eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Alior Bank - nowy gracz na rynku

Alior Bank - nowy gracz na rynku

2008-12-21 13:55

Alior Bank, który powstał od zera z połączenia włoskiego kapitału i polskiego doświadczenia w bankowości, stawia sobie ambitne cele. Na ile zostaną one zrealizowane, pokaże czas. Póki co, czas na małe podsumowanie miesiąca działalności. Miesiąca sukcesów marketingowych, ale też wpadek i problemów technicznych.

Przeczytaj także: Sektor bankowy wcale nie ma się lepiej

O tym, że Alior Bank powstanie, było wiadomo od ponad roku. Wojciech Sobieraj, były współtwórca sukcesu Banku BPH (2002-2006), już rok temu prowadził zaawansowane rozmowy z inwestorami z całego świata. Celem miała być budowa banku od podstaw. W końcu po miesiącach rozmów na inwestora wybrano włoską grupę finansową Carlo Tassara. Ruszyła budowa struktury banku i cała machina potrzebna do uruchomienia projektu za dziesiątki milionów złotych. Początkowo start banku planowano po wakacjach tego roku (bank otrzymał zgodę KNF na prowadzenie działalności w kwietniu 2008 r.).

Z perspektywy czasu wydaje się, że ów rok jaki minął od zawiązania struktury banku do jego startu przed miesiącem może mieć ogromne znaczenie dla powodzenia całego biznesu. Przypomnę tylko, że Alior Bank zakłada uzyskanie nawet 4% udziału w rynku ( ok. 1 mln klientów) w ciągu 3 lat. Planuje otworzyć 200 oddziałów i 400 placówek ajencyjnych.

Jak ma się to do niskiego poziomu ubankowienia Polaków (z usług bankowych korzysta połowa obywateli), silnej konkurencji oraz, co najważniejsze, nadchodzącego spowolnienia gospodarczego, które bez wątpienia odczuje cała branża? Zadać by też można pytanie, czy Alior nie spóźnił się ze startem o 2-3 lata?

Przejdźmy jednak do tego, co bank pokazał w pierwszym miesiącu działalności.
Wpadki, jakie się mu przydarzyły miały miejsce mogą dziwić tym bardziej, że bank kilkakrotnie przekładał start.

Powinien mieć zatem dość czasu, aby dopiąć wszystko na ostatni guzik.

Już na kilka tygodni przed startem działalności Alior przeprowadzał szeroko zakrojoną kampanię mającą na celu zebranie opinii od potencjalnych klientów. W zamian za odpowiedzi na zestaw pytań bank oferował 100 zł oraz możliwość wygrania nagród. Chwalono się, że w kampanii udział wzięło 80 tys. osób, które są potencjalnymi klientami banku.

Pierwsze wpadki banku, jakie wyszły na jaw kilka dni po starcie, pozwalają stwierdzić, że kampania, podczas, której zbierano opinie jak powinien wyglądać bank, miała sens głównie marketingowy.

Miało być bez gwiazdek, ale nie jest

Klienci banków przywykli już do ofert oznaczonych małą gwiazdką, która niestety zazwyczaj powoduje, że oferta wcale nie jest tak atrakcyjna jak przedstawia to bank. Nadużywa się tego zwłaszcza w ofertach lokat terminowych pełnych pułapek.
Przeczytaj także: Po co nam unia bankowa? Po co nam unia bankowa?

 

1 2 3

następna

oprac. : Tomasz Bar / FinanseOsobiste.pl FinanseOsobiste.pl

Więcej na ten temat: Alior Bank, rynek bankowy, sektor bankowy, bank, banki

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: