    Jeżeli chcesz do mnie napisać, wstaw szkola zamiast NOSPAM.

  • 2. Data: 2002-11-30 22:04:20
    Temat: Re: BIK i kredyt mieszkaniowe
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

> [...]
    > 2004, na taka i taką kwotę.
    >
    > 1. Czy miał ktoś juz taką sytuację i co wtedy zrobił

    Ja na szczęście nie. Gdy BIK powstawał w prasie było sporo artykułów o
    numerach podobnych instytucji na zachodzie (lepsze były, np. gościu
    który miał nazwisko takie jak pewien niepłacący dłużnik i mieszkał
    przez pewien czas w tym samym domu za nic nie mógł dostać
    jakiegokolwiek kredytu).

    > 2. Co mogę zrobić, żeby w BIK znalały się szybko AKTUALNE informacje

    Zadymę. Nad formą możnaby się zastanowić, ot na początek oficjalne
    pismo do BIK ze skargą i żądaniem sprostowania fałszywych danych.
    Możnaby też na wariata napisać liścik do jakiejś prasy, może kogoś
    temat zaciekawi...

    > 3. Co mogę zrobić, zeby nie wpłynęło to negatywnie na przyznanie kredytu

    Przynieść do banku gdzie się starasz zaświadczenie o spłąceniu kredytu
    (powinieneś coś takiego dostać gdy go spłaciłeś a jeśli nie,
    prawdopodobnie Ci dziś wystawią)

    > 4. Jak mogę potraktopwać źródło całego zamieszania czyli: BZWBK.
    > Moge postraszyć ich sądem, ządać odszkodowania, roztoczyć wizję
    > wystawiania im negatywnych opinii??
    > Autentycznie mnie wkurzyli.

    IMHO dla Ciebie WBK nie jest stroną - fałszywych danych dostarczył BIK
    i to do niego masz mieć pretensje, ządania etc. A kto zawinił niech
    sobie BIK z WBK wyjaśnia (kto wie, może np BIK zgubił jakiś raport?)

    --
    ( Marcin Kasperski | (...) the only completion criterion for the Analysis )
    ( http://www.mk.w.pl | and Design phases is - the date. (Martin) )

  • 3. Data: 2002-11-30 22:44:53
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Pisz do banku zeby zrobili aktualizacje.
    Nie masz czym ich straszyc, BIK to jest ich taka prywatna baza danych na
    ktorej moga ale nie musza sie opierac ich informacje np. o Tobie.

    PzdTravis
    --
    Sebastian Grabowski
    Tel. 503 155 127

  • 4. Data: 2002-11-30 23:37:54
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    kulka <k...@n...net> wrote:

    > 1. Czy miał ktoś juz taką sytuację i co wtedy zrobił
    Awanturę w banku.

    > 2. Co mogę zrobić, żeby w BIK znalały się szybko AKTUALNE informacje
    Awanturę w Banku

> [...]

    > 4. Jak mogę potraktopwać źródło całego zamieszania czyli: BZWBK.
    > Moge postraszyć ich sądem, ządać odszkodowania, roztoczyć wizję

    MOżesz po prostu zażądać odzskodowania w wysokości poniesionych kosztów.
    Jeśli nie zareagują, to arbitraż bankowy.
    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2002-11-30 23:39:14
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> wrote:

    > IMHO dla Ciebie WBK nie jest stroną - fałszywych danych dostarczył BIK
    > i to do niego masz mieć pretensje, ządania etc. A kto zawinił niech
    > sobie BIK z WBK wyjaśnia (kto wie, może np BIK zgubił jakiś raport?)

    BIK nie jest stroną. BIK jedynie udostępnia dane jakie przekazał inny
    bank. I to ten bank, który przekazuje odpowiada za jakość danych.

    Przerabiałem z DB-24.

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2002-12-01 22:04:35
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Nov 2002 23:37:54 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> radził:

    >Awanturę w banku.
    >Awanturę w Banku
    >Awanturę w banku.

    Zrób sobie "awanturę" ze swoim rozumem
    zanim zaczniesz korzystać z klawiatury.

    BAH
    PS.
    Na "kartach" chcesz uchodzić za miłośnika kobiet
    a tu chcesz robić awanturę.
    Pewnie nie wiesz, że mBank jest kobietą. ;-)

    Dlaczego radzisz robić awanturę w mBanku
    przy okazji brania kredytu w BPH PBK to juz pewnie tylko Ty wiesz ;-((
    (plotki o fuzji to chyba za mało.)

  • 7. Data: 2002-12-01 22:34:45
    Od: kulka <k...@N...net>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > (...)

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2002-12-02 13:30:50
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    BAH napisał(a):

    > Dlaczego radzisz robić awanturę w mBanku
    > przy okazji brania kredytu w BPH PBK to juz pewnie tylko Ty wiesz ;-((
    > (plotki o fuzji to chyba za mało.)
    gdzie adam napisal cos o _mbanku_ ?
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 9. Data: 2002-12-02 14:18:02
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    BAH <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Zrób sobie "awanturę" ze swoim rozumem
    > zanim zaczniesz korzystać z klawiatury.

    Żeby potem miec kłopoty ze zrozumieniem jak Ty? ;)

    > Dlaczego radzisz robić awanturę w mBanku
    > przy okazji brania kredytu w BPH PBK to juz pewnie tylko Ty wiesz ;-((
    > (plotki o fuzji to chyba za mało.)

    W tym banku, który dane podał. Jak na razie powyższą instrukcję
    wykonałem. Dane z BIK-u wycofane, odszkodowanie wypłacone (DB-24).

    --

  • 10. Data: 2002-12-02 23:40:04
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 02 Dec 2002 14:30:50 +0100, RobertS <r...@g...pl>

    >gdzie adam napisal cos o _mbanku_ ?

    Przepraszam !
    szczególnie Adama,

    Coś mi się na oczy rzuciło. ;,,,,,-((((((

    BAH